Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 14:26

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 czerwca 2007, o 22:19 
Witam jeszcze raz wszystkich, jak widać jestem nowy itd. itp. Ostatnio wymieniałem olej w dopiero co kupioniej QP i wydażył sie "mały" problem... Ogólnie wymiana trwała 3 godziny ale to juz pies je...ł ponieważ nie dało sie odkręcić filtra oleju bo pokrywka oparła sie o kolektor i nie dało rady dalej i teoretycznie skończyło sie na 10 minutowej wizycie u mechanika. Teoretycznie. Po odpaleniu samochodu na najniższych obrotach świeciła kontrolka ciśnienia oleju na co fachowiec z wymiany oleju stwierdził że olej musiał być inny i moge tak jeździć bo to się ułoży. Ale następniego dnia pojechałem do znajomego mechanika( naprawde gościa z głową na karku) i podpieliśmy zegar, wymieniliśmy olej, czujnik i nic. Dalej to samo. Mało brakowało a trzeba by było rozbierać pompe oleju. Jednak okazało sie że ''fachowcy'' z wymiano ukręcili kołnież w którym znajduje sie filtr. Co spowodowało zerwanie zabezpiecznia i potarganie oringu na kołnieżu. Nie dało sie odkręcić to rwali na siłe. Po wymianie kołnieża filtra kontrolka znikła.

Jakby kto zadawał pytania po co to pisalem to odrazu odpowiem że ku przestrodze przed fachowcami i na wypadek gdyby komuś sie paliła kontrolka oleju na niskich obrotach(bo po co rozbierać caly dół silnika jak można zacząść od tego)

Pozdrawiam Gerard


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, o 23:10 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
kiedys jednemu nie wsadzili uszelki pod korek spustu oleju.... :roll: ulica chetnie przywitala nowy olej ;)

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, o 23:14 
A mnie koles nie spuscil calego oleju(zostalo ok. litra) i nalał nowego.
Nie dosyć ze miałem zmiszany stary z nowym to jeszcze za dużo.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, o 06:26 
Szczerze mówiąc ja nic z tego nie rozumiem, pomimo że olej wymieniam sobie sam. :roll:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, o 10:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Zgadzam sie z CEZZAREM Zeby nie umiec czy ne chceic wymienic samemu olej to juz przesada jak dla mnie i lenistwo.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, o 10:19 
ejj no nie ma co przesadzac.... olej sie niby latwo wymienia, ale cos sie zawsze przy tym upieprzy i czyscic trzeba. Korek spustu to sobie mozesz nad miska odkrecic i jest git, ale przy okrecaniu filtra zawsze cos sie ubrudzi. Ja sam zmieniam, ale kazdemu sie chce i nie kazdy ma gdzie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, o 10:36 
wesol napisał(a):
Zgadzam sie z CEZZAREM Zeby nie umiec czy ne chceic wymienic samemu olej to juz przesada jak dla mnie i lenistwo.


Nie chodzi o to. Zrozumiałe że ktoś może nie mieć umiejętności, warunków, narzędzi czy nawet ochoty by to robić samemu. Ale ja kompletnie nie rozumiem tego opisu, co można zepsuć przy odkręcaniu filtra :?:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, o 14:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Nie przy odkrecaniu filtra a przy przykrecaniu mozna nie trafic w gwint albo tym kawalkiem plastiku co trzyma wklad filtra zboczyc z jego docelowego miejsca jakim jest kanal splywu oleju. Są tacy mocarze co potrafia kazdy gwint ukrecic.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, o 18:42 
Ci fachowcy nie dość że poj...li gwint to poprostu ukręcili cały ten kołnierz w którym sie znajduje filtr, kołnierz przekręcił sie w strone kolektora i ta cała pokrywa filtra i tak to kręcili że ta pokrywa zrobiła rowki w kolektorze a i tak nie odkręcili. Można powiedzieć, że zerwali fabryczne mocowanie tego kołnierza który musialem wymienić- koszt 97 zł po znajomościach w serwisie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, o 21:57 
Witam ...
... nowego klubowicza z mojego miasta. A jaki kolor masz qupe czarny, złoty, czy srebny ?? Choć po Częstochowie jeździ pare qupejek to chyba druga qupe na tym forum z mego miasta :)

A powiedz gdzie ten warsztat co Ci olej wymieniali ??
Bo ja to robie zawsze na Warszawskiej przed wiaduktem tam gdzie Castrol mają.

..noi faktycznie jakieś dziwny silnik :) ..może to 200 konna 1,8 ? :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2007, o 07:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
gerard napisał(a):
kołnierz przekręcił sie w strone kolektora


gerard napisał(a):
kręcili że ta pokrywa zrobiła rowki w kolektorze


:?: :?:

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2007, o 08:14 
mich007 napisał(a):
gerard napisał(a):
kołnierz przekręcił sie w strone kolektora


gerard napisał(a):
kręcili że ta pokrywa zrobiła rowki w kolektorze


:?: :?:


Dołączam się :?: :?: . Może jestem ograniczony ale naprawdę nic nie rozumiem z tego. Tam się nie da nic popsuć przy wymianie filtra.
Może jakieś fotki uszkodzonej części zapodasz?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2007, o 09:38 
el_beton napisał(a):
Witam ...
... nowego klubowicza z mojego miasta. A jaki kolor masz qupe czarny, złoty, czy srebny ?? Choć po Częstochowie jeździ pare qupejek to chyba druga qupe na tym forum z mego miasta :)

A powiedz gdzie ten warsztat co Ci olej wymieniali ??
Bo ja to robie zawsze na Warszawskiej przed wiaduktem tam gdzie Castrol mają.

..noi faktycznie jakieś dziwny silnik :) ..może to 200 konna 1,8 ? :mrgreen:


QP mam srebrną a wymiane robiłem na warszawskiej- jadąc od ronda przed zakrętem zjeżdza sie w dół i tam właśnie. A co do tego silnika to źle wpisałem. A wracając do tego filtra to dzisiaj będe u mechanika to jak nie wywalił tamtej starej części to zrobie zdjęcie i wrzuce.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, o 08:57 
wesol napisał(a):
Zgadzam sie z CEZZAREM Zeby nie umiec czy ne chceic wymienic samemu olej to juz przesada jak dla mnie i lenistwo.


Ja w swoim innym aucie to kiedys w garazu z oswietleniem z komorki pol sinika rozbebeszylem, ale nie wyobrazam sobie wymiany oleju, nie mam kanalu, nie ma szans cokolwiek wsadzic pod zadne z moich autek, zeby wymienic olej musial bym jakos auto podniesc itd itp. To juz wole pojechac do Opla, wbija co trzeba w ksiazeczke i wymienia olej a ja nie musze kombinowac i sie brudzic.


A tak btw.

Instrukcja wymiany oleju :cool:


Wymiana oleju - instrukcja dla kobiet:

1) jechac do warsztatu, najpozniej 15.000 km po
ostatniej wymianie
2) wypic kawe
3) po 15 min. wystawic czek i z porzadnie skontrolowanym
autem opuscic
warsztat
Koszty:
Wymiana oleju: PLN 100,--
Kawa: PLN 2,--

Suma: PLN 102,--

Wymiana oleju - instrukcja dla mezczyzn:

1) jechac do sklepu z wyposazeniem, PLN 70, zaplacic za
olej, filtr,
uszczelki, paste czyszczaca i drzewko zapachowe
2) odkryc, ze pojemnik na zuzyty olej jest pelen.
Zamiast oddac go na
stacji benzynowej, wylac zawartosc do dolka w ogrodzie
3) otworzyc puszke piwa, wypic
4) podniesc auto lewarkiem . 30 minut szukac klocka
5) znalezc klocek pod autem syna
6) z samego stresu otworzyc nastepna puszke piwa, wypic
7) wsunac pojemnik na zuzyty olej pod motor
8) szukac klucza 16-tki
9) przestac szukac i uzywac ustawialne cegi
10) odkrecic srube do spustu oleju
11) srube do pojemnika z goracym olejem upuscic, przy
tym upaprac sie
goracym olejem
12) posprzatac
13) przy piwku obserwowac, jak olej splywa
14) szukac cegi do filtra oleju
15) przestac szukac, filter srubokretem przebic i tak odkrecic
16) Piwo
17) Pojawienie sie kumpla. oproznic wspolnie kiste piwa
Wymiane oleju
jutro dokonczyc
18) Nastepny dzien. Wanienke pelna oleju przesunac pod autem
19) Wytrzec olej, ktory sie przy pkt 18 rozlal
20) Piwo - nie wczoraj wszystko poszlo
21) Do sklepu, kupic piwo
22) nowy filter nakrecic, rozsmarowac cienka warstwe oleju na
uszczelke
23) Wlac pierwszy litr nowego oleju
24) Przypomniec sobie o srubie z pkt. 11
25) szybko szukac sruby w wanienca ze starym olejem
26) Przypomniec sobie, ze zuzyty olej wraz ze sruba
zostal wylany w
ogrodzie
27) Piwo wypic
28) Dolek odkopac, szukac sruby
29) zauwazyc pierwszy litr swiezego oleju na podlodze garazu
30) wypic piwo
31) Przy dokrecaniu sruby wyslizgnac klucz z reki,
kostkami palcow
uderzyc w podwozie
32) Glowa uderzyc w posadzke, jako reakcja na pkt. 31
33) Zaczac zdrowo przeklinac
34) Klucz wywalic w diably
35) nastepne 10 minut klac, bo klucz trafil w zdjecie "Miss Pazdziernika"
36) Piwo
37) Rece i czolo zabandazowac, zatamowac krew
38) Piwo
40) wlac 4 litry swiezego oleju
41) Piwo
42) Auto zdjac z lewarka
43) Auto cofnac i wytrzec olej z podlogi
44) Piwo
45) Jazda probna
46) Zostac skierowany na pobocze i zostac z powodu alkoholu
zaaresztowany
47) Auto zostanie odholowane
48) Kaucje wyznaczyc, auto z policji sciagnac

Wydatki:

czesci: PLN 140,-
grzywna za jazde po pijaku: PLN 500,-
hol: PLN 200,-
kaucja: PLN 400,-
piwo: PLN 60,-

suma: PLN 1300


Ostatnio edytowano 16 czerwca 2007, o 09:03 przez Pingu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, o 09:03 
Pingu ale mam nadzieje, że stoisz nad gościem i patrzysz mu na ręce jak wymienia olej ? ... inaczej sobie nie wyobrażam . Niestety takie czasy


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL