Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 17:31

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, o 21:45 
to muszę to jeszcze sprawdzić bo może i się zapaliła.
A jak jest w końcu z tym TC jak bym go miał nie mógłbym ruszyć z piskiem??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, o 21:49 
no wlasnie czyli GRZELU cosik nam namotal ;)

kontrolka od TC i ESP jest taka sama: autko + trójkącik + poslizg

pytanie tylko teraz jak sprawnie rozpoznac czy mamy ESP czy nie.
zakladamy ze nie mamy tech-a ani nie testowalismy auta, bo to drugie prawie jak stosunek przerywany, moze wyjdzie cos z tego a moze nie ;)

PS
przy TC da sie ruszyc z pichorami, sprawdzone :)


Ostatnio edytowano 14 lipca 2008, o 21:50 przez marioo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, o 21:50 
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, o 23:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
marioo napisał(a):
kontrolka od TC i ESP jest taka sama: autko + trójkącik + poslizg

Zgadza się.
mario napisał(a):
pytanie tylko teraz jak sprawnie rozpoznac czy mamy ESP czy nie.
zakladamy ze nie mamy tech-a ani nie testowalismy auta, bo to drugie prawie jak stosunek przerywany, moze wyjdzie cos z tego a moze nie ;)

Ze sprawdzeniem to ciężko. Na suchym ESP jest w stanie utrzymać tor jazdy, na mokrym już nie. Sprawdzone doświadczalnie :)
mario napisał(a):
przy TC da sie ruszyc z pichorami, sprawdzone :)

Da się bo TC/ESP nie wtrąca się tak od razu.

Z tego co ja się orientuje to:
1. Wszystkie turbo mają ESP.
2. Przy innych silnikach ESP było jako opcja.
3. Jak sie ma ESP to sie ma też TC - tak piszą w instrukcji.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 09:15 
To u mnie chyba jest ESP bo jak jade trasa w deszczu to czasami mi mruga ta kontrolka od TC ten trojkacik ale niewiem czy to dokładnie to.ciezko jest to sprawdzic


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 09:22 
Darek_21 napisał(a):
To u mnie chyba jest ESP bo jak jade trasa w deszczu to czasami mi mruga ta kontrolka od TC ten trojkacik ale niewiem czy to dokładnie to.ciezko jest to sprawdzic


ja mam podobnie ze czasami w czasie drogi mruga wiec nie wiem tez :) czy mam esp


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 09:32 
DAN napisał(a):
Na suchym ESP jest w stanie utrzymać tor jazdy, na mokrym już nie. Sprawdzone doświadczalnie


dokladnie, tez doswiadczylem ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 09:45 
czyli podsumowujac, zeby sprawdzic czy mamy ESP to tylko TECH


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 10:52 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
też tego doświadczyłem w niedziele.jade w deszcz na 4 biegu z 7 dyszek a tu kontrlka mi mruga.wcześniej też kiedyś miałem takie zdarzenie przy sto na godz.wychodzi że tez mam ESP.da się zapiszczec z włączonym TC nawet na dwójce ale góra 2-3 metry bo TC się włacza.z doświadczenia wiem że każdy system można oszukać

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 11:10 
Hmmm...

tak się składa, że mam do dyspozycji dwie astry: żony (ma TC) i swoją (ESP). Różnica w działaniu obu systemów jest naprawdę spora i nie da się ich pomylić.

Najłatwiej sprawdzić, co macie zainstalowane poprzez najzwyklejszy obrót na ręcznym. Na mało przyczepnej nawierzchni (piasek, kostka po deszczu, itp.) już przy prędkościach 20-30km/h widać co jest grane:
TC - samochód się obraca bez problemu
ESP - "dziwna siła" stara się wyprostować samochód i nie dopuścić do obrotu

GRZELU napisał(a):
a co do TC to chyba nie bo piszczy na jedyce i dwójce.

Jeżeli jest to tylko krótki pisk, to wszystko jest ok - koła najpierw muszą stracić przyczepność, żeby system to zauważył i skorygował.
Martwić się można, jeżeli palisz gumę przez kilkanaście metrów po ruszeniu...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 11:16 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
weglarek napisał(a):
Najłatwiej sprawdzić, co macie zainstalowane poprzez najzwyklejszy obrót na ręcznym. Na mało przyczepnej nawierzchni (piasek, kostka po deszczu, itp.) już przy prędkościach 20-30km/h widać co jest grane:
TC - samochód się obraca bez problemu
ESP - "dziwna siła" stara się wyprostować samochód i nie dopuścić do obrotu

I to powinno rozwiać wasze wątpliowści, ja już kiedyś sprawdzałem i ESP nie mam :( a może to i lepiej, że nie mam :) Bez ABS-u też jakoś było lepiej, teraz jest i trzeba się do niego przyzwyczaić....


Ostatnio edytowano 15 lipca 2008, o 11:18 przez kolezka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 11:22 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
mi przy 20-30 przy recznym czasami ABS sie zapali a auto ma problemy żeby je obrócić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 12:20 
weglarek napisał(a):
Najłatwiej sprawdzić, co macie zainstalowane poprzez najzwyklejszy obrót na ręcznym. Na mało przyczepnej nawierzchni (piasek, kostka po deszczu, itp.) już przy prędkościach 20-30km/h widać co jest grane:
TC - samochód się obraca bez problemu
ESP - "dziwna siła" stara się wyprostować samochód i nie dopuścić do obrotu
I wszystko w temacie. Ja akurat mam TC i ESP i już w zimie stwierdziłem, że są to przydatne systemy, bo o mały włos a było by bum :oops:
ryba1 napisał(a):
mi przy 20-30 przy recznym czasami ABS sie zapali a auto ma problemy żeby je obrócić.
Z tego co wiem to kontrolka ABS nie powinna się zapalać, chyba że jest jakiś błąd/niesprawność.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 12:23 
a moze rocznik auta tez ma wplyw czy jest ESP czy nie ma? mowie tutaj przede wszystkim o silniku 1.8 i 2.2.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 13:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
ESP najlepiej sprawdzic tak jak pisze weglarek...wejść na ręcznym i jeżeli przy obrocie auta będzie mocno szarpać to znaczy że ESP blokuje przednie koła. Jeżeli nic nie będzie szarpać i auto się normalnie obróci to ESP niet xP

U mnie w turbo na mokrym asfalcie i gazie w podłodze cały czas mruga kontrolka TC/ESP przez pierwsze 3 biegi co nie oznacza że ESP się włącza tylko TC blokując buksowanie kół...układy TC i ESP są ze sobą ściśle powiązane dlatego ich prace monitoruje jedna kontrolka

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL