Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

[Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=5899
Strona 1 z 3

Autor:  MANIECZKA [ 17 grudnia 2009, o 20:48 ]
Tytuł:  [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

1.Na początku musimy otworzyć maskę odpiąć akumulator z klem, następnie po prawej stronie koło zbiorniczka z płynem chłodzącym...mamy puszkę:

Obrazek

musimy ją otworzyć, są dwa zaczepy: po lewej i po prawej stronie:

Obrazek

Obrazek

zdejmujemy tę pokrywę

2. Ukazuje nam się coś takiego:

Obrazek

jest to wpięte na zatrzaski do boku tej puszki, musimy je podważyć delikatnie śrubokrętem ciągnąc do góry - łatwo wychodzi...

Obrazek

3. Gdy mamy to już wypięte, odsuwamy to w prawą stronę by nie przeszkadzało...Teraz musimy zdemontować to na czym One siedziały (czarny plastik) siedzi na wsuwkach i jednym zatrzasku:to ten na dole po lewej

Obrazek

4.Jak już zdemontujemy całą plastikową obudowę to zabieramy się za kostkę z ABS - wygląda Ona tak:

Obrazek

żeby wypiąć fioletową zawleczkę ( wysuwa się ona do połowy ) trzeba użyć czegoś (ja zagiąłem sobie śrubokręt w kształt litery L i spiłowałem końcówkę) wkładamy krótszym końcem w jedną z dwóch szyn, przytrzymujemy, bierzemy długi śrubokręt i robimy dźwignie...wpychamy tą fioletową zawleczkę do środka...

Obrazek


i z drugiej strony jak już troszkę wejdzie możemy ją wyciągnąć za taki "dzyndzel" fioletowy

Obrazek

5, Gdy już będzie on w połowie, zabieramy się za pokrywę tej kostki..jest na 2 zatrzaskach z prawej strony od wewnętrznej i zewnętrznej ...trzeba je lekko podważyć...i pociągnąć do góry...

Obrazek

Obrazek

6. teraz mamy dostęp do kostki...odszukujemy PIN 25 pod spodem: jest to drugi Pin od prawej w środkowej linijce - w niego musimy wczepić Nasz PIN (nazywa się: Pin do kostki MINI-ISO)i wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

7. teraz musimy odbezpieczyć zawleczkę, która jest w środku kostki by uwolnić dostęp do wsadzenia Pinu...musimy wziąć teraz coś by wypchnąć tę zawleczkę (ja użyłem spiłowanego gwoździa...cienki i ostry

te zawleczkę musimy wyjąć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

8. gdy już mamy ją wyjętą, od drugiej strony tam gdzie wchodzą kabelki musimy zdjąć takie białe coś okrągłego w otworze bądź przebić to i włożyć w to miejsce nasz PIN z kabelkiem, który będzie szedł do włącznika we wnętrzu auta...on się powinien w środku tam zatrzasnąć...

Obrazek

9.Jeśli mamy pin w kostce już układamy go sobie odpowiednio wzdłuż pozostałych kabli, zakładamy pokrywę...wpinamy zawleczkę do środka kostki (tę fioletową) i wpinamy całość tam gdzie była...w ten sposób mamy załatwioną sprawę z podpięciem kabelka do Kostki ABS w komorze silnika...

10. Następnie kabelek ten musimy wprowadzić do środka auta ( ja to zrobiłem przez ten otwór przez który mam poprowadzony kabel do wzmaka...trzeba się przebić przez tę gumę...

Obrazek

Obrazek

11. przeciągamy ten kabelek z drugiej strony, trzeba się położyć pod pedały i po prawej stronie u góry nad pedałem gazu wyjdzie kabele, trzeba go sobie pociągnąć aż do miejsca gdzie ma być przycisk wyłącznika TC...

Obrazek


więc w ten sposób mamy poprowadzony kabel z kostki ABS...

12. teraz łapiemy masę...masa jest koło popielniczki...można też złapać w komorze silnika i analogicznie kabel przeprowadzić jak z tym powyżej...
u mnie kolor NIEBIESKI - masa przy zbiorniczku z płynem chłodzącym po prawej

Obrazek

w ten sposób mam poprowadzone dwa kable do środka auta...wprost do blendy gdzie będzie wyłącznik TC...

Obrazek

13..."+" bierzemy z oświetlenia Popielniczki (siwo-żółty kabelek)

14 Mamy już w ten oto sposób 3 kable, które są potrzebne aby podłączyć wyłącznik TC...

Obrazek

ma on 3 wyjścia ponumerowane: 2,3,4 podpinamy do nich końcówki takie :



Obrazek

podpinamy odpowiednio te PINY z naszymi kabelkami które mają takie końcówki:

Obrazek

i cieszymy się z wyłącznika TC:) jeśli jest wyłączony to kontrolka się powinna cały czas świecić:)

Autor:  DAN [ 17 grudnia 2009, o 22:40 ]
Tytuł: 

Tak dla uściślenia, bo piszesz pin 25, a na jednym zdjęciu zazanczony jest pin 31:
W 2.2 wpinasz się w pin 25?

Autor:  MANIECZKA [ 17 grudnia 2009, o 23:01 ]
Tytuł: 

Wpinamy się w PIN 25
31 jest poglądowym foto gdzie jest białe coś okrągłego i zaznaczyłem wczęsniej gdzie jest PIN 25

Autor:  szary [ 18 grudnia 2009, o 01:14 ]
Tytuł: 

DAN napisał(a):
Tak dla uściślenia, bo piszesz pin 25, a na jednym zdjęciu zazanczony jest pin 31:
W 2.2 wpinasz się w pin 25?


W 25 chodź
u mnie nie wiedzieć czemu był tylko 27 wolny :|

Maniek za chęci i włożony wysiłek gratki. No ale przycisk masz bez wklęśnięcia na palucha ;)

Autor:  ryba1 [ 18 grudnia 2009, o 09:37 ]
Tytuł: 

szary napisał(a):
Maniek za chęci i włożony wysiłek gratki


z moja małą pomocą ::zly

Autor:  MANIECZKA [ 18 grudnia 2009, o 11:26 ]
Tytuł: 

Oczywiście wielkie podziękowania Dla Ryby1, dla szarego, dla Dana, i SirAdama za wskazówki, schematy,linki ::tralala

i jedyna słuszna rada Naszego Kolegi: cytuję "patrz, myśl i potem próbuj" he chyba wiecie o kim mowa:) ::coll

Autor:  Gelo-LBN [ 13 grudnia 2012, o 00:28 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

Mam prośbę, czy ktoś mógłby wrzucić tu lub przesłać mi na PW schemat kostki abs?
Chodzi mi o numeracje pinów

Autor:  darek1987 [ 17 lipca 2013, o 11:40 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

pasuje troche odswiezyc te fotki laduje sie tylko jedna, co z reszta moze jakis limit zostal przekroczony..

Autor:  MANIECZKA [ 17 lipca 2013, o 12:18 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

Niestety - serwery mają ograniczony czas na, którym są ....a ja tych fotek już nie mam...ale w google pewnie są...

Autor:  Tytan [ 13 marca 2014, o 11:10 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

Czy to normalne że za klapką są 3 wtyczki już poprowadzone do TC i grzania pup w 2.2? i wystarczy wtedy sam wyłącznik dokupić?

Autor:  ryba1 [ 13 marca 2014, o 11:33 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

Tytan napisał(a):
Czy to normalne że za klapką są 3 wtyczki już poprowadzone do TC i grzania pup w 2.2?

nie
Tytan napisał(a):
wystarczy wtedy sam wyłącznik dokupić?

jak masz faktycznie poprowadzona instalacje to wystarczy tylko włącznik

Autor:  Tytan [ 13 marca 2014, o 11:56 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

Tak na pewno są 3 kostki , zakładam że chodzi w tym temacie o benzynę 2.2 stąd moje zdziwienie.
orientujecie się ile kosztuje nowy włącznik w ASO bo na allegro z wysyłką to blisko 100zł...

Autor:  micho90 [ 13 marca 2014, o 12:00 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

Jest temat o wtyczkach, poszukaj to się dowiesz, bo ogólnie w tym miejscu może być do pięciu wtyczek.

Autor:  ryba1 [ 13 marca 2014, o 12:08 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

Cytuj:
orientujecie się ile kosztuje nowy włącznik w ASO bo na allegro z wysyłką to blisko 100zł...


w ASO podobnie kosztuje

Autor:  Tytan [ 13 marca 2014, o 14:51 ]
Tytuł:  Re: [Manual] Wyłącznik TC w silniku 2.2

micho90 napisał(a):
Jest temat o wtyczkach, poszukaj to się dowiesz, bo ogólnie w tym miejscu może być do pięciu wtyczek.


Ok fotkę którą robiłem przy demontażu tylko kolory pokazuje

Obrazek

EDIT:

Zgodnie z tym co znalazłem na forum
http://translate.google.pl/translate?hl ... ,%2Bsowi...

Niebieski to TC i zielony oraz czarny grzanie foteli więc by się zgadzało.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/