Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 15:24

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 marca 2012, o 22:25 
Witam
Mam dziwny problem otórz samochód nie porusza sie na jakimkolwiek biegu gdy wbije 1 to moge sobie go pchnąć jakby był na luzie.. sprzęgło miałem w stanie dobrym nigdy nie mialem z nim problemow nie łapało "wysoko" , a teraz nie moge ruszyc autem w zadna strone bo po puszczeniu sprzegla na odpalonym silniku zaden bieg nie działa - na lewarku czuc jak sie wbija ale brakuje przeniesienia napędu na koła..
W czym może tkwić problem?


Góra
  
 
PostNapisane: 18 marca 2012, o 22:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ale to da sie te biegi wbic ? sprzegło normalnie dziala ? czuc cisnienie na pedale ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 marca 2012, o 22:44 
czuć ciśnienie pedał jest twardy, biegi na lewarku wchodzą normalnie nie odczułem żadnej różnicy podczas wbijania.. ze sprzegłem tak jak pisałem nie miałem żadnych problemów


Góra
  
 
PostNapisane: 19 marca 2012, o 07:16 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 września 2008, o 15:49
Lokalizacja: Kraków
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Aktualny samochód: Honda S2000
Do tego co piszesz, pasuje raczej przegub. Jakie są dokładnie objawy jak próbujesz ruszać ?

_________________

"Nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 marca 2012, o 09:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Wyeliminuj podstawowe rzeczy:
-linki (i wszystko co z nimi zwiazane)
-plyny
-przeguby
-polosie

10 min roboty, zeby stwierdzic czy szkrzynia do remontu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 marca 2012, o 11:59 
Idę zaraz na kanał z samochodem i zobaczę dokładniej co jest grane, chodz po dłuższym zastanowieniu obstawiam przegub wewnętrzny. Zdziwił mnie tylko fakt iz przy uszkodzeniu 1 przegubu napęd jest całkowicie odłączony na oba koła.
Do "tasman": Podczas ruszania auto stoi w miejscu nawet nie drgnie, nic nie chrupocze, nic nie szarpie, normalnie sie wkreca na obroty mimo tego stoi.


Góra
  
 
PostNapisane: 19 marca 2012, o 14:27 
Jak wszystko pracuje to może coś w mechanizmie różnicowym puściło, albo np. łączenie półosi się poluzowało i sama półoś się kręci (nie wiem jak ona jest składana). Przegub by trochę postukał jakby się kulki wysypały, no ale oznaki ruchu by wystąpiły.


Góra
  
 
PostNapisane: 19 marca 2012, o 16:58 
Ja jak miałem kiedyś lagune i miałem skrzynie biegów do wymiany , to działo sie takie cos że wrzuciłem sobie bieg ( na odpalonym silniku ) puściłem sprzęgło a samochodowi nic sie nie działo nie gasł ani nic no i oczywiscie nie ruszał . Mógł sobie pracować na odpalonym silniku z wbitym biegiem tak jak by był na luzie ...


Góra
  
 
PostNapisane: 19 marca 2012, o 23:19 
całe szczeście poradziłem sobie dziś z problemem, winowajcą był przegub wewnętrzny który wymieniłem - dzięki za sugestie temat można zamknąć.


Góra
  
 
PostNapisane: 20 marca 2012, o 11:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
marko135 napisał(a):
Zdziwił mnie tylko fakt iz przy uszkodzeniu 1 przegubu napęd jest całkowicie odłączony na oba koła.

Zgodnie z zasadą działania zwykłego mechanizmu różnicowego cały napęd idzie w zepsuty przegub (ten, który stawia mniejszy opór). Jakbyś miał szperę to byś pojeździł, chociaż tego nie polecam.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 czerwca 2012, o 21:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
odkopuję...
gdy ruszam na samym sprzęgle, obroty delikatnie spadają i stuka mi coś od strony kierowcy... ale jak dam deko wyższe obroty, rusza normalnie bez stukania.
Poza tym normalnie jeździ... hamuje i tak się zastanawiam czy to czasem nie przegub wewnętrzny kończy się...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 czerwca 2012, o 22:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Sprawdź na skręconych kołach.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 czerwca 2012, o 09:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
na skręconych czy na wprost - tak samo stuka... ale dziś odpaliłem, na zimnym silniku dopóki obroty nie spadną poniżej ~750.... jak ręką odjął... jest dobrze, ale do czasu aż się rozgrzeje. Obroty spadają do ~600. Ruszam na sprzęgle, obroty spadają do ~500 i zaczyna stukać przy ruszaniu, odgłos jest taki jak ruszanie pod górkę z zaciągniętym ręcznym.
Zajrzałem też do przegubu ... osłona uszkodzona - pęknięta na zgięciu, smaru trochę wywaliło... na razie zabezpieczyłem całość jakąś folią żeby syfu nie nazbierało się... i teraz zastanawiam się odnośnie stukania czy to wina tego że obroty są za niskie...i przegub ma prawo stukać... czy coś więcej tzn. po rozgrzaniu od strony wydechu lub dolotu ma jakąś nieszczelność. Łapie lewe powietrze i obroty trzyma za nisko... tak czy inaczej osłonę wewn. przegubu muszę wymienić na pewno, ale czy przegub też.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 października 2012, o 09:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 marca 2009, o 20:33
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: inny
Rano wybieram się na luzie na uczelnię, wsiadam do samochodu, obracam dwa razy iiii.... dupa.
Mianowicie - biegi wchodzą bez problemów, czuć ciśnienie na sprzęgle, jak wrzucę obojętnie jaki bieg to obroty normalnie wkręcają a dodatkowo mogę puścić sprzęgło na dowolnym biegu a silnik nadal pracuje. Można go pchać na biegu. Jedynie na wstecznym jak wrzucę i dodam gazu to słychać jakby luźne zębatki czy mechanizmy gdzieś kołotały - dźwięk jakby luźny kołowrotek.
Żadnych oporów na lewarku - biegi wchodzą normalnie.
Do wczoraj nie było żadnych problemów ze sprzęgłem, żadnych stuków itd.
Pomysły? Ja z góry obstawiłem, że coś ze sprzęgłem ale poczytałem w tym temacie i skoro sprzęgło działało bez zarzutów to może coś innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 października 2012, o 10:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
Ja bym obstawiał przeguby albo mechanizm różnicowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL