Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:32

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 10:59 
Ja w sprawie tego chłodzenia turbosprężarki. Nie chce robic OT w watku o wentylatorach.
Nic nie wyczytalem o tym w instrukcji, moze dlatego ze ja przejrzalem tylko pobieznie. Piszecie ze trzeba dac jej ostygnac. To prawda ale moim zdaniem dotyczy to tylko sytuacji gdy katujemy auto, np jadac szybko na autostradzie i zjezdzamy potem na parking. Wtedy czekamy chwile 30-60 sekund i wylaczamy silnik. Ale przy normalnej jezdzie np po miescie czy nawet po trasie, z niska predkoscia wydaje mi sie ze mozna wylaczyc silnik zaraz po zatrzymaniu sie.
Jakie jeszcze sa zalecenia co do silnikow turbo, by zyly dlugo i szczesliwie?
Poprzedni wlasciciel mojego auta, w Belgii wymienial olej co pol roku, przejezdzal ok 6000 km od wymiany do wymiany. Czy to ma sens?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 11:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Ja po pałowaniu czekam nawet ok. 5 min,po spokojnej jeździe praktycznie zawsze trzeba chwileczke odczekać.
Olej wymieniam co 5tyś. i dolewam xeramic(czyli co rok), do skrzyni biegów też dolałem 80ml Xeramic.


Ostatnio edytowano 19 lipca 2006, o 13:54 przez WARIK, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 12:36 
WARIK napisał(a):
Olej wymieniam co 5tyś.


Filtr oleju też wymieniasz za każdą zmianą oleju?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 12:58 
cezzar napisał(a):
WARIK napisał/a:
Olej wymieniam co 5tyś.


Filtr oleju też wymieniasz za każdą zmianą oleju?


rozumie sie samo przez sie :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 13:15 
WARIK, co to ten ceramix?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 13:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Xeramic Engine Protector zwiększa osiągi silnika. Cząsteczki materiału ceramicznego, na których bazuje preparat, przywierają do metalowych części silnika zapewniając im maksymalną ochronę, szczególnie podczas rozruchu zimnego silnika. Produkt może być stosowany we wszystkich typach jednostek napędowych (po przebiegu 5 000 km) i dodawany do olejów mineralnych, syntetycznych i półsyntetycznych. Poprzez zmniejszenie tarcia dodatkowo uzyskujemy bardziej efektywne spalanie paliwa, co powoduje oszczędności w jego zużyciu i zmniejszenie emisji szkodliwych gazów wydechowych (CO,HC). Produkt nie jest szkodliwy dla katalizatorów spalin, nie zapycha filtrów i kanalików olejowych.



Gear Protector 80ml

Produkt zapewnia pełną ochronę przekładni przez 100 000 km. Ten unikalny preparat jest oparty na bazie oleju przekładniowego i może być stosowany ze wszelkimi olejami przekładniowymi i skrzyniowymi. Właściwości smarne materiału ceramicznego w znacznym stopniu redukują tarcie, a tym samym znacząco przedłużają żywotność przekładni. Zastosowanie preparatu poza ochroną przekładni zapewnia łatwiejszą zmianę biegów, sprawniejszą i cichszą pracę skrzyni.

Nie stosować do przekładni automatycznych.

Opakowanie zawiera zestaw do usunięcia nadmiaru oleju i nalania preparatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 16:25 
Mozesz podac jakies wymierne efekty stosowania tego srodka w twoim silniku, poza cytowaniem zalet preparatu z ulotki reklamowej? :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 19:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Aż wziąłem tą instrukcje i sprawdziłem jeszcze raz.
I pisza tam tak:

"Po jeździe z wysokimi prędkościami obrotowymi
lub z dużym obciążeniem silnika,
przed jego wyłączeniem należy w celu
ochrony turbosprężarki przez pewien czas
jechać z małym obciążeniem silnika lub
przez około 30 sekund pozostawić silnik
pracujący na biegu jałowym."

A więc rzeczywiście zaleca się tylko po katowaniu.

Pozdrawiam

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2006, o 20:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
cezzar napisał(a):
Mozesz podac jakies wymierne efekty stosowania tego srodka w twoim silniku, poza cytowaniem zalet preparatu z ulotki reklamowej? :P


Nie nie moge, bo niby w jaki sposób :roll:
Ten preparat można znaleść na prawie każdej stacji benzynowej ( z ulotki można dowiedziec sie troszeczke wiecej :lol: ).

Z tego co pamiętam ktoś już opisywał na tym forum, że był na prezentacji tego produktu organizowaną przez tą firmę i wypadło b. dobrze :D

Wracając do tematu to trzeba pamiętać jeszcze o tym, że przed wyłączenim silnika, nie chodzi tylko o chłodzenie, ale o to, że turbinka jeszcze się kręci i po wyłączeniu nie dociera olej i nie ma smarowania :!:
Moim skromnym zdaniem zawsze trzeba odczekac nawet te głupie 10s.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, o 12:55 
Nawet na TVN turbo o tym mowili bodajze w programie 'garaz' ze ludzie czesto od razu wylaczaja silniki i przez to mechanicy maja pelne rece roboty gdyz jest dokladnie tak jak napisal @WARIK turbina nie ma wtedy smarowania i powoli sie zaciera.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL