Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 19:53

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, o 09:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
No to zaczynamy;

1. Podstawa do tego żeby wszystko funkcjonowało jest w samochodzie tzw. "komfortschliessung" czyli komfortowe domykanie szyb.
Sprawdzić można to w bardzo prosty sposób:
a. otwieramy szybę kierowcy,
b. zamykamy drzwi,
c. wsadzamy klucz w drzwi kierowcy,
d. zamykamy normalnie auto, przekręcając kluczyk w prawą stronę,
e. przekręcamy kluczyk jeszcze bardziej w prawo i trzymamy go w tej pozycji
f. szyba powinna sie zamknąć.

Jeżeli szyba sie zamknęła (klucz musimy podczas zamykania cały czas trzymać w prawo przekręcony) to nasze auto posiada "komfortschliessung", i możemy sobie zrobić zamykanie drzwi przez pilota w kluczu.

2.Wymontowujemy ten moduł z samochodu i wyciągamy z obudowy. (moduł sterujący centralnym zamkiem jest po prawej stronie "w nogach" pasażera)

3.Zabieramy się do pracy, potrzebne nam będzie kilka rzeczy
-1x Tranzystor - BC547C
-1x Opornik - 47kOhm
-1x Opornik - 1kOhm
-1x Dioda - 1N4001
-1x Kondensator - 100yF 25V (koszt wszystkiego około 10zł-15zł)
-lutownica
-cyna i kalafonia
-około 10cm przewodu
-trochę cierpliwości ;)

4.Zaczynamy od przylutowania kawałka przewodu który widnieje na poniższym zdjęciu, następnie lutujemy do niego diodę oporową 1N4001 pamiętając o jej kierunkowości. Przewód ma być przylutowany tam gdzie z kostki dochodzi do niego czarno-żółty przewód!!!!!!

Obrazek


5. Potem bierzemy opornik Opornik - 1kOhm i razem z nim łączymy opornik Opornik - 47kOhm

Obrazek

6.Następnie do nich mocujemy Kondensator - 100yF 25V pamiętając że z opornikami łączymy go stroną plusową (na kondensatorze znajduje się oznaczenie strony plusowej i minusowej)

Obrazek

7.Do całej naszej konstrukcji montujemy teraz Tranzystor - BC547C, czyli najbardziej skomplikowana rzecz ponieważ ma 3 nóżki dlatego też pamiętamy o tym że Tranzystor z jednej strony jest płaski a z drugiej pół-okrągły. Montujemy go pół okrągłą stroną do góry jak na zdjęciu i

Obrazek

8.Jeżeli już wszystko zrobiliśmy pozostało nam przylutować do naszej małej konstrukcji przewód minusowy który wychodzi do masy na zewnątrz montujemy go oczywiście do minusowej strony Kondensatora z jednej strony a z drugiej tam gdzie z kostki dochodzi masa. No i oczywiście zamocowanie wszystkiego w sterowniku. Pamiętajmy o tym żeby przy lutowaniu poszczególnych części cały czas przymierzać je na sterowniku!!!!

Obrazek

9. Po przylutowaniu wszystkiego usztywniamy wszytko np. klejem ale ja do tego celu użyłem świeczki i stopionego z niej wosku, która świetnie sie do tego nadaje. W tym momencie skończyliśmy naszą pracę teraz wkładamy nasz udoskonalony sterownik w obudowę podpinamy kostki montujemy w samochodzie i cieszymy się z szyb zamykanych z pilota w kluczyku. Jeżeli wszystko zostało dobrze zrobione to powinno to wyglądac następująco

http://pl.youtube.com/watch?v=ypk9y-8U3Do

Dodam jeszcze, że nie jestem ani elektrykiem ani mechanikiem, więc każdy powinien sobie z tym poradzić a zrobienie tego zajmuje mniej czasu niż założenie tego tematu. Więc do dzieła chłopaki. Miłej zabawy :-)


Ostatnio edytowano 14 sierpnia 2008, o 10:23 przez Tygrysek3005, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, o 10:17 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Dzięki Tygrysek w imieniu użytkowników za dokładny opis ze zdjęciami i filmik, bardzo dobra robota. :ok:

Jeśli coś ma ktoś do dodania to bardzo proszę.
Wszystkie zbędne posty w tym temacie będą kasowane


Dobra ponieważ już rozpętała się dyskusja to tak dla wyjaśnienia.
Mamy dwa rodzaje sterowników Delphi i Boscha.
Do sterownika Delphi potrzebne są wszystkie elementy takie jak wymienił Tygrysek.
W przypadku sterownika Boscha trzeba tylko wymienić kondensator na 200 uF i opornik zmniejszyć do 30 kOhm, bo przy oryginalnych wartościach szyby domykają się tylko do połowy (kondensator za szybko się rozładowuje).

Ale z tego co pisał Tygrysek ma on moduł Boscha i działa mu na elementach takich jak są potrzebne do sterownika Delphi (nie ma to jak Opel). ;D

Wszystkie wasze wątpliwości może rozwiać temat:
viewtopic.php?t=513&postdays=0&postorder=asc&start=0


Ostatnio edytowano 14 sierpnia 2008, o 11:43 przez yolk, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, o 10:34 
Jako uzupełnienie tego tematu chciałbym pokazać moje działania (a co, trzeba się chwalić :D ). Poszedłem dalej i zrobiłem maleńką płytkę drukowaną.

Wczoraj przyszedł czas na zamontowanie układu służącego do domykania szyb. Oto krótka fotorelacja, jak to wygląda. Wszysko poszło dobrze i działa jak należy.
Sam układ wygląda tak. Jest maleńki, jego wymiary to niecałe 20x20 mm.

Obrazek

Podłączenie układu do modułu wygląda tak:

Obrazek

A tak wygląda układ już na stałe umieszczony w module:

Obrazek

Przy okazji chciałbym podziękować Sir Adamowi za wszelkie informacje potrzebne do zbudowania i uruchomienia układu.
Jeszcze jedno, miałem pytania od Was czy nie podjąłbym się zrobienia takiego układu wysłania. Teraz jest to możliwe-układ jest przetestowany i działa. Chętni proszę na PW.


Ostatnio edytowano 14 sierpnia 2008, o 12:16 przez cezzar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, o 12:26 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Pozwoliłem sobie jeszcze skopiować rozwiązanie El_beton'a

Jest !!!! zrobione i działa
Domykanie okien działa jak należy. Oto moje wypociny Zamieszczam też zdjęcie płytki (bo nikt tego nie raczył zrobić) jaką zrobiłem może się komuś przyda jeszcze.
Zrobilem też małą modyfikację tego układziku mianowicie wstawiłem przełacznik tam gdzie jest sygnał komfortowego domykania okien. Jeśli wyłacznik jest wyłaczony nie ma sygnału zamknięcia okien, tranzystor sie nie przełącza i układ nie działa. Jeśli jest włączony to po zamknięciu drzwi z pilota domykają się również szyby. Pomyślałem, że może jednak kiedyś będę miał potrzebę żeby zamknąć autko ale żeby zostawić uchylone szyby. Więc zainstalowałem sobie przełącznik - pstryk i juz mogę zamknąć autko bez domykania szybek - może sie przyda na lato

Moja płytka wygląda mniej więcej tak.



Tutaj układ jak go jeszcze testowałem (bez możliwości wyłączenia)

Obrazek

Tutaj dodany wyłącznik i wyprowadzony na zewnątrz

Obrazek

Tak wyłącznik wygląda w autku - siedzi pod deską i go nie widać

Obrazek

A tu jeszcze filmik jak się szybki zamykają - żeby nie było że mi sie nie udało
http://elbeton.wrzuta.pl/...e_szyb_z_pilota


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, o 18:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Dla sterowników BOSCH:


-1x Tranzystor - BC547C
-1x Opornik - 10kOhm
-1x Opornik - 1kOhm
-1x Dioda - 1N4001
-1x Kondensator - 220yF 25V (koszt wszystkiego około 10zł-15zł)

Działa w 100%. Dzis osobiscie montowalem u Dejm'a


Ostatnio edytowano 6 lutego 2009, o 18:25 przez sjR, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, o 07:39 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
byłem wczoraj w sklepie i kupiłem wszystkie potrzebne rzeczy.zapłaciłem za to tylko 1.89zł..resztę mam
-czyli lutownica
-cyna i kalafonia
-około 10cm przewodu

nie wiem dlaczego wszyscy piszą że części zapłacili 10-15zł

[ Dodano: Pon 13 Lip, 2009 22:46 ]
u mnie domykanie też już działa :)

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Ostatnio edytowano 30 maja 2009, o 07:40 przez ryba1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lutego 2010, o 17:45 
zrobiłem to tak jak jest na zdjęciach i szyba mi się zamyka ale nie do końca muszę ponownie otworzyć i zamknąć i wtedy dochodzi ,czemu tak jest ?? może ktoś wie


Góra
  
 
PostNapisane: 25 lutego 2010, o 18:00 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Fabian33 napisał(a):
zrobiłem to tak jak jest na zdjęciach i szyba mi się zamyka ale nie do końca muszę ponownie otworzyć i zamknąć i wtedy dochodzi ,czemu tak jest ?? może ktoś wie



coś spartoliłeś a może nawet o tym nie wiesz.sprawdź jeszcze raz czy tak samo zrobiłeś i czy na pewno kupiłeś potrzebne rzeczy jak w opisie.może gdzieś Ci coś stykać i jest to co jest czyli nie domyka

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lutego 2010, o 18:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kondensator ma za mala pojemnosc.
Wyprobuj z 470uF, powinno byc dobrze.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lutego 2010, o 19:05 
jutro podjade do sklepu i kupie ten kondensator , a u ciebie siradam tak było ??


Góra
  
 
PostNapisane: 25 lutego 2010, o 19:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
nie, ale cos mi sie wydaje ze ja mam 470uF.
Pozatym sa tolerancje zarowno w sterowniku jak i w "naszym patencie"
Jedna szyba idzie szybciej, druga wolniej.
Kondensator podtrzymuje tranzystor na okreslony czas, i ewtl. moze sie zdarzyc ze kondansator juz sie rozladuje a szyba jeszcze nie jest u gory.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lutego 2010, o 19:10 
ok dzięki w sobotę powiem czy się udało


Góra
  
 
PostNapisane: 25 lutego 2010, o 19:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Teoretycznie mozna zapodac nawet 1000 uF i bedzie domykac do konca z duza rezerwa. Pamietam ze robilem proby z roznymi pojemnosciami kondkow. Tak czy siak szyba ktora dojdzie do konca a kondek sie jeszcze nie rozladowal nie spowoduje ze silnik nam bedzie dalej cisnal do gory z racji ze jest uklad elektryczny i zareaguje i odetnie prad. Jest czujnik halla na silniczkach i elektronika widzi czy silniczki sie kreca czy stoja. Miedzy innymi dlatego tez jest mozliwa ta procedura uczenia szyb- szyby zamkniete a my naciskamy i trzymamay przycisk do gory az kliknie. A takze szyb sie cofa jak wsadzimy reke itp. W dół sie ich nie uczy i dlatego mozliwa byla tez instalacja silniczkow umnie w astrze na tylne drzwi(niektorzy pewnie pamietaja ze mialem kombi i dokladalem elektryke na tyl).

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lutego 2010, o 14:18 
dział zamieniłem na 470uF , jeszcze raz dzięki


Góra
  
 
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, o 13:49 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lutego 2010, o 17:07
Lokalizacja: Szamotuły/WLKP
Imię: kuba
Silnik: X18XE1
odgrzebie troche temat jakie oznaczenie ma centralka zamka centralnego z funkcja komfort.moze ktos sprawdzic kto ma funkcje domykania szyb z kluczyka?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL