Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 22:22

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lutego 2009, o 01:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, o 21:20
Lokalizacja: Płock
Imię: Adam
Silnik: Z20LET
Na przeglądzie rejestracyjnym diagnosta odkrył delikatny wyciek przy wężu odprowadzającym olej z turbiny. Po rozmowach z SirAdamem dowiedziałem się, że seryjnie montowany element, jest wadliwej konstrukcji i często pęka. U mnie przyczyną wydostawania oleju była uszczelka, ale postanowiłem wymienić ten "wadliwy" wężyk i mieć święty spokój.

Poniżej na zdjęciu znajdują się numery katalogowe potrzebnych części. Jak widać jest wężyk, uszczelka i dwa pierścienie. Wężyk obecnie montowany jest w Z20LEH.

Obrazek

Jeśli zdjęcie kiedyś zniknie to:
nr kat. 1302462- wąż;
nr kat. 5860946- uszczelka;
nr kat. 2091019- pierścień;

Tak wygląda stara, wadliwa wersja wężyka:

Obrazek

Natomiast tak, wersja poprawiona:

Obrazek

Uszczelkę montujemy na górze, pierścienie na dole.

Potrzebne nam będą dwa klucze: torx nasadowy 10(do tego dłuuuga przedłużka) i zwykły, płaski klucz 25.

Po odkręceniu starego wężyka mamy taki oto obraz:

Obrazek

Po przykręceniu nowego wygląda to tak:

Obrazek

Oczywiście do pracy zabieramy się, kiedy silnik jak i turbina nie są gorące. Do wymiany wystarczy wjechać na kanał. Czas wymiany około 15 minut.

Koszty(na dzień 24.09.2008 w firmie GSI):
wąż zwrotny oleju turbiny- 224 zł;
uszczelka- 8 zł;
pierścienie- 2 x 2zł;

Mimo, że drobnostka, mam nadzieję, że się przyda :)

_________________
Minifucha.pl - "szybki grosz". Wzbogać się na dorabianiu.
http://minifucha.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, o 07:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Adaśko...dobra robota! Temat podwieszam!

a ja przenioslem do odpowiedniego dzialu. Adam

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Ostatnio edytowano 18 lutego 2009, o 19:58 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 15:23 
Właśnie wróciłem od mechanika po wymianie dokładnie takiej jak wyżej opisana..
Pisze że 15 minut :) Niestety zeszło się ponad 1h :D Mechanik nie mógł dojść i musiał zdejmować ten metalowy cybant i oddzielnie przykręcał najpierw górną część po czym nałożył tą gumę i zacisnął swoim nowym cybantem (Nie wiem czy dobrze że tak zrobił)
Po wymianie przejechałem sie dosc ostro i nadal czułem spalony olej wewnątrz samochodu ale to pewnie resztki tego co zastało na wydechu po starym przewodzie który był pękniety.. mam nadzieje ze bedzie ok :)

Zapomniałem dodać że nie zamontował tej czarnej podkładki bo powiedział ze jest nie potrzebna bo jest uszczelka przy nowym przewodzie (Przy starej nie było)


Góra
  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 21:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
czasami mysle ze w Polsce mechanik to obce slowo;/ "uszczelka czarna nie potrzebna" haha Godzine to ja turbine wymieniam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 22:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
To nie jest temat na takie dyskusje. Jak chcecie dalej dyskutować to załóżcie temat w odpowiednim dziale.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2011, o 21:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Panowie, trzeba scigagac prekata przy wymianie tego wezyka ?? :/

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2011, o 22:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
przeciez widac ze Adasko tego nie zrobil i wymienil ten wezyk:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2012, o 21:22 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ma moze ktos momenty dokrecania tych srob na wezyku?? :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2012, o 13:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
No wreszcie się uporałem z tym wężykiem. Miałem pęknięcie miedzy 2gim, a 3cim zwojem patrząc od góry. U mnie koszt naprawy 50zl. Wykręciłem wężyk, zawiozłem do mechanika. On zaspawał 2gi z 3cim zwojem i poki co wszystko szczelne ;)

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2012, o 16:26 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Cytuj:
On zaspawał 2gi z 3cim zwojem i poki co wszystko szczelne ;)


nie zmniejszył średnicy przepływu oleju???

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2012, o 17:43 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Patrząc na tę wydrążoną śrubę, która przykręca ten wężyk to na tych "zwojach" jest duuużo zapasu średnicy na przepływ oleju... Jak nie zasmarkał do środka na ślepo nie będzie różnicy ;)

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2012, o 09:58 
pytanie, być może śmieszne... ale czy w 2.2 DTI też jest taki wąż? I czy jeśli pod turbo jest zapaćkane olejem, to może oznaczać, że jest on uszkodzony?


Góra
  
 
PostNapisane: 9 listopada 2012, o 10:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
oczewiscei ze tak. Masz i podjescie oleju i odplyw z turbo. Tez bywalo ze sie urywaja a raczej pękają te weze. Coc ja bym na poczatek sprawdzic czy nie sa luzne mocowania bo jak kiedys mialem 2.0DTL to tez mi tak lekko sie pocilo i okazalo sie ze są luzy- czyli nie dokrecone do konca.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL