SirAdam napisał(a):
bo w praktyce to jest niemozliwe
Jest to możliwe...na profesjonalnie przygotowanym torze gdzie jest max. przyczepność...
Jeżeli 400m robi w 7,8s. i ma prędkość 292km/h to zakładając że ma równomierne przyspieszenie 100m przejeżdża w 1,95s. i na 100m ma prędkość 73km/h...
Ale w praktyce wygląda to tak że wektor przyspieszenia ma większą wartość im mniejsza prękość. Im wyższa prędkość tym mniejsze przyspieszenie w jednostce czasu. Czyli można hipotetycznie założyć że do 100km/h przyspiesza dwa razy szybciej niż od 100km/h do 200km/h, a do 200km/h przyspiesza dwa razy szybciej niż od 200km/h do 300km/h ...
Wynika z tego że 100km/h ma po 1,3s, 200km/h ma po 3,9s, a 300km/h na końcu toru ma po 7,8s.
Uwzględniając odchyłki w moich założeniach (bo wektor przyspieszenia na wykresie nie jest idealną linią prostą pod kątem 45st) można stwierdzić że 100km/h jest w stanie uzyskać w 1 sekunde :!: :!: :!:
Adam, prawa fizyki są, tu się zgodzę :razz:
PS. Nawet sobie nie wyobrażam jakie w tym aucie przeciążenia przy max. bucie :shock: