Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 22:31

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 listopada 2008, o 18:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Co będzie potrzebne?
Wkład termostatu - 30 PLN
Płyn chłodzący lub woda destylowana do uzupełnienia.

Ja zacząłem od zlania płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego do czystego pojemnika, ponieważ nie miałem zbyt dużo nowego płynu chłodniczego do uzupełniania.

Wymianę wykonujemy na zimnym silniku, aby się nie poparzyć!

Zaczynamy od zlokalizowania termostatu w swoim silniku, u mnie znajdował się on po lewej stronie bloku silnika zaraz nad kolektorem wydechowym. Niestety dostęp utrudniony był przez obudowę silnika, dlatego została ona zdjęta.

Termostat najłatwiej zlokalizować jest idąc po najgrubszej gumowej rurze wychodzącej z chłodnicy wody.

Teraz wypadałoby odłączyć od termostatu wszystkie węże oraz czujnik temperatury, aby ułatwić sobie do niego dostęp.

Ponieważ ja wymieniałem już wcześniej termostat w silniku x18xe1 stwierdziłem, że nie ma potrzeby odłączania węży i odpiąłem sam czujnik temperatury pozostawiając go wkręconego w obudowę termostatu.

Następnie odkręcamy śruby mocujące termostat. W tym przypadku były to 2 śruby. Do 1 zaznaczonej kółkiem dostęp jest prosty, gorzej z drugą, która znajduje się pod termostatem (zaznaczona strzałką) Ja poradziłem sobie przedłużką i końcówkami nasadowymi 10.

Obrazek

Po odkręceniu śruby możemy spodziewać się wycieku płynu chłodzącego.

Następnie odchylamy termostat, aby mieć dojście do wkładu i naszym oczom ukazuje się taki oto widok:

Obrazek

Wkład demontujemy dociskając w dół blaszkę i przekręcając ją w lewo:

Obrazek

Następnie wyjmujemy stary wkład i postępując analogicznie zakładamy nowy:

Obrazek

Ważne jest, żeby prosto założyć wkład.

Następnie zakładamy termostat z powrotem, składamy wszystko razem i podłączamy czujnik temperatury.

Uzupełniamy płyn chłodniczy w zbiorniczku i odpalamy silnik.

Po pierwszym odpaleniu silnik będzie dymił, ponieważ płyn chłodniczy rozlany na kolektor, i inne części silnika zacznie odparowywać. Jeżeli zauważymy ze podczas pracy silnika układ się odpowietrzył i dużo płynu ubyło należy go uzupełnić.

Po skończeniu pracy otwieramy piwko i cieszymy się, że już nam nogi nie zmarzną podczas jazdy :DD :DD :DD

[ Dodano: Pią 21 Lis, 2008 18:36 ]
btw. Ja używałem wkładu marki TERMOT, sprawdzona marka i jestem zadowolony z ich wkładów


Ostatnio edytowano 21 listopada 2008, o 22:21 przez sjR, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL