Witam
Obserwując zmiany podświetlenia w waszych asterkach nie podobało mi się ze widać nierównomierne podświetlenie:
gdzieś słyszałem ze ktoś robił paskami led ale nie mogłem odszukać tego. Dlatego postanowiłem ze sam zrobię.
Potrzebne rzeczy:
- lutownica najlepiej punktowa (dobra tez do topienia plastiku ;])
- nożyk (do skrobania i topienia plastiku jak sie go podgrzeje
)
- penseta
- śrubokręcik plaski mały (do rozebrania obudowy)
- paski ledowe 120 sztuk na metr(te co maja 60 sztuk się nie nadają, pokaże dlaczego):
*2x15cm na temperature wody i poziom paliwa
*2x25cm obrotomierz i predkościomierz
- dużo chęci oraz piwa ;]
Na początku trzeba wymontować licznik ale to już jest inny manual.
Z rozkręceniem licznika też nie powinno być problemów.
Kiedy już mamy rozebrany licznik trzeba zdemontować wskaźniki. Łapiemy je przekręcamy w lewo i kiedy poczujemy opór kręcimy dalej i ciągniemy do góry (czasami ciężko wychodzą ale nic się nie popsuje).
Zdejmujemy "cyferblacik" i ukazuje nam się to coś:
Teraz można powiedzieć najgorsza część jaka mnie spotkała czyli Demontaż wyświetlacza.Trochę się obawiałem że jak zdemontuje to nie będzie działać, ale nie potrzebnie bo okazało się że łatwo to się robi. Zdejmujemy tą srebrną obudowę najpierw pochaczamy od spodu zapinki i zdejmujemy obudowę.
Widzimy wtedy sam goły wyświetlacz. Będzie on prawdopodobnie przyklejony do paska pomarańczowego pod wyświetlaczem.
Pisze ze bedzie prawdopodobnie przyklejony bo wczesniej bawiłem się anglikiem i nie był przyklejony tylko położony, ale jak podlaczyłem pod auto to normalnie działał.
To odklejamy go może mocno trzymać ale bez obaw ciągnąć ale powoli.
Kiedy mamy zdemontowany wyświetlacz odchaczamy wszystkie zaczepy dookoła i wyciągamy całą płytę.
Teraz zostaje nam goły biały plastik.
I zaczyna się rzeźbienie (rzeźbimy po to, aby paski ledowe miały gdzie wejść bo są za szerokie i jak tego nie zrobimy to plastik ktory rozprasza światło bedzie mocno odstawał "a nie może!!" bo pożniej w czasie jazdy widać podświetlone na "cyferblacie" kontrolki pod obrotomierzem oraz kontrolke od tempomatu
)
Teraz dam kilka fotek żebyście widzieli jak to zrobiłem.
tutaj dodalem kawalki plastiku zeby przykleic paski ledowe. paski same w sobie maja klej i to dosyc mocny wiec beda sie trzymac tych podpórek.
widac tutaj jak mocno musialem rzeźbic aż dziury sie porobiły, ale to nie przeszkadza w użytkowaniu.
a tu mamy wlasnie te paski ledowe juz pod plastikiem bo zapomnialem zrobic wcześniej fotki ale widac wszystko.
Trzeba pamiętać że ledy maja + i - na płytce pokaże gdzie jest + i - (trzeba powiększyć zdjęcie bo zaznaczyłem na zdjęciu, paski ledowe też maja oznaczenie gdzie + i -)
i teraz wszystko analogicznie składamy i mamy piękny efekt ;]
Miałem pokazać dlaczego nie robić na paskach co maja 60 diod na jednym metrze o to zdjęcia. Nie układajcie tak pasków żeby szły nad wyświetlaczem przebiegu i nad kontrolkami przy obrotomierzu bo wtedy widać kropeczki od ledów zdjecia pokażą o co mi dokładnie chodzi.
tutaj widać te kropeczki
Tutaj widać już lepszy efekt. Bo obciąłem te paski co są nad wyświetlaczem przebiegu i nad kontrolkami w obrotomierzu. Ale było mi mało bo widać jeszcze nie równe podświetlenie to kupiłem te paski ledowe 120 i jest idealnie ;]