Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 10:57

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, o 16:44 
Hej!

Mam pytanie, czy u Was turbinka wydaje jakiś dzwiek. U siebie ostatnio zapomnialem radyjka i jechalem bez muzyki, no i zaobserwowalem, ze slychac swist. Dosc glosny w sumie. W momencie jak turbina zaczyna ladowac to dzwiek narasta, potem jak odpuszcze gaz to spada. Wydaje sie to normalne ale jakos chyba za glosne jak na moj gust. Jak patrze na wskaznik doladowania, to wszystko jest ok, cisnienie trzyma choc trzeba wcisnac pedal gazu tak troche mocniej - to chyba jednak tez normalne ?
Sam juz nie wiem, czy nie jestem przewrazliwiony ale na forum wyczytalem, ze jak turbina gwizdze, to oznacza nieszczelnosc w dolocie.

Moze ktos z Wawki mialby ochotę się ustawic ? Chętnie porownalbym ten dzwiek z jakims innym turbo.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, o 18:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
figlarz, wszystko jest w porządku...turbina zawsze będzie świstać :)

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, o 19:03 
No i juz wiem o co kaman

Ja pierdziele ręce mi opadają i zaraz mnie szlag trafi! :/ :[

Wiecie co sie okazalo ? Brakuje mi kawałka doprowadzajacego powietrze do turbiny!!!

Wymienialem niedawno cieknacą chlodnice i musieli to tak jakos slabo zamontowac, ze mi odpadlo. Tylko, czy to wogole jest mozliwe, zeby pol metrowa rura w ksztalcie L sobie ot tak odpadla???

Od turbiny teraz wystaje mi tylko taki gumowy kawalek i nic wiecej. Zastanawiam sie czy to niezdrowe dla autka, zeby tak chwile pojezdzic nim skompletuje czesci ? (a wlasnie, jakbyscie mogli mi pomoc i powiedziec, o co wogole sie pytac w ASO, to bede wdzieczny ;-) rura dolotowa?)
W sumie, to poza glosniejszym gwizdem i slabszym kopniakiem nic zlego sie nie dzieje. Wydaje mi sie, ze do tej pory mialem tam tylko taka plastikowa rurkę w ksztalcie L, z wlotem ponad chlodnicą (ciekawe ile sobie za taką rurkę w ASO liczą :/)

Zaraz dodam fotki, zeby pokazac o co chodzi....

Obrazek

Obrazek

Dobra, doczytalem sie w "Sam naprawiam...", ze to cos, czego mi brakuje to przewod dolotowy z rezonatorem. Pozostaje jeszcze kwestia, czy bardzo niezdrowo jest smigac bez tego i ile to kosztuje i czy bedzie pasowac od zwyklej Astry II - ktos wie ?


Ostatnio edytowano 23 sierpnia 2008, o 19:33 przez figlarz, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, o 19:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
figlarz napisał(a):
Wiecie co sie okazalo ? Brakuje mi kawałka doprowadzajacego powietrze do turbiny!!!

Wymienialem niedawno cieknacą chlodnice i musieli to tak jakos slabo zamontowac, ze mi odpadlo. Tylko, czy to wogole jest mozliwe, zeby pol metrowa rura w ksztalcie L sobie ot tak odpadla???

Znam ten ból. Mi tak przykręcili wąż na intercoolerze, że do po prostu zdmuchnęło. Od razu check i auto nie jedzie.

figlarz napisał(a):
Od turbiny teraz wystaje mi tylko taki gumowy kawalek i nic wiecej. Zastanawiam sie czy to niezdrowe dla autka, zeby tak chwile pojezdzic nim skompletuje czesci ? (a wlasnie, jakbyscie mogli mi pomoc i powiedziec, o co wogole sie pytac w ASO, to bede wdzieczny ;-) rura dolotowa?)

W sumie to nic złego się nie powinno stać, bo to przed filtrem. Tylko, że cieplejsze powietrze będzie zaciągał.
Ta rurka występuje też chyba w kilku innych silnikach, więc nie powinno być problemu. Ale może od razu taki modzik ;)
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?t=54

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, o 19:54 
No wlasnie tez tak mysle,z e poza spadkiem mocy, to chyba nic nie powinno sie zlego dziac.

Co do moda, to cytujac za kolegami z forum (z tego topica, co go podales), to nie ma sensu, bo:
Cytuj:
Ta "powerrura" daje ale dopiero przy Phase3 cos,proste - Phase3 ma inna Turbine,
i ta mala dziurka z originalnego dolotu "dlawi" caly sytem.
To nie jest moja wypowiedz tylko od chefa z EDS :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, o 11:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
figlarz, to co zaznaczyłeś to nie jest powerrura tylko doprowadzenie powietrza do filtra powietrza...nic Ci się nie stanie z autem jak jej nie masz...no, auto może być trochę słabsze bo zaciąga cieplejsze powietrze z komory silnika a nie z zewnątrz...ale nie ma prawa się nic stać i możesz tak jeździć :)

z tego co sie orientuje to Ty masz byłą QP od mjazy?? Jeżeli tak to o rezonatorach w filtrze powietrza możesz zapomnieć...ich już tam celowo dawno nie ma :twisted:

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, o 15:44 
Cytuj:
z tego co sie orientuje to Ty masz byłą QP od mjazy?? Jeżeli tak to o rezonatorach w filtrze powietrza możesz zapomnieć...ich już tam celowo dawno nie ma :twisted:


Zgadza sie, mam qp po mjazie. Czyli kupuije zwykla rurke od zwyklej astry i ewentualnie wypruwam z niej falki, czy tak? ;-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, o 15:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
figlarz napisał(a):
Czyli kupuije zwykla rurke od zwyklej astry i ewentualnie wypruwam z niej falki, czy tak?


falki? jakie falki? nic nie wypruwasz...kupujesz i zakładasz

Edit:

A najlepiej (i najtaniej) to by było kupić zwykłą rurę elastyczną (coś ala wąż od odkurzacza ale sztywny i o większym przekroju, większym od oryginalnego dolotu) i ułożenie go tak, żeby wlot był na dole przy zderzaku tak żeby ciągnął zimne powietrze z zewnątrz...to jest dużo lepsza opcja :)

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, o 15:53 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, o 16:11 
mich007 napisał(a):
alki? jakie falki

aj czeski blad, mialo byc flaki ;-)

pokombinuje z tą rurką tak jak mowisz.
dzieki!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, o 16:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Szerszy dolot od Vectry C nie zaszkodzi:

Rura 9177099 (katalogowy "58 34 828" ): 51,15 zl
Łącznik do skrzynki 9177104 (katalogowy "58 36 834" ): 45,77 zl

Czesci do leta odpowiednio:
Rura 9202910 (58 34 814): 49,15
Łącznik do skrzynki 90531007 (58 34 728): 29,28 zl

Roznica w cenie niewielka, opis montarzu pod "How to fit a Vectra C Inlet Pipe"

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, o 19:15 
Lobuziak,
niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi :D
Wlasnie o to chodzilo!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 09:06 
mich007 napisał(a):
o rezonatorach w filtrze powietrza możesz zapomnieć...ich już tam celowo dawno nie ma :twisted:


Jakie rezonatory są w obudowie filtra powietrza?

Jeśli chodzi o turbinkę to moją tez słychać. I to tym bardziej im bardziej rozgrzany jest silnik. Ale jest to mimo wszystko bardzo cichy dzwięk, słyszałem już o wiele głośniej pracujace turbiny. Słychać ją też przez kilka sekund po wyłączeniu silnika.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 09:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
cezzar napisał(a):
Jakie rezonatory są w obudowie filtra powietrza?

To są takie dwie rurki - zobacz na tej stronce - How to derestrict the airbox.

cezzar napisał(a):
Jeśli chodzi o turbinkę to moją tez słychać. I to tym bardziej im bardziej rozgrzany jest silnik. Ale jest to mimo wszystko bardzo cichy dzwięk, słyszałem już o wiele głośniej pracujace turbiny.

Ja zawór upustowy słysze tylko na jedynce jak w miare powoli jade. Samego świstu pompowania u mnie nie słychać.

cezzar napisał(a):
Słychać ją też przez kilka sekund po wyłączeniu silnika.

A zauważyłeś, że jak ci silnik zgaśnie to słychać ją dużo dłużej?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 09:19 
DAN napisał(a):
A zauważyłeś, że jak ci silnik zgaśnie to słychać ją dużo dłużej?


Jeśli Ci chodzi o przypadkowe zgaśnięcie, np przy ruszaniu, to rzeczywiście, słychać ją dłużej. Dlaczego?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, o 08:53 
Lobuziak,
niezly z Ciebie łobuziak ;P
Podałeś mi odwrotne numery katalogowe. To co napisales, ze jest rurą od Astry okazało się rurą od Vectry C :bad:

No ale nie ma tego złego, bo w ASO powiedzieli, ze tej drugiej i tak nie mieli ;-) Nawet lepiej, bo będzie szerszy wlot.

Raz jeszczce dzieki, pzdr!


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL