Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 18:13

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 10:47 
Krótkie pytanie co do oleju, auto ma 50 tysięcy, do tej pory był zalewany Helixem Shella 10W40, samochód sprowadzony z Niemiec, jak myslicie zmieniać na syntetyk czy zostać przy tym 10W40, wiem, że oleju z gorszego na lepszy nie powinno się zmieniać, inna rzecz że auto nie ma dużego przebiegu i dlatego jeszcze sie waham, co byście doradzali?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 13:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
jaki byłby najlepszy olej do 2.0T i usłyszałem: "Zdecydowanie Mobil 1 5W40 lub 5W50...lepszego nie znajdziesz"


Zawsze to mowilem :cool:



Cytuj:
Krótkie pytanie co do oleju, auto ma 50 tysięcy, do tej pory był zalewany Helixem Shella 10W40


Helix a Mobil, to TEN SAM olej, tylko naklejka jest inna.

piotrwojcik napisał(a):
jak myslicie zmieniać na syntetyk czy zostać przy tym 10W40


:shock:

Przeciez to jest syntetyk.



Zostan na tym co masz albo alternatywnie zmien na Mobil, zalezy co jest taniej do kupienia.
Ja tez czasami jezdze na Helix, bo go taniej dostane kupic.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 13:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
piotrwojcik napisał(a):
jak myslicie zmieniać na syntetyk czy zostać przy tym 10W40,


Ja jeździłem na 10W40 do tej pory i jak widać zasrał mi wężyki...teraz mam już 5W50 kupiony, zobaczymy co się będzie działo...

mjaza napisał(a):
mich007, ale chcesz kupic uzywke rozumiem? bo wiesz ile nowa kosztuje... nie boisz sie, ze kupisz uzywke i pojezdzi Ci 1000km - duzo takich opinii widzialem


Mam już kupioną seryjną po regeneracji i jest rok gwarancji bez limitu km...zobaczymy co się z nią będzie działo...kupowałem w Turbo-Tec w Jaworznie i wydaje mi się że firma dość fachowa i sprzęt też mają niezły...czas pokaże...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 13:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
Ja jeździłem na 10W40 do tej pory i jak widać zasrał mi wężyki...teraz mam już 5W50 kupiony, zobaczymy co się będzie działo...


nie viskoklassa jest wazna tylko rodzaj i jakosc oleju.
Viskoklassa czyli te 5W40 mowi nam tylko w jakim zakresie temperatur moze ten olej byc stosowany.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
SirAdam napisał(a):
Viskoklassa czyli te 5W40 mowi nam tylko w jakim zakresie temperatur moze ten olej byc stosowany.


No 10W40 też był Mobil ale chyba w za wysokich temp.pracował i osadzał się w wężykach...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
niemozliwe,
ja widzialem silniki ktore na Mobilu jezdzily 200.000 km,
wygladaly wsrodku jak nowe.
Ale nie pytaj jak wyglada silnik wsrodku po przejechaniu 50.000km na Castrol-u :shock:



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Ten olej to był na 100% Mobil z beczki...ale nie wiem czym był zalewany przedemną?? Ja zrobiłem nią 10 tyś.km.

Pytanie jest takie czy teraz ten 5W50 wyczyści te wszystkie syfy z silnika?? Planuje zrobić na nim jakieś 2tyś i znowu zalać świeżutkim, może coś wypłucze?

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
w tym przypadku dobrze by bylo wyplukac ten silnik (z dodatkami pluczacymi) PRZED wymiana Turbo.
Ale teraz to jest musztarda po obiedzie.
Nalej swiezego i po 1000km, wymian na nowy.
W extremalnych przypadkach plucze sie silnik ropa - 4 litry ropy do srodka i 10 min. silnikowi dac pochodzic, potem rope spuscic, zalac swiezym olejem, przejechac na tym 100km i znowu wymiana na swiezy olej.(bo ten jest rozcienczony resztkami ropy)
Dosyc kosztowna operacja, ale dziala.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:26 
mich007, a moze w takiej sytuacji warto pomyslec o tym plynie do plukania silnika. Wystepje w dwoch odmiach - zwyklym i mocnym. Ja na twoim miejscu zalalbym ten mocny, potem bardzo dokladnie spucil olej, zalal nowy i jezdzil. Bo on powinien wyplukac wszystkie syfy, a tam to je zostawisz i znowu Ci sie moga weze zapchac. Ja slyszalem poza tym, ze dlatego sie leje 5w-50 bo jest mniej gesty. A jak jest za gesty to wlasnie moze zapychac doplywy oleju do turbo - czytalem, ze pare osob mialo taki przypadek.

Maciek

PS.
Sam bedziesz montowal czy tam gdzie turbo kupiles :?: Bo wiesz, aby potem Ci na gwarancji nie powiedzieli, ze zly montaz byl....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Montuje w warsztacie u znajomego, w Turbo-Tecu dostałem instrukcję montażu więc nie mają prawa się doczepić jak będzie zamontowana zgodnie z ich instrukcją...
mjaza, gdzie taki dodatek płuczący dostane?
Myśle że dobrym rozwiązaniem będzie dodanie tego dodatku teraz do oleju i po 1000km wymiana oleju.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:46 
Oj tak to bym nie robil. Trzymalbym sie instrukcji - wlac na cieply silnik. 5 pochodzi na wolnych obrotach i spuscic.

Nie moge jakos teraz znalesc, na allegro motul'a a nie dawno byl. Znalazlem jakas stara aukcje liquid moly - mysle, ze ten gosciu to na codzien sprzedaje, wiec kontakt masz.
http://moto.allegro.pl/item164934855_sr ... lnika.html

Jak sie mozna spytac ile taka turbina po regeneracji kosztuje? Mam nadzieje, ze uszczelke kolektora tez wymieniasz. Nie wiem czy sie tez nie obejdzie bez wymiany obejmy od strony wydechu.


Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
dostałem instrukcję montażu więc nie mają prawa się doczepić jak będzie zamontowana zgodnie z ich instrukcją...


przeslij mi ta instrukcje prosze na E-Mail, a ja Ci powiem jak dlugo pozyje to turbo.
btw. napisze Ci nowa instrukcje (oplowska)


mich007 napisał(a):
Myśle że dobrym rozwiązaniem będzie dodanie tego dodatku teraz do oleju i po 1000km wymiana oleju.


stosowac DOKLADNIE wg. wskazowek producenta na opakowaniu.
Wez ta wersje "mocny"




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 14:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
SirAdam napisał(a):
przeslij mi ta instrukcje prosze na E-Mail, a ja Ci powiem jak dlugo pozyje to turbo.
btw. napisze Ci nowa instrukcje (oplowska)


Przeskanuje i wyśle:)

mjaza napisał(a):
Jak sie mozna spytac ile taka turbina po regeneracji kosztuje? Mam nadzieje, ze uszczelke kolektora tez wymieniasz. Nie wiem czy sie tez nie obejdzie bez wymiany obejmy od strony wydechu.


Dałem 2100zł. Uszczelka kolektora jest metalowa, myśle że jest ok. Jakby co to ją wymienie.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, o 15:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
Uszczelka kolektora jest metalowa, myśle że jest ok


WYMIENIC, koniecznie.
Pozatym;
nakretki te miedziowane - wymienic
podkladka pod nakretkami - wymienic na chromowana (nowa wersja)

Jakbys nie wiedzial o co chodzi to napisz a posle Ci jakies zdjecie, chodzi o to ze te podkladki byly metalowe i rdzewialy, po jakims czasie kolektor nie potrafil sie juz po niej slizgac (jest jako plywajacy zamontowany) i pekal.
Jako ze kolektor wydechowy i korpus Turbo to jest to samo, znaczy sie NOEW TURBO :evil:
Nie warto oczczedzac na drobiazgach.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, o 09:06 
piotrwojcik napisał(a):
jak myslicie zmieniać na syntetyk czy zostać przy tym 10W40


:shock:

Przeciez to jest syntetyk.


Adam[/quote]

To jest półsyntetyk


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL