Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 13:59

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 września 2010, o 10:32 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
Od jakiegoś czasu (właściwie od kupna) znikał mi olej - okazuje się, że do roboty mam pierścienie stąd kilka pytań.

Dlaczego w Z20LET nie planuje się głowicy?

Czy panewki od zwykłego 2.0 16v pasują do z20let, bo w serwisie chcą za nie trochę a od zwykłej 16 zaworówki chodzą za grosze

Co nalezy wymienić jeszcze wymienić? wiem o:
-wszystkie uszczelki
-pierścienie
-uszczelniacze zaworów + docieranie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 11:37 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
czy takie panewki http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=3267 pasują do z20let?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 14:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
pisze, że tak:) jak juz kupowac to takie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 14:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Tylko najpierw przydaloby sie rozebrac wali go pomierzyc zeby wiedzic czy czopy nadaja sie na nominalne panewki czy tez trzeba robic szlif walu i panewki beda nadwymiarowe ,jak to ma zwykle miejsce przy remoncie Z20LET.
Polecalbym zamiast tych panewek heavy duty wziac z serii ACL RACE. koszt podobny.

http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=8304

Pamietaj tez o wymianie panewek glownych.

I cylindry tez trzebaby pomierzyc przed zalozeniem nowych pierscieni jak nie robisz tego ze szlifem bo moze okazac sie ze juz nomionalu nie ma i nowe pierscienie niewiele wtedy dadza.

Panewki korbowodowe mozesz ewentualnie wziac firmy KS bo tez spokojnie daja rade w Z20LET.

Glowne to polecam takich firm jak KS,ACL , MAHLE

Glowicy mowia ze sie nie palnuje poniewaz ze strachu o podniesienie stopnia kompresji silnika. Ale splanowanie o 0,05 mm ten stopien podniesie o 0,05 : 1 wiec w przypadku seryjnego stopnia 8,8 : 1 po splanowaniu opodana wczesniej wartosc ten stopnien bdzie rowny 8,85:1 wiec bardzominimalnie wzrosnie i mozna bez obaw o cokolwiek dalej smigac.

O remoncie Z20LET jak to powinno wygladac mniej wiecej mozesz sobie tutaj poczytac:

http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=4&t=9559

oraz niebawem w temacie o aucie Juranda ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 15:19 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
Jurand napisał(a):
pisze, że tak:) jak juz kupowac to takie.

zapytalem, bo tam jest tak napisane, że wynika, iż panewki pasują do c20xe/c20let a nie wiem na ile te silniki się róźnią od z20let więc wolałem zapytać

Już się gubię z tymi panewkami: te co wyżej podałem to są te główne i one mogą być>?
No i te co Marcin napisałeś to są te korbowodowe czyli biorę te 2 zestawy i wszystko z panewkami?

A czy pierścienie od x20xev podejdą do leta czy dedykowane do leta trzeba nabyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 15:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Te co Ty pokazales sa glowne. Te co ja pokazalem sa korbowodowe. Potrzebujesz po jednym komplecie z kazdych. Wg mnie nie ma sensu przeplacac za glowne skoro mozna dac KS czy M<AHLKE za okolo 200 zl i one spokojnie tez dadza rade nawet w mocno zmodzonym turbo silniku.

Pierscienie moga byc od C20LET, X30XE.
Najlepiej kup sobie GOETZE dedykowane do X30XE. Skladalem ostatnio jednego LETa na takich bo kros mi doradzi i pasuja jak ulal i silnik tez jezdzi bez zarzutow.

Tu masz znaczenia tych pierscieni:

Obrazek


(to te w zoltym opakowaniu po lewej stronie)


Aha i polecilbym Ci przy skaldaniu silnika zapodac w korbowody szpilki ARP zamiast seryjnych srubek bo to najslabszy element 2-litrowek Opla jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 16:38 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2009, o 12:51
Lokalizacja: PL
Silnik: inny
rozumiem, że 1 zestaw to uszczelki na 1 tłok?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 19:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Nie komplet na 4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 19:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
marcinpsk napisał(a):
Aha i polecilbym Ci przy skaldaniu silnika zapodac w korbowody szpilki ARP zamiast seryjnych srubek bo to najslabszy element 2-litrowek Opla jest.

Ja bym nie polecil ale wrecz NAKAZAL !
Koszt moze nie maly, ale sen spokojniejszy.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 19:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Z podstawoewj serii te szpilki to koszt 250 zl wiec nie jest juz tak dorgo jak bylo jeszcze rok temu. Ze stali ARP 2000 juz conajmniej 2 razy wiecej. No chyba ze ma sie farta jak kolega Jurand i sie kupuje drozsze w cenie tanszych :D
Ale te tansze i tak sa o niebo mocniejsze od seryjnych srub i spokojnie na jakies 500 ps starcza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 19:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Firma V-Max ma je stosunkowo tanio;
http://cgi.ebay.de/ARP-Pleuelschrauben- ... 415267e470
Ja w 2004 roku jeszcze 150 euro placilem.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 19:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Ja tez od nich bralem za tyle dla siebie do silnika. Ale w tymroku pojawily sie 2 firmy w PL, ktore maja znacznie taniej bo importuja bezposrednio od producenta.
Jedna z nich to 4turbo:

http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8233 ... C20XE.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 20:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
233 zl. toz to taniocha,
az mozna sie obawiac czy to oryginal, czy podroba z Chin ;)



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 20:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Orginal. Ceny maja dlatego tak niskie bo jak pisalem importuja bezposrednio od producenta z USA.
Pozatym juz kilka silnikow poskladalem na szpilkach od nich i juz dawno , ktorys by sie wysral bo czesc przechodz naprawde ostre katusze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 września 2010, o 20:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
@Marcin,
ja żartowałem z tymi Chinami ;)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL