Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

[manual] Wymiana wkładu termostatu
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=3625
Strona 1 z 1

Autor:  sjR [ 21 listopada 2008, o 18:29 ]
Tytuł:  [manual] Wymiana wkładu termostatu

Co będzie potrzebne?
Wkład termostatu - 30 PLN
Płyn chłodzący lub woda destylowana do uzupełnienia.

Ja zacząłem od zlania płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego do czystego pojemnika, ponieważ nie miałem zbyt dużo nowego płynu chłodniczego do uzupełniania.

Wymianę wykonujemy na zimnym silniku, aby się nie poparzyć!

Zaczynamy od zlokalizowania termostatu w swoim silniku, u mnie znajdował się on po lewej stronie bloku silnika zaraz nad kolektorem wydechowym. Niestety dostęp utrudniony był przez obudowę silnika, dlatego została ona zdjęta.

Termostat najłatwiej zlokalizować jest idąc po najgrubszej gumowej rurze wychodzącej z chłodnicy wody.

Teraz wypadałoby odłączyć od termostatu wszystkie węże oraz czujnik temperatury, aby ułatwić sobie do niego dostęp.

Ponieważ ja wymieniałem już wcześniej termostat w silniku x18xe1 stwierdziłem, że nie ma potrzeby odłączania węży i odpiąłem sam czujnik temperatury pozostawiając go wkręconego w obudowę termostatu.

Następnie odkręcamy śruby mocujące termostat. W tym przypadku były to 2 śruby. Do 1 zaznaczonej kółkiem dostęp jest prosty, gorzej z drugą, która znajduje się pod termostatem (zaznaczona strzałką) Ja poradziłem sobie przedłużką i końcówkami nasadowymi 10.

Obrazek

Po odkręceniu śruby możemy spodziewać się wycieku płynu chłodzącego.

Następnie odchylamy termostat, aby mieć dojście do wkładu i naszym oczom ukazuje się taki oto widok:

Obrazek

Wkład demontujemy dociskając w dół blaszkę i przekręcając ją w lewo:

Obrazek

Następnie wyjmujemy stary wkład i postępując analogicznie zakładamy nowy:

Obrazek

Ważne jest, żeby prosto założyć wkład.

Następnie zakładamy termostat z powrotem, składamy wszystko razem i podłączamy czujnik temperatury.

Uzupełniamy płyn chłodniczy w zbiorniczku i odpalamy silnik.

Po pierwszym odpaleniu silnik będzie dymił, ponieważ płyn chłodniczy rozlany na kolektor, i inne części silnika zacznie odparowywać. Jeżeli zauważymy ze podczas pracy silnika układ się odpowietrzył i dużo płynu ubyło należy go uzupełnić.

Po skończeniu pracy otwieramy piwko i cieszymy się, że już nam nogi nie zmarzną podczas jazdy :DD :DD :DD

[ Dodano: Pią 21 Lis, 2008 18:36 ]
btw. Ja używałem wkładu marki TERMOT, sprawdzona marka i jestem zadowolony z ich wkładów

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/