Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 14:31

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sierpnia 2012, o 21:14 
Czesc chlopaki wiem ze to nie to forum ale jak mialem leta zawsze bylo mi bardzo pomocne wiec chce zasiegnac waszej porady. Posiadam astre H OPC ostatnio zamontowalem w niej dolot dbilasa (lapacz, puszka plus zdjecie nalesnika i montaz tej krotszej rurki prosto do turbo). Gdy wyruszylem na jazde probna zeby przetestowac jak idzie teraz bryka pojawila sie kontrolka auta z kluczykiem i auto gdzies od okolo 4 tys obr. po prostu przestalo miec kopa. Przejechalem sie tak kilka razy i w koncu kontrolka samochodu z kluczykiem zgasla. Samochod zaczal lepiej przyspieszac - pomyslalem ze auto musialo sie przystosowac do nowego dolotu. Niby auto teraz ladnie idzie ale jak przeciagam go na kazdym biegu tak do 5,5tys. np od drugiego biegu to na drugim biegu cisnienie doladowania jest na poziomie okolo 1bara (plus minus jedna dziesiata bara bo trudno skupic sie tylko na wskazniku) natomiast na trzecim i kazdym kolejnym cisnienie spada do ok 0,6 bara. Natomiast jak przeciagne go tylko gdzies do 3,5-4tys obr. to cisnienie na kazdym biegu jest na poziomie ok. 1bara. Jak jade stala predkoscia np 100km/h i zredukuje do np. 4 biegu to rowniez auto do odcinki ma cisnienie ok 1 bara. Nie wiem czy tak powinno byc czy po prostu wczesniej nie zwracalem na to uwagi i sam sobie stworzylem problem czy faktycznie jest cos nie tak. Dodam ze wczesniej przed wymiana dolotu wydaje mi sie ze auto lepiej przyspieszalo na tych dalszych biegach jak je przeciagalem. Zreszta mam przejechane zaledwie 42tys. km. podlaczylem pod auto taki zwykly tester obd nie pokazuje teraz zadnego bledu. Jak wywoluje bledy pedalami to rowniez nie ma bledow - wyswietla sie ECN00000. Chlopaki pomozcie powiedzcie co moze byc tego przyczyna? Wywalic dbilasa i sprawdzic co bedzie sie dzialo?? Moze trzeba jakas adaptacje przeplywki zrobic? Czy szukac przyczyny w turbinie?


Góra
  
 
PostNapisane: 3 sierpnia 2012, o 06:20 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a nie masz np opcoma? on pokazuje "stare" bledy a zwykle testery tylko aktywne

jesli cisnienie jest nizsze niz zadane, to lbo nieszczelnosc w ukladzie jakas, zaworki bcs, wastegate, peknieta membrana DV lub jeszcze kilka innych pierdol
ja bym zaczal od OP-COMA lub czyms podobnym

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2012, o 11:28 
Witam problem rozwiazany. Zmienilem dolot z powrotem na oryginalny i wszystko wrocilo do normy :D wychodzi na to ze motronic widzac ze dostaje wiecej powietrza na dbilasie zmniejsza cisnienie turbiny zeby dostawal go tyle samo co przed zalozeniem dbilasa (byc moze dlatego ze oprocz przeplywki w astrze h jest jeszcze map sensor bo z tego co pamietam to w Z20Let bez problemu wsadzales dbilasa i jechales. Wniosek jeden zeby zalozyc dbilasa do astry H OPC trzebo go w jaks sposob zaadoptowac. Moze wiecie kto moglby mi to zrobic w okolicach Warszawy-Lublina


Góra
  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2012, o 12:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
napisz mi na pw kolego ja mam dbilasa wpakowanego i moj kolega to ci ogarnie

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sierpnia 2012, o 22:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
W z20let jest również map sensor. Najlepiej jak byś miał logi przy standardowym dolocie i zmodyfikowanym...

Głowna mapa charakterystyki odczytu MLHFM definiuje odczyt przy równym przpływie powietrza. Przy zastosowaniu w konkretnym silniku występują różne turbulencje związane z kształtem dolotu do przepływki jak i zapewne sposób zasysania powietrza do cylindrów silnika - pulsacyjny. Dlatego dodatkowo istnieje mapa korekcyjna związana z obciążeniem (Load w %) i obrotami silnika. Zrobiłem kiedyś porównanie mapy korekcji odczytu przepływki KFKHFM:

Obrazek Obrazek

Dla Z20Leh są większe różnice i tak pomiędzy 4tys a 4,5 tys jest duża różnica w korekcie - a dolot jest bardzo podobny do Z20Let - różnica jest chyba tylko w przpływce - średnica i inna siatka profilująca przepływ powietrza. Zmiana dolotu powoduje spore zmiany w odczycie przepływomierza. Możliwe że efektem zbyt dużej rozbieżności jest chwilowe przymknięcie przepustnicy. Logi by to pokazały.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sierpnia 2012, o 06:57 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a moze by ktos manuala zrobil jak robic logi ? :D np OP-COMem?

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sierpnia 2012, o 11:22 
W sumie mam zamiar i tak pojechac gdzies na chipowanie wiec raczej powazna firma zajmujaca sie tym tematem bedzie wiedziec jak ogarnac dbilasa??


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL