Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 10:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lipca 2006, o 09:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Jaka jest średnio żywotność turbiny? Przy jakim przebiegu trzeba ją wymieniać?
Mam na oku QP 2.0T z przebiegiem 120 000km i boję się że lada chwilka będę ją musiał wymienić. Przypuszczam że poprzedni właściciel nie żyłował auta (45 latek).
A jeżeli chodzi o żywotność silnika to ile można zrobić km 2.0T bez remontu?
Jak w ogóle z usterkowością tego silnika?
Pytam, bo jestem zdecydowany na zakup, a chciałbym jeszcze trochę pojeździć bez wkładu finansowego.

Jak to wygląda w waszych QP?


Ostatnio edytowano 9 lutego 2008, o 21:13 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lipca 2006, o 09:56 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
mich007 napisał(a):
Jaka jest średnio żywotność turbiny? Przy jakim przebiegu trzeba ją wymieniać?
Mam na oku QP 2.0T z przebiegiem 120 000km i boję się że lada chwilka będę ją musiał wymienić. Przypuszczam że poprzedni właściciel nie żyłował auta (45 latek).
A jeżeli chodzi o żywotność silnika to ile można zrobić km 2.0T bez remontu?
Jak w ogóle z usterkowością tego silnika?
Pytam, bo jestem zdecydowany na zakup, a chciałbym jeszcze trochę pojeździć bez wkładu finansowego.

Jak to wygląda w waszych QP?


120tys to nie malo, ale dla prawidlowo eksploatowanej sprezarki to nie jest to zaden powazny przebieg.
To, ze ex-wlasciciel nie butowal...to nic nie znaczy. Wazne sa czeste wymiany oleju, odczekanie z gaszeniem auta po dlugich trasach/przyspieszaniu. Latwo to w polskich warunkach zaniedbac.
Usterkowosc w kwestii mechanicznej jest minimalna. Czasem elektryka/elektronika szaleje.
Dowiedz sie czy ex dokonal wszystkich przegladow..na 120 jest znow rozrzad i troche bajerow.

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2006, o 10:05 
Hej!
Jednoznacznej odpowiedzi tutaj nie otrzymasz. Podobnie jak z całym autem, wszystko zależy od warunków eksploatacji, a turbinka jest bodajże najwrażliwszym elementem autka. Znam przypadki, kiedy nie wytrzymywała 50 kkm :( Bardzo ważne jest, o czym już tutaj zarówno Warik jak i ja wspominaliśmy - pozwolić turbinie zejść do obrotów minimalnych i ją schłodzić. Udawaj laika i zapytaj właściciela, jak postępować z silnikiem turbo, a od razu będziesz wiedział, czy gość robił to zgodnie ze sztuką :D Coś więcej? Zobacz, czy auto przy mocnym przegazowaniu nie dymi z rury na niebiesko, czy nie ma śladów oleju w okolicach turbiny, w czasie jazdy sprawdź, czy turbina zaczyna wchodzić do akcji przy określonych obrotach (u mnie w Rover'ku 220T od ok 2,5krpm czuć jak się zabiera do pracy), możesz pojechać na hamownię i zrobić wykresy... Ostatecznie można ją rozebrać i obejrzeć :D
Może ktoś tutaj coś jeszcze dorzuci...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2006, o 10:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Więc sprawa wygląda tak:
Astra jest sprowadzona z Wloch, wszystkie przeglądy regularnie w ASO (oglądalem wczoraj ksiazke serwisowa), gość przywiózł ja w lutym i zrobił nim w Polsce 4000km.
Rozrząd wymieniony przy 73 000km. Poza tym wg. obecnego właściciela w Polsce wymienił przednie tarcze, klocki przód/tył, akumulator.
Lakier nie jest w idealnym stanie, ale to dla mnie lepiej bo widać od razu że nie była bita. Jak 6 letnie auto ma idealny lakier to nie ma siły.

Jeździłem nią wczoraj i chodzi fajnie, turbinka zaczyna od ok. 2500obr., wycieków oleju nie zauważyłem (ale było już trochę ciemnawo - ok. 21.00), oczywiście podjedziemy na diagnostykę na ASO Opla.
Czy na diagnostyce dostanę informacje odnośnie turbiny?

[ Dodano: 2006-07-21, 11:29 ]
Piciu napisał(a):
pozwolić turbinie zejść do obrotów minimalnych i ją schłodzić.


Jak ją schłodzić? przecież jak chodzi nawet na wolnych obrotach to zawsze sie grzeje.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2006, o 11:45 
ale powiedzmy ze przy katowaniu grzeje sie barzdziej ;) dla wtajemniczonych badz nie jest osobny nawet tobic gdzie prowadzone sa dyskusje na ten temat ... polecam ...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2006, o 18:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Prawidlowo eksploatowana turbina przejedzie conajmniej 200.000 km, albo inaczej;
daj mi to auto i ja ci zajade ta turbine w ciagu jednego dnia.
Sam widzisz ze nie mozna dac jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
Moja turbina ma juz prawie 90.000 km na grzbiecie , przezyla poplyniecie tlokow i dalej chodzi jak nowka.
mich007 napisał(a):
Jak ją schłodzić? przecież jak chodzi nawet na wolnych obrotach to zawsze sie grzeje.


Zrob cos takiego;
pomecz troche to auto wieczorem jak jest ciemno, ale naprawde pomecz, albo przejedz sie jakas droga szybkiego ruch kilka kilometrow np. na 3 albo 4 biegu tak zebys mial ciagle ok. 5.000 obrotow, potem sie zatrzymaj nie gas silnika ! i szybciutko otworz maske i popatrz jak wyglada turbo. :lol:
Teraz zostaw to auto tak dalej na wolnych obrotach dalej chodzic, i bedziesz wiedzial co znaczy ostudzic turbo. :wink:

Pasek rozrzadu polecam zmieniac NAJPOZNIEJ co 60.000 km, a nie ponad 70.000 km, bo mozna sie zdziwic, ile bagna potrafi narobic pekniety lub przeskoczony pasek rozrzadowy.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2006, o 16:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Byłem na diagnostyce w ASO, podpieli Techa i stwierdzili ze nie mogą zdiagnozować sprężarki bo nie mają takiego oprogramowania w techu. Podobno tylko mogą sprawdzić turbo tylko w dieslach. Czy to prawda, czy znowu mi jakies glodne kawałki powiesili??

Oczywiście Coube miał rację z reakcją mechaników w ASO.... Pierwsze pytanie: "Czy to jest turbo?"......i zdziwko....hehehe:D

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2006, o 21:14 
michu007 to ci powiem wiecej ... ja jak jezdze do aso we wrocku to za kazdym razem sie rozmowa wygalda tak
- rok
-2001
-silnik
-2.0 T
- diesel
- NIE BENZYNA
- 2.0 Turbo?
- TAK #@$@%$@

po jakims czasie zaczela rozmwoa wygladac tak

- rok
- 2001
- silnik
- 2.0 T BENZYNA Z20LET

;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2006, o 14:19 
mich007 napisał(a):
Byłem na diagnostyce w ASO, podpieli Techa i stwierdzili ze nie mogą zdiagnozować sprężarki bo nie mają takiego oprogramowania w techu. Podobno tylko mogą sprawdzić turbo tylko w dieslach. Czy to prawda, czy znowu mi jakies glodne kawałki powiesili??

Oczywiście Coube miał rację z reakcją mechaników w ASO.... Pierwsze pytanie: "Czy to jest turbo?"......i zdziwko....hehehe:D


Szczerze mówiąc to sam nie wiem jak można zdiagnozować w pełni mechaniczne urządzenie jakim jest turbo za pomocą elektronicznego testera? To tak jakbyś chciał np łożyska w kołach sobie zdiagnozowac :lol:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2006, o 22:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
cezzar napisał(a):
nie wiem jak można zdiagnozować w pełni mechaniczne urządzenie jakim jest turbo za pomocą elektronicznego testera?



w tym przypadku mozna tylko cisnienie doladowania w trakcie jazdy sprawdzic, wiecej sie nie da.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2006, o 12:39 
Witam!
Żeby zobaczyć w jakim stanie jest turbina możesz też odkręcić gumową rurę która prowadzi do intercoolera, tam jest tłoczone powietrze, jak zobaczysz olej w tej rurze to z turbo nie jest za dobrze. Jak w rurze bedzie tylko delikatny film olejowy to powinno być ok. Dobra regeneracja turbo z wywarzaniem to koszt ok 1600-2000 PLN.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, o 16:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Dobra, więc sprawa wygląda tak...zawiozłem turbo do regeneracji dzisiaj i okazało się że wałek pękł na pół i z regeneracji frytki....mają jedną do Z20LET po regeneracji podobno na oryginalnych podzespołach, rok gwarancji bez limitu km i śpiewają za nią 1750PLN netto. Nie wiem co mam zrobić, brać ją czy może macie jakieś inne pomysły co by wykombinować wzamian za 2 koła??

Co mogło być powodem że aż wałek pękł??????

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, o 17:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
mich007 - nie pchaj się w regenerowane i dołóż ok 1500,-zł i kup z z20leh z kolektorem od angoli (mjaza może potwierdzić :wink: ), potem odwiedz Couba(daleko nie masz :razz: ) - taka jest moja rada :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, o 19:48 
mich007, koniecznie od leh'a bierz, Kuba Ci program zrobi i 260km lekko peknie....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, o 22:36 
260 koni :?: OMG moja mama by po nocach nie spała :razz:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL