W ramach drobnych modyfikacji zafundowałem sobie takie coś:
Oryginalny TopHat ma na wejściu zwężenie do 45mm natomiast zmodyfikowany zrobiony jest na bazie 2,5 calowej (63,5mm) rurki ze stali nierdzewnej. Dodatkowo średnica ta jest zachowana na kolanku dla lepszego przepływu. Dalej następuje płynne przejście do średnicy wyjścia z Turbo, IC czyli 51mm. Do połączenia użyto kawałka oryginalnej rury gumowej aby zachować elastyczność i wygląd zbliżony do serii.
Jakie z tego zyski? Zapewne minimalne w przeliczeniu na KM. Usztywniona rura łącząca powinna poprawić reakcję na gaz w pewnych sytuacjach a TopHat lepszy przepływ powietrza. Na
tej stronce jest wykresik przed i po, niestety nie porównam tego na hamowni bo oryginalną rurę mi ucięli.
Jeśli to kogoś interesuje to wyprodukowali to panowie z
El-tec i mają na stanie jeszcze jedną taką flansze wycinaną laserowo. Koszt całości 500zl.
Dla porównania gotowy zestaw od
Courtenaya wychodzi z dostawą prawie 2 razy drożej 169£+transport33£=202£*4.8(karta)=970zl
Elementy z firmy Regal
Power Pipe za 86£ +
TopHat za 80£ = 166£ + transport(??£) wychodzi podobnie.
Pozdrawiam
Lobuziak