Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 22:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, o 13:45 
ja swoją już dwa razy dawałem do slusarza i znowu zaczyna sie zacinac Oo| jaki moze byc koszt wymiany ? jest immobilizer wiec pewnie pare stowek ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, o 17:22 
U mnie kluczyk sie lekko wykrzywil i nieszlo go wyjac czasem wiec mlotek gumowy deseczka


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, o 21:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
sixu, ten twój majster jest do dupy. Tam chyba trzeba jakąś tulejke wymienić.
Taka rada, jak sie zatnie to nie kręć na hama, bo szkoda kluczyka.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, o 23:14 
Ostatnio czytałem ze ganiazdo kluczyka jest zrobione z 2 rożnych materiałów, chyba dla oszczędności i w wysokich temperaturach jeden się kurczy a druki rozszerza i dlatego kluczyć się zacina Oo|


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, o 07:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Szczykawka wlac oleju i opukac wklad stacyjki. Tak to sie dzieje jak sie nie smaruje zamkow. Nawet instrukcje podaja ze nalezy co kilka lat przesmarowac wszystkie zamki, mechanizmy szyb oraz zawiasy drzwi. Jak juz wydostaniesz kluczyk to mozesz przesmarowac caly klad juz tak profi. Rozbierasz oslone stacyjki( ta plastikowa) potem przekrecasz kluczyk do pozycji pierwszej i od gory wkladasz w taki maly otworek drucik lub cieniutki gwozdzik i wklad stacyjki wyjdzie razem z kluczykiem. MAjac juz na wierzchu caly bębenek to sobie go czyscisz w ropie i nakladzasz smaru wykonujesz czynnosci w odwrotnej kolejnosci ( co do demontarzu) i masz juz gicior stacyjke. Grot kluczyka tez warto delikatnie sklepac na kowadle bo raz ze wyprostujesz to dwa troszke sie poszerzy a wiadomo ze z wiekiem i wkladka i grot sie wyciera. Ja juz klika zamkow tak zrobilem w roznych autach i chodzily lepiej jak nowe. Jakbys mieszkal w poblizu to bym Ci tak zrobil gratis zamki.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, o 20:11 
wesol, Dobre z Ciebie Chłopisko ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, o 20:23 
Oglądałem ostatnio w Galileo na TV4 takie coś w Niemczech co koleś w Hatchu niał w Astrze to przyjechała pomoc drogowa i okazało się że jest to przyczyna wysokiej temperatury w upalne dni i podobno jest w stacyjce dwa czy trzy elementy z różnym materiałów które podczas różnej temperatury kurczą się i rosną...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, o 09:12 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
SUPERSARYAN napisał(a):
Oglądałem ostatnio w Galileo na TV4 takie coś w Niemczech co koleś w Hatchu niał w Astrze to przyjechała pomoc drogowa i okazało się że jest to przyczyna wysokiej temperatury w upalne dni i podobno jest w stacyjce dwa czy trzy elementy z różnym materiałów które podczas różnej temperatury kurczą się i rosną...


podobno to jest wada OPLA bo zaoszczędził na materiałach.najlepiej podobno w cieniu stawiać astre bo może się tak zaciąć że ślusarz nie pomoże ;)

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, o 23:11 
SUPERSARYAN napisał(a):
Oglądałem ostatnio w Galileo na TV4 takie coś w Niemczech co koleś w Hatchu niał w Astrze to przyjechała pomoc drogowa i okazało się że jest to przyczyna wysokiej temperatury w upalne dni i podobno jest w stacyjce dwa czy trzy elementy z różnym materiałów które podczas różnej temperatury kurczą się i rosną...

Miałem taki przypadek.Upał, astra cały dzień na słońcu, wsiadam i...dupa nie mogłem przekręcić kluczyka.Mechanik jakoś dał rade rozblokować stacyjke,dojechał do warsztatu, dał troche smaru(specjalny do stacyjek)i od tamtej pory spokój.A miałem juz po lawete dzwonić... :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, o 12:26 
U mnie było tak, że auto stało cały tydz niestety na słońcu... i jak wsiadłem chce przekręcić stacyjkę a tu nie da rady, ale WD 40 pomogło... :] trzeba było chwile poczekać ale wylało się sporo opiłków z stacyjki...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, o 12:34 
Z tego co wiem w wielu pr5zypadkach poprostu musi wrócic rozmiar tych rzeczy do poprzedniej wielkości czyli poprostu trzeba czekac az ochłodzi się temperatura nie zawsze pomaga ale jednak jesli możemy zostawic auto i poczekac to polecam zamiast dzwonić odrazu po pomoc...zawsze to troche PLNów w kielni :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, o 16:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
COs mi sie nie wydaje z tym jakims poszerzaniem sie elementow od temp. Unas nie ma az takich temperator. We Wloszech to by chyba co drugi opel stał. Porostu trzeba pewne rzeczy w aucie konserwowac. Kiedys pisali o tym w ksaizkach typu sam naprawiam ale dzisiaj chyba braklo miejsca na to. Zamki si ekonserwuje, mechanizmy szyb centralne zamki a nawet zawiasy drzwi. Umnie to wszytskow kazdym aucie bylo i jest robione. A ta teoria z ta temperatura i jej wplywem to chyba troche naciagana. Przeciez wkladka ma swoj luz i jak to musiałaby byc temp i metal zeby zaklinowala sie stacyjka. Polecam rozebrac stacyjke- wkladke ale takze czsc elektryczna. Tam tez warto zajrzeć, blaszki przeczyscic itp. Ile ja sie tych stacyjek narobilem a ile przelacznikow swiatel oraz kierunkowaskazow( przelacznikow zespolonych) mercedesow, mazdy, fiata, citroena, vw no i opla.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, o 18:42 
Pisze to co widziałem na własne oczy w srebrnym Hatchu astrze II w Niemczech jak jeden Niemiec z Pomocy Drogowej tam podjechał i wytłumaczył:) Nie mam powodu ściemniać kolegów:)


Góra
  
 
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, o 21:48 
Dziś po pracy wsiadam do furki, wkładam kluczyk i wróciłem autobusem do domu...

Przez 2 godziny próbowałem przekręcić kluczyk, w końcu dałem sobie spokój i wróciłem do domu autobusem.
Co ciekawe przy pierwszych próbach kluczyk w ogóle nie chciał drgnąć, na wyświetlaczu 31 stopni. Po dwóch godzinach delikatnie się ruszył, ale nie do pierwszej "kreski", temp 27 stopni. Rano podjadę do pracy zobaczyć "na chłodno". Auto mam miesiąc i zdążyłem zauważyć, że gdy postoi na słońcu to stacyjka się strasznie tnie, ale zawsze dała się rozruszać. Dziś nie.

Dodam, że gdy dziś rano gasiłem silnik było pyknięcie i wejście kluczyka do stacyjki da się wcisnąć, lecz nie da się przekręcić. Kluczem manipulowałem z różną siłą, z różną głębokością i w obie strony oraz z ruchami kierownicą. Nic nie pomogło.

Prześwietlenie googli nie pomogło, ponieważ jedni radzą to co odradzają drudzy, a ja chcę efektu, a nie zakupu nowej stacyjki.


Góra
  
 
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, o 21:54 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
PitbullManiak psiknij WD40 i powinno pomóc

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL