Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 23:27

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 07:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
SirAdam, to jak nazwiesz to chwilowe pompowanie do 0,8 na serii? Bo coś mi się wydaje że znowu problem widzisz w nazewnictwie?

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 09:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
To jest chwilowy nadmoment obrotowy. Robione to jest przewaznie w sinikach HDI- dobre to jest do wyprzedzania. Co odpowiada za ten overboost a no wlasnie ECU. Działa to oczewiscie krótkotrwale wiec i nie szkodzi dla silnika zbytnio. mich007, to cos jak ta twoja sprezynka na zaworze WG tylko ze ona dziala caly czas a to tylko przez kilka sekund. Takie male przegiecie pewnych parametrow. Mysle ze podczas wyprzedzania albo startu od zera to mozna takie cos stosowac bo wtedy silnik jest obciazony cos podobnego jak w silnikach elektrycznych- silnik 60kW bnie obciazony sie spali a pod obciazeniem to bedzie dzialal dlugo. Pewnie tu jest tak samo.

A i jeszcze zapomnialem dosac to sie dzieje w przedziale obr tym dolnym czyli 1800-2500.


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2008, o 09:08 przez wesol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 11:58 
Cytuj:
A i jeszcze zapomnialem dosac to sie dzieje w przedziale obr tym dolnym czyli 1800-2500.


to wyjasnia sprawe i jest odpowiedzia na moje pytanie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 13:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
To co to jest to szarpnięcie przy 3k rpm?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 15:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
DAN napisał(a):
To co to jest to szarpnięcie przy 3k rpm?


Dodatkowy murzyn się włącza :lol:

A tak na poważnie to weź shamuj swoją qp, może wykres wyjaśni co się dzieje :)

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 17:42 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
mich007 napisał(a):
Dodatkowy murzyn się włącza :lol:

Takich murzynów to mogłoby być więcej :D

mich007 napisał(a):
A tak na poważnie to weź shamuj swoją qp, może wykres wyjaśni co się dzieje :)

Sie tak zbieram i nie mogę się zebrać.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 17:42 
mich007 napisał(a):
Dodatkowy murzyn się włącza
:lol: ale się uśmiałem :lol:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 20:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
Bo coś mi się wydaje że znowu problem widzisz w nazewnictwie?


Nie, nie widze problemow w nazewnictwie.
Nazwa Overboost, jest ok, ale nie istnieje w silnikach Z20LET, bo te nie sa sterowane cisnieniem, tylko "Ladevolumen" czyli cos w rodzaju "pojemnosci doladowania", nie wiem jak to przetlumaczyc.
Wprawdzie cisnienie tez jest kontrolowane, ale nie ma wplywu na sterowanie momentem obrotowym.
Polozenie padalu gazu, otwarcie przepustnicy, i sygnal z przeplywki, to sa wielkosci ktore "generuja" moment obrotowy, cisnienie jest tylko "obserwowane" aby nie zostalo przekroczone, a jezeli zostanie, np. przez spieprzony tuning, to wyskakuje blad (zdaje sie ze to byl P1106)
W sumie @wesol to bardzo dobrze opisal, tak mniejwiecej funkcjonuje sterowanie Z20LET.
Tak wiec, wypowiedz ze Z20LET ma 0,8 bara overboost, jest jak najbardziej FALSZYWA.

A teraz mozecie dalej o murzynach dyskutowac.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 22:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
SirAdam, w takim razie to wytłumacz mi skąd się bierze te 0,8bara?? I jak się ono nazywa skoro problem nie leży w nazewnictwie a stałe ciśnienie jest 0,6.

SirAdam napisał(a):
A teraz mozecie dalej o murzynach dyskutowac.


To miało być złośliwe, czy tylko ironia po Twojej bardzo fachowej odpowiedzi???

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2008, o 22:10 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, o 22:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Chłopaki spoko.

mich007 napisał(a):
SirAdam, w takim razie to wytłumacz mi skąd się bierze te 0,8bara?? I jak się ono nazywa skoro problem nie leży w nazewnictwie a stałe ciśnienie jest 0,6.


Wyjasnieniem jest moja wypowied co juz wspomnial Sir- bezwladnosc calego ukladu. To sie nazywa histereza. Mozna by otym dyskutowac nawet caly miesiac. Tak dla porownania dam przyklad termostatu w żelazku . Ustawiamy zadana temp i po osiagniecu jej zelazko powinno tak tykac caly czas no bo sie wylacza i stygnie a za chwile powinno sie wlaczyc bo juz jest zimniejsze od zadanej. Jednak nie dizje sie tak. Wynik ato z histerezy termostatu- termostat wylancza sie powiedzmy przy 150 stopniach ale wlacza sie dopiero przy 140 i te 10 stopni jest jego histereza. Podonie jest z tym doladowaniem bo czujniki zareaguja dosc szybko( tutaj moga byc ulamki sekund), ECU puszcza sygnal do elektrozaworu ktory tez zareaguje po jakims tam czasie powiedzmy 0,1 s podcisnienie otworzy WG juz po okolo 1 s. Spadek obrotow na turbinie moze trwac juz kika sekund ale cisnienie caly ten czas wzrasta. Caly ten proces jest nie kontrolowany- samoczynny a overboost jest zamierzonym dzilaniem zadawanym przez ECU wtedy kiedy trzeba czyli od obciazeniem i przy odpowiednich obrotach. Czyli jako takiego prawdziwego overboosta nie ma w LET ale zjawisko jakby wystepuje. Bynajmniej nie jest sterowqane przez ECU.


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2008, o 22:42 przez wesol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, o 00:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
To miało być złośliwe, czy tylko ironia po Twojej bardzo fachowej odpowiedzi???


Ironia Krzysiu, ironia.

wesol napisał(a):
Czyli jako takiego prawdziwego overboosta nie ma w LET ale zjawisko jakby wystepuje. Bynajmniej nie jest sterowqane przez ECU.


A wlasnie ze jest sterowane, i to w 100% przez ECU, i z hystereza nie ma to nic wspolnego.
Jak ktos zna jako tako niemiecki, to sluze materialami w formacie *.pdf




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, o 05:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
SirAdam, mówiłem że problem leży w nazewnictwie...wszyscy mówią na to overboost i nikt nie robi problemu z tego...

...porównam to do tego słynnego Twojego Astra Bertone i Astra Coupe...wszyscy wiedzą o co chodzi i nikt oprócz Ciebie nie robi z tego problemu...tutaj jest tak samo...

Ja już skumałem o co Ci chodziło chociaż długo się zastanawiałem...i dla mnie nie jest problemem nazywać to zjawiasko overboostem bo jak byś nazwał to innymi słowami?? (chociaż rzeczywiście nie jest to typowy overboost tylko coś pokrewnego)

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2008, o 05:24 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, o 09:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
Polozenie padalu gazu, otwarcie przepustnicy, ...

Coś jeszcze ma wpływ na otwarcie przepustnicy?

SirAdam napisał(a):
Jak ktos zna jako tako niemiecki, to sluze materialami w formacie *.pdf

To ja poprosze.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, o 10:32 
DAN napisał(a):
SirAdam napisał(a):
Jak ktos zna jako tako niemiecki, to sluze materialami w formacie *.pdf

To ja poprosze.


Ja też poproszę. Chętnie się nieco dowiem o życiu mojego silnika :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, o 17:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Kto chce *.pdf, to niech mi na PW posle E-Mail aderes, to wieczorem porozsylam.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL