Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
żywotność turbiny (i nie tylko) http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=846 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | mich007 [ 21 lipca 2006, o 09:18 ] |
Tytuł: | żywotność turbiny (i nie tylko) |
Jaka jest średnio żywotność turbiny? Przy jakim przebiegu trzeba ją wymieniać? Mam na oku QP 2.0T z przebiegiem 120 000km i boję się że lada chwilka będę ją musiał wymienić. Przypuszczam że poprzedni właściciel nie żyłował auta (45 latek). A jeżeli chodzi o żywotność silnika to ile można zrobić km 2.0T bez remontu? Jak w ogóle z usterkowością tego silnika? Pytam, bo jestem zdecydowany na zakup, a chciałbym jeszcze trochę pojeździć bez wkładu finansowego. Jak to wygląda w waszych QP? |
Autor: | Coube [ 21 lipca 2006, o 09:56 ] |
Tytuł: | Re: żywotność turbiny |
mich007 napisał(a): Jaka jest średnio żywotność turbiny? Przy jakim przebiegu trzeba ją wymieniać?
Mam na oku QP 2.0T z przebiegiem 120 000km i boję się że lada chwilka będę ją musiał wymienić. Przypuszczam że poprzedni właściciel nie żyłował auta (45 latek). A jeżeli chodzi o żywotność silnika to ile można zrobić km 2.0T bez remontu? Jak w ogóle z usterkowością tego silnika? Pytam, bo jestem zdecydowany na zakup, a chciałbym jeszcze trochę pojeździć bez wkładu finansowego. Jak to wygląda w waszych QP? 120tys to nie malo, ale dla prawidlowo eksploatowanej sprezarki to nie jest to zaden powazny przebieg. To, ze ex-wlasciciel nie butowal...to nic nie znaczy. Wazne sa czeste wymiany oleju, odczekanie z gaszeniem auta po dlugich trasach/przyspieszaniu. Latwo to w polskich warunkach zaniedbac. Usterkowosc w kwestii mechanicznej jest minimalna. Czasem elektryka/elektronika szaleje. Dowiedz sie czy ex dokonal wszystkich przegladow..na 120 jest znow rozrzad i troche bajerow. |
Autor: | Piciu [ 21 lipca 2006, o 10:05 ] |
Tytuł: | |
Hej! Jednoznacznej odpowiedzi tutaj nie otrzymasz. Podobnie jak z całym autem, wszystko zależy od warunków eksploatacji, a turbinka jest bodajże najwrażliwszym elementem autka. Znam przypadki, kiedy nie wytrzymywała 50 kkm Bardzo ważne jest, o czym już tutaj zarówno Warik jak i ja wspominaliśmy - pozwolić turbinie zejść do obrotów minimalnych i ją schłodzić. Udawaj laika i zapytaj właściciela, jak postępować z silnikiem turbo, a od razu będziesz wiedział, czy gość robił to zgodnie ze sztuką Coś więcej? Zobacz, czy auto przy mocnym przegazowaniu nie dymi z rury na niebiesko, czy nie ma śladów oleju w okolicach turbiny, w czasie jazdy sprawdź, czy turbina zaczyna wchodzić do akcji przy określonych obrotach (u mnie w Rover'ku 220T od ok 2,5krpm czuć jak się zabiera do pracy), możesz pojechać na hamownię i zrobić wykresy... Ostatecznie można ją rozebrać i obejrzeć Może ktoś tutaj coś jeszcze dorzuci... |
Autor: | mich007 [ 21 lipca 2006, o 10:26 ] |
Tytuł: | |
Więc sprawa wygląda tak: Astra jest sprowadzona z Wloch, wszystkie przeglądy regularnie w ASO (oglądalem wczoraj ksiazke serwisowa), gość przywiózł ja w lutym i zrobił nim w Polsce 4000km. Rozrząd wymieniony przy 73 000km. Poza tym wg. obecnego właściciela w Polsce wymienił przednie tarcze, klocki przód/tył, akumulator. Lakier nie jest w idealnym stanie, ale to dla mnie lepiej bo widać od razu że nie była bita. Jak 6 letnie auto ma idealny lakier to nie ma siły. Jeździłem nią wczoraj i chodzi fajnie, turbinka zaczyna od ok. 2500obr., wycieków oleju nie zauważyłem (ale było już trochę ciemnawo - ok. 21.00), oczywiście podjedziemy na diagnostykę na ASO Opla. Czy na diagnostyce dostanę informacje odnośnie turbiny? [ Dodano: 2006-07-21, 11:29 ] Piciu napisał(a): pozwolić turbinie zejść do obrotów minimalnych i ją schłodzić.
Jak ją schłodzić? przecież jak chodzi nawet na wolnych obrotach to zawsze sie grzeje. |
Autor: | nash5009 [ 21 lipca 2006, o 11:45 ] |
Tytuł: | |
ale powiedzmy ze przy katowaniu grzeje sie barzdziej dla wtajemniczonych badz nie jest osobny nawet tobic gdzie prowadzone sa dyskusje na ten temat ... polecam ... |
Autor: | SirAdam [ 21 lipca 2006, o 18:44 ] |
Tytuł: | |
Prawidlowo eksploatowana turbina przejedzie conajmniej 200.000 km, albo inaczej; daj mi to auto i ja ci zajade ta turbine w ciagu jednego dnia. Sam widzisz ze nie mozna dac jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Moja turbina ma juz prawie 90.000 km na grzbiecie , przezyla poplyniecie tlokow i dalej chodzi jak nowka. mich007 napisał(a): Jak ją schłodzić? przecież jak chodzi nawet na wolnych obrotach to zawsze sie grzeje.
Zrob cos takiego; pomecz troche to auto wieczorem jak jest ciemno, ale naprawde pomecz, albo przejedz sie jakas droga szybkiego ruch kilka kilometrow np. na 3 albo 4 biegu tak zebys mial ciagle ok. 5.000 obrotow, potem sie zatrzymaj nie gas silnika ! i szybciutko otworz maske i popatrz jak wyglada turbo. :lol: Teraz zostaw to auto tak dalej na wolnych obrotach dalej chodzic, i bedziesz wiedzial co znaczy ostudzic turbo. :wink: Pasek rozrzadu polecam zmieniac NAJPOZNIEJ co 60.000 km, a nie ponad 70.000 km, bo mozna sie zdziwic, ile bagna potrafi narobic pekniety lub przeskoczony pasek rozrzadowy. Adam |
Autor: | mich007 [ 26 lipca 2006, o 16:49 ] |
Tytuł: | |
Byłem na diagnostyce w ASO, podpieli Techa i stwierdzili ze nie mogą zdiagnozować sprężarki bo nie mają takiego oprogramowania w techu. Podobno tylko mogą sprawdzić turbo tylko w dieslach. Czy to prawda, czy znowu mi jakies glodne kawałki powiesili?? Oczywiście Coube miał rację z reakcją mechaników w ASO.... Pierwsze pytanie: "Czy to jest turbo?"......i zdziwko....hehehe:D |
Autor: | nash5009 [ 26 lipca 2006, o 21:14 ] |
Tytuł: | |
michu007 to ci powiem wiecej ... ja jak jezdze do aso we wrocku to za kazdym razem sie rozmowa wygalda tak - rok -2001 -silnik -2.0 T - diesel - NIE BENZYNA - 2.0 Turbo? - TAK #@$@%$@ po jakims czasie zaczela rozmwoa wygladac tak - rok - 2001 - silnik - 2.0 T BENZYNA Z20LET |
Autor: | cezzar [ 31 lipca 2006, o 14:19 ] |
Tytuł: | |
mich007 napisał(a): Byłem na diagnostyce w ASO, podpieli Techa i stwierdzili ze nie mogą zdiagnozować sprężarki bo nie mają takiego oprogramowania w techu. Podobno tylko mogą sprawdzić turbo tylko w dieslach. Czy to prawda, czy znowu mi jakies glodne kawałki powiesili??
Oczywiście Coube miał rację z reakcją mechaników w ASO.... Pierwsze pytanie: "Czy to jest turbo?"......i zdziwko....hehehe:D Szczerze mówiąc to sam nie wiem jak można zdiagnozować w pełni mechaniczne urządzenie jakim jest turbo za pomocą elektronicznego testera? To tak jakbyś chciał np łożyska w kołach sobie zdiagnozowac :lol: |
Autor: | SirAdam [ 31 lipca 2006, o 22:48 ] |
Tytuł: | |
cezzar napisał(a): nie wiem jak można zdiagnozować w pełni mechaniczne urządzenie jakim jest turbo za pomocą elektronicznego testera?
w tym przypadku mozna tylko cisnienie doladowania w trakcie jazdy sprawdzic, wiecej sie nie da. Adam |
Autor: | B-Boy [ 2 sierpnia 2006, o 12:39 ] |
Tytuł: | |
Witam! Żeby zobaczyć w jakim stanie jest turbina możesz też odkręcić gumową rurę która prowadzi do intercoolera, tam jest tłoczone powietrze, jak zobaczysz olej w tej rurze to z turbo nie jest za dobrze. Jak w rurze bedzie tylko delikatny film olejowy to powinno być ok. Dobra regeneracja turbo z wywarzaniem to koszt ok 1600-2000 PLN. |
Autor: | mich007 [ 27 lutego 2007, o 16:29 ] |
Tytuł: | |
Dobra, więc sprawa wygląda tak...zawiozłem turbo do regeneracji dzisiaj i okazało się że wałek pękł na pół i z regeneracji frytki....mają jedną do Z20LET po regeneracji podobno na oryginalnych podzespołach, rok gwarancji bez limitu km i śpiewają za nią 1750PLN netto. Nie wiem co mam zrobić, brać ją czy może macie jakieś inne pomysły co by wykombinować wzamian za 2 koła?? Co mogło być powodem że aż wałek pękł?????? |
Autor: | WARIK [ 27 lutego 2007, o 17:47 ] |
Tytuł: | |
mich007 - nie pchaj się w regenerowane i dołóż ok 1500,-zł i kup z z20leh z kolektorem od angoli (mjaza może potwierdzić :wink: ), potem odwiedz Couba(daleko nie masz :razz: ) - taka jest moja rada :wink: |
Autor: | mjaza [ 27 lutego 2007, o 19:48 ] |
Tytuł: | |
mich007, koniecznie od leh'a bierz, Kuba Ci program zrobi i 260km lekko peknie.... |
Autor: | Zlatan [ 27 lutego 2007, o 22:36 ] |
Tytuł: | |
260 koni :?: OMG moja mama by po nocach nie spała :razz: |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |