Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 11:46

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 października 2016, o 21:55 
Offline

Dołączył(a): 9 września 2014, o 19:07
Imię: Tomek
Silnik: Z22SE
Wiem ze było już bardzo dużo na ten temat ale mimo wszystko wiadomości są rozjechane. Słyszałem ze świece w tym silniku potrafia bardzo namieszać, dlatego myśle ze w jednym miejscu warto to wszystko ogarnac. Po pierwsze jakie świece sa zalecane fabrycznie? (GM/bosch/ngk) tu tez jest duzo rozbieznosci - jaki model konkretnie - ilu ELEKTRODOWE?????? jak to jest z tym dokreceniem? Za kazdym razem te 20N, pytam bo spotkalem sie z opinia mechanika ze to wszystko glupoty i tylko raz mozna dokrecic tymi 20N zeby wyrobic gniazda?? nie wiem kompletna glupota jak dla mnie?? Jezeli komputer nie wskazuje wypadania zaplonu mozemy byc pewni ze swiece sa wporzadku mimo wszystko??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 października 2016, o 09:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
Orygianł GM , lub zamiennik Bosch, jeśli masz LPG możesz kupić IRYDOWE tyle. Na NGK żle pracuje
Moment dokręcenia istotnie jest mniejszy niż w pozostałych 20Nm można zrobić to ręcznie bez klucza dynamometrycznego dokręcenie do pierwszego oporu gdzie trzeba przyłożyć większą silę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 października 2016, o 20:31 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
Ja jeżdżę na zalecanych ori GM 3-elektrodowych i takie polecam, bo jest wszystko ok, co do innych się nie wypowiem, bo nie testowałem na tym silniku. Dokręcam jak kolega napisał, bardzo łatwo to wyczuć, o ile masz jakieś wyrobione czucie w dokręcaniu :) . Z tego co pamiętam gdzieś znalazłem w instrukcji, że wymienia się co 120 tkm w 2.2, ale moim zdaniem to gruba przesada i będzie ok jak skrócimy o połowę ten dystans, tym bardziej z gazem. Nie łącz tylko wypadania zapłonu z koniecznością wymiany świec, powody do zmiany, oprócz interwału mogą być różne, większe przerwy między elektrodami przez wypalenie, środkowa elektroda w kształcie tłoka wankla (przy 3-elektrodowych), jakieś mechaniczne uszkodzenia, uszkodzenia i osady po braniu oleju, lub spalaniu stukowym itp. itd.

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 października 2016, o 17:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
HR7NI332W na tych zrobione ponad 40tyś i u mnie lepiej się sprawują niż

Obrazek

3 elektrodowe HLR8STEX (dłuższe odpalanie i kultura pracy na zimnym gorsza)

Obrazek

dokręcanie 20Nm to info masz podane nawet na pudełku od świec... czy głupota, nie wiem, ale wiem że głowica potrafi pęknąć na 4-cyl
zwróć uwagę że te świece mają stożek a nie podkładkę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL