Pod maska byl seryjny x20xev, ktory po pozbyciu sie podtlenku propanu butanu wrocil do seryjnych parametrow...137KM i 175Nm...(wolny wydech i brak kata)
Pare miesiecy temu udalo sie nabyc sportowe walki rozrzadu z blizniaczego silnika x20xer (3000 szt Astry G, 160KM 188Nm w serii)
Przygotowalem sie do wymiany
na zdjeciach widac roznice w wielkosciach i katach natarcia krzywek...
seryjne walki: 252 stopnie i 9,2mmm wzniosu krzywki...walki x20xer: 291 stopni i 10,6mm wzniosu krzywki...
i tak po zlozeniu wszystkiego i wstepnym wystrojeniu w TTC wyszlo...
wracając pewnego ranka z nocnych piątkowych wyścigów silnik zaczął dziwnie pracowac...knock sensor walił jak oszalały a mocy bylo może 50KM...
Dzięki uprzejmości Daniela o 4.30 nad ranem wjechaliśmy na hamownie w TTC żeby zobaczyc co jest grane...
Kilka nietrafionych pomysłow i czas na endoskop...
Daniel wypatrzył pękniecie uszczelki miedzy 2 a 3 cylindrem...
Cali zostaje w TTC...
Za pare dni ściągnęliśmy glowice...uszczelka wyglądała tak:
udałem się na zakupy...
uszczelka pod głowicę z Z20LET
komplet uszczelniaczy zaworowych Goetze
uszczelki pod kolektory ssący i wydechowy
uszczelka pod mocowanie DIS/EGR
sruby do głowicy
nakretki miedziane spłaszczane do kolektorów
+ wiele innych o-ringów, uszczeleczek, płynów itp...
zapadła decyzja, robimy porting głowicy...
jedna głowica poszła do testów ile mozna wybrac z kanałow żeby było bezpiecznie...
druga juz została zrobiona profesjonalnie u specjalisty...
Po 2 dniach walki, udało sie wszystko poskładać. (nie została żadna śrubka)
Przy okazji pozbylem się EGRu i pompy powietrza,
(właściciele eco będąwiedzieli o co chodzi)
Wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne...
po tych modyfikacjach doszlo parenascie Nm, z ktorych jestem bardzo zadowolony...
do zrobienia zostal rurowy kolektor wydechowy 4-2-1
i reportaz z TVN Turbo Czas Tuningu =>
KLIK <=
ET na 1/4 mili: 15,67s :)
w tym miejscu chcialem podziekowac paru osobom, bez ktorych pewnie auto by tak nigdy nie jezdzilo...
Daniel z TTC za montaz i wielokrotne strojenie i testowanie na hamowni...
Martini za ogrom wiedzy mechanicznej/technicznej i podtrzymywanie na duchu...
Arek za pomoc w zdobywaniu czesci i super szybkie dostawy...
Caruzo za glowice w super stanie z dostawa w 24h