Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 09:29

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 23:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sierpnia 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Imię: Dominik
Silnik: Z20LET
Całe astraowners i vxronline zakuwa dopiero po przekroczeniu stage 3.5 czyli stage 4 wzwyż i wszystkie lety jeżdżą... A jeśli chodzi o remont to nie ma reguły zależy co się z silnikiem dzieje np. w Twoim przypadku...

Wysłano z Samsung Galaxy S III za pomocą Tapatalk

_________________
Moje Cabrio RedDOT Stage 5.1

Obrazek



JAK COŚ STUKA, TO WIEDZ, ŻE COŚ SIĘ DZIEJE...



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 23:22 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
sJr
z20let to specyficzny silnik, wg mnie smietnik :P (bez linczu mi tu to tylko moja opinia hehe)
z regoly przy 150 tys poddaja sie uszczelniacze zaworowe i pierscienie olejowe, co objawia sie np tym ze stojac w korku czy dluzej na swiatlach ruszajac z miejsca puszczasz dymka
pytanie tez w jakim stanie jest turbo... 150 tys to duzo jak na turbo i ma prawo sie poddac chociazby uszczelniacz

jasne.. mozna zlozyc wsio na nowych nominalach ale jest jedno ale... 50/50 ze bedzie lepiej
cylindrow ani walu nie pomierzysz na OKO ;) trza oddac blok i wal do pomiaru bo gladz cylindrow moze byc piekna ale tuleja mogla juz pojsc w jajo i nowe pierscienie tez beda puszczac
duzo zalezy jak silnik byl uzywany i w jakich warunkach... moj np ma ciezko ;D i oliwa znika w hektolitrach a dymem nie wali ... magia :D

ja jestem zdania ze chyba taniej by bylo wsadzic 3,2 V6 + soft turbo 0,5 bara i nawet tego odprezac by nie trza bylo a pewnie mialo by z 300KM+ i piekny gang :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 23:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Postawie pytanie inaczej.
Czy przy remoncie zwykłego LETa bez programu który jest samochodem do jazdy cywilnej jest sens zwalać cały wał i wyciągać blok.
Czy wystarczy sobie jak w przypadku wolnossacych silników wyciągnąć tłoki górą, pomierzyć cylindry i jeżeli nie ma potrzeby szlifowania zapakować tłoki z nowymi cylindrami na starych panewkach?

Mój silnik jezdzi do 3000rpm cały czas w trasie, i ma się OK, ale jak zredukuje i wcisnę w podłogę to zostawiam za sobą biały dymek. Turbo niestety do wymiany bo olej jest w rurze IC - przepustnica.
Ale zastanawiam się co na wypadek gdyby wymiana Turbo nie pomogła.
A jestem z tych osób które wolą być przygotowane na takie rzeczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 23:50 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
sjR napisał(a):
Turbo niestety do wymiany bo olej jest w rurze IC - przepustnica.


Niekoniecznie turbo, niekoniecznie do wymiany, moja turbina ma 3 tys przebiegu i z tej rury jak ostatnio wykręciłem też poszła mi łyżka oleju.
Jakim olejem masz go zalanego ?w?


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2014, o 23:51 przez Predator, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 23:50 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a czemu stare panewki? ja bym dal nowe skoro juz by byly zdjete :)
jasne ze mozesz dac tylko nowe pierscienie jesli pomiar cylindrow wyszedl by w normie

olej w rurze ic-przepustnica nie tylko od zwalonej turbiny moze byc... moga byc przedmuchy juz i wywala gora na odme i w dolot.. ciagnie to turbina ktora rozrzuca to dalej w dolot...

sjR a wlasnie panewy i generalnie podzespoly silnika najbardziej dostaja w pizd3 na wolnych obrotach i wciskaniu mocno w podloge na wysokich biegach... niszczy je Nm, chociaz seria nie ma wogle Nm :P

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 23:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Jeżeli nie turbo i samochód nie zostawia za sobą oleju to silnik.
Turbo ma najechane 173 000 km w tej chwili, oliwa 5w40.

Jakby byłyby przedmuchy to byłoby to widać po odkręceniu korka od oleju a także na świecach. Świece są OK a przedmuchów spod bagnetu ani korka nie widzę.

Ale nie róbmy OT, bardziej mnie interesuje temat remontu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2014, o 00:21 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
sjR jesteś tak długo na forum i nie widziałeś, że Sir Adam pisał coś w stylu że opel nie przewidział większych przebiegów dla LET niż 200 tyś km, a dokładniej przy takich przebiegach ma być zużyty, żeby niemiec pchnął na wschód i kupił nowe auto :P
Co do turbo 150 tyś to nie jest duży przebieg dla turbiny która była PRAWIDŁOWO używana, pisałem post o moim z przebiegiem prawie 180 tyś gdzie mi pękł kołnierz chra (od kałuży- wywaliłem te osłone termiczną) a luzów praktycznie nie ma, oleju też nie puszcza!
Reszta to tak jak pisze Doktor29 bez pomierzenia loteria, tak jak w przypadku innych silników ;)
Co do tego że LET to smietnik ja się nie zgodzę, w tej klasie aut i w takiej cenie nie ma drugiego takiego silnika, przypominam że LET jest mocno wysilonym silnikiem 100hp z litra pojemności w serii to nie jest tak mało, szczególnie gdy używa go jakiś idiota... Dla porównania chwalony wcześniej 3.2 lotus musiał całego przerobić żeby wytrzymał 370hp czyli zaledwie 115hp z litra pojemności :p napisze więcej geko cars z uturbianej omegi wywalili te boskie 3.2 na rzecz starego 3.0 z senatora bo nie ogarniało 350hp...
Oczywiście porównuje tu seryjne silniki. To nie jest stary mercedes diesel gdzie osiągał moc 30hp z litra i sobie walił milion km.
Jeśli nie masz przedmuchów, turbo trzyma ciśnienie, a oleju Ci nie ubywa tyle że Cie przeraża to jeździj aż się nie rozpadnie wtedy regeneracja. Nie ma co szukać dziury w całym.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2014, o 06:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2010, o 09:51
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Imię: Łukasz
Silnik: inny
popieram zdanie Doktor29 że ople to złomy. Te motory jak już napisano stworzone są do pewnego przebiegu a zmęczone życiem jednostki poddawane tuningowi padają w szybkim tempie. Nie ma co się oszukiwać do takich marek jak saab honda subaru czy mitsu nie ma co tego porównywać i daleko zawsze było. Opel był tańszy i alternatywnie z roku na rok coraz słabszy. Chociaż zaczął dość dobrze silnikiem c20let w calibrze. Turbosprężarki w naszych modelach to następna porażka. Plagą jest pękanie przy wg czy popuszczanie oleju po pewnym przebiegu. W evo nawet po 13 latach upalania turbiny trzymają jak nowe a wykręcają dużo więcej.

Co do remontu to przemyśleć trzeba sprawę jak długo chcesz autem jeździć i nie ma co się oszukiwać każdego let-a to czeka. Jednego prędzej drugiego później. Jak zrobisz to porządnie z głową czyli szlif cylindrów tłoki nadwymiar wał do obróbki nowe panewki to zapłacisz sporo ale raz a motor pojeździ kolejne 150 tys bez zająknięcia. Robiąc tylko nowe tłoki nie ruszając wału i panewek głównych to tak po najmniejszej linii oporu i na jakiś czas starczy tylko pytanie na ile? :P Oczywiście sprzęt pojeździ a z tym 50/50 to przesada ale nie ma co cudów się spodziewać bo to takie trochę oszustwo samego siebie :D

_________________
"Podążając za pasją robimy rzeczy, których zwykły człowiek nie jest w stanie zrozumieć."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2014, o 07:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
W koncu piszecie prawde:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2014, o 08:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
umnie np. po 160 tysiecy wszystko poszło nominalne nawet wał niebyl zniszczony panewki nominalne wał bez szlifu :)

oczywiscie ja zrobilem dla zasady ze poszły tloki nadwymiarowe i teraz mam spokoj :) oleju mi niezjada silnik chyba ze dlugo cisne autem to kazdy silnik cos tam sobie wezmie :)

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2014, o 08:29 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Kumpel mi mówił że w Angli LET-y po 400 tyś robią.gdzieś na jakimś forum wyczytał

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2014, o 15:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Radqus napisał(a):
Co do tego że LET to smietnik ja się nie zgodzę, w tej klasie aut i w takiej cenie nie ma drugiego takiego silnika, przypominam że LET jest mocno wysilonym silnikiem 100hp z litra pojemności w serii to nie jest tak mało, szczególnie gdy używa go jakiś idiota... Dla porównania chwalony wcześniej 3.2 lotus musiał całego przerobić żeby wytrzymał 370hp czyli zaledwie 115hp z litra pojemności napisze więcej geko cars z uturbianej omegi wywalili te boskie 3.2 na rzecz starego 3.0 z senatora bo nie ogarniało 350hp...
Oczywiście porównuje tu seryjne silniki. To nie jest stary mercedes diesel gdzie osiągał moc 30hp z litra i sobie walił milion km.


coś w tym stylu ale nie do końca...po pierwsze nie stosunek KM do pojemności tylko KM do masy auta, a ściślej nie KM tylko Nm są obciążeniem silnika. Nm i ich przebieg w zakresie obrotów (jak gwałtowne przyrosty itd) oraz stosunek do masy auta mają bezpośrednie przełożenie na obciążenie tłoków, korbowodów, panewek,wału itd itp...dlaczego silniki turbodoładowane są bardziej awaryjne a np. V8 gdzie Nm jest "od h***" ciężko zajechać? bo V8 ma 3/4 momentu obrotowego już od 1000-1200 obr, a silniki doładowane 2/3 momentu dostają gwałtownie w zakresie 1800-2500 obrotów...
stare "beczki" robiły milion kilometrów bo po pierwsze diesle są niskoobrotowe, po drugie były wolnossące a jak już miały turbiny to niewielkie przyrosty dawały i przedewszystkim w tamtych czasach nie było tak drastycznego cięcia kosztów przez koncerny i oszczędzania na materiałach... czego nie można powiedzieć o nowych turbodieslach...duże przyrosty na turbinach, układy wtryskowe robione z tolerancjami do tysięcznych milimetra, coraz dłuższe okresy serwisowe itd...wątpie że takim nowym passatem czy mercem ktoś zrobi milion km

ja również nie uważam że lety są śmietnikiem...są takie jak inne silniki z tych roczników, początki lat 2000 to był dopiero początek wyścigu ekonomistów z koncernów samochodowych, tym bardziej że let był bardziej prestiżowym silnikiem opla...to nie jest kwestia wytrzymałości silnika tylko sposób jego użytkowania, okresy miedzyserwisowe, jakość oleju itd...jednego możecie być spokojni, ten silnik na pewno nie posiada wad konstrukcyjnych a reszta zależy tylko od użytkownika...na serii przy odpowiedniej eksploatacji silnik długo pojeździ

lkurach napisał(a):
i nie ma co się oszukiwać każdego let-a to czeka


dokładnie tak jak każdy inny silnik, niektóre lety szybciej tylko i wyłącznie przez to że użytkownicy często je pałują bo wiadomo że taki let daje więcej pokus do zapierd*** niż jakiś zwykły 90KM silniczek, sam miałem leta więc wiem co mówie ;)

lkurach napisał(a):
Jak zrobisz to porządnie z głową czyli szlif cylindrów tłoki nadwymiar wał do obróbki nowe panewki to zapłacisz sporo ale raz a motor pojeździ kolejne 150 tys bez zająknięcia. Robiąc tylko nowe tłoki nie ruszając wału i panewek głównych to tak po najmniejszej linii oporu i na jakiś czas starczy tylko pytanie na ile?


i tu jest sedno remontu silnika...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 października 2014, o 11:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 września 2014, o 13:14
Imię: Tomek
Silnik: Z20LET
Panowie, Pań chyba nie widziałem...

Skoro już wiemy jak powinien wyglądać generalny remont silnika bez żadnej jakiejś połowicznej lipy. To teraz który może polecić jakiś dobry warszatat w Warszawie i okolice, gdzie tą moją Benię zrobią na igłę? Przejechane ma prawie 130 tyś. Jak tak czytam specjalistów na forum to pora zajrzeć do środka. Oleju bierze tyle, że łojezu... 1 L na 2000 tyś km. Ktoś tu pisał że 2 L na 10000 tyś to dużo HA. To moja trochę pije, ale skubana nic się nie zająknie, jedzie jak trzeba. Postoi trochę włączona na luzie, jak dam gazu to troche tam rzuci dymem, ale to tyle z objawów. Pytanie bo tyle tu fachowców. Gdzie oddać bertone, żeby remont zrobili jak należy i żeby potrafili jeszcze coś dorzucić tam ciekawego. Wiem, że dobry remont to kwota najlepiej składająca się 5 cyfr, no fajno. Gdzie fachowiec bo jade tam?

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 października 2014, o 20:05 
Ja tak tylko nawiasem chciałem spytać, czy masz książki pod ten przebieg? Sorki za offtopic.


Góra
  
 
PostNapisane: 1 października 2014, o 20:11 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Gadaj z BORO czy Łobuziakiem i CI odpicują maszynę:D

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL