Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 00:49

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 10:50 
Hej!

Smigam juz asterką jakiś czas i jako, ze to moje pierwsze autko z turbina, to zastanawia mnie kilka rzeczy.

Sprawa wygląda tak:
Stoję sobie dluzej w korku, temperatura ok 90 stopni i nagle korek się konczy. Ja mu w gaz, a on nie startuje jak powinien, tylko "powoli" sie rozpedza. Pojecie powoli jest oczywiscie wzgledne - chodzi o to, ze sporo wolniej niz normlanie i nie czuc tego charakterystycznego kopniecia od turbinki. Czy to wynika z nagrzania sie IC i tego, ze cieple powietrze jest zasysane ?

Albo druga sytuacja.
mam 2k obrotów, silnik rozgrzany ale nie przegrzany i depcze na gaz - autko rozpedza sie fajnie i po chwili czuc ( i widac na wskazniku) ze turbinka laduje na maksa.
gdy jednak rozpedze sie delikatnie od 2k do 3k obrotow i wtedy depne na gaz, to turbo juz nie laduje z taką mocą i samochod wolniej przyspiesza.

Zastanawia mnie, czy inne Z20LET tez tak maja, a moze jest to dzialanie typowe dla autek z turbiną ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 11:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, o 21:20
Lokalizacja: Płock
Imię: Adam
Silnik: Z20LET
Pamietaj o turbodziurze.

_________________
Minifucha.pl - "szybki grosz". Wzbogać się na dorabianiu.
http://minifucha.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 11:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
To, że w ciepłe dni auto gorzej jeździ to normalne. Jak dla mnie różnica jest katastrofalna.
Czy IC się tak w korku nagrzewa nie wiem. Widocznie tak.

Na maksa tzn. 0,5 czy 0,8 (overboost)?
Ja u siebie zauważyłem takie coś. Mam 2k rpm, daje w podłoge to przy 3k rpm czuje takie jakby szarpnięcie (w sensie pozytywnym). Nie mam wskaźnika, więc nie powiem jakie jest doładowanie.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 11:48 
Dla aut z turbina im cieplej tym gorzej wiec stanie w korku o temp. 30" w lecie nie bedzie słuzyło turbolotowi ;/

p.s. ale w nocy jest juz troszke chłodniej i mozna poszalec ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 12:05 
Cytuj:
To, że w ciepłe dni auto gorzej jeździ to normalne. Jak dla mnie różnica jest katastrofalna.

Dokładnie !!!!!!! Mnie też wydaje się to sporą różnicą i bardzo mnie to wkurza! Nie da się z tym nic zrobić ? Jakas modyfikacja IC na wiekszy ? Moze cos z dolotem ?

Cytuj:
Na maksa tzn. 0,5 czy 0,8 (overboost)?

Na maksa, to znaczy wlasnie overboost, czyli powyzej 0,5.

Cytuj:
Ja u siebie zauważyłem takie coś. Mam 2k rpm, daje w podłoge to przy 3k rpm czuje takie jakby szarpnięcie (w sensie pozytywnym). Nie mam wskaźnika, więc nie powiem jakie jest doładowanie.

Dokladnie tak samo jest u mnie.
Dziwi mnie jednak akt, ze jak mam 3k obrotow i wtedy wdepne, to czasem (czesto) brakuje tego szarpniecia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 12:42 
Też odczułem w ostatnie upalne lato, że Turbo się troche męczy.
Rozwiązaniem moze być większy IC tylko trzeba sobie przekalkulować czy opłaca sie wydać ok 2000-2500 zł żeby poszaleć w te kilka, kilkanaście upalnych dni w roku.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 13:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
figlarz, chłopaki mają racje, korek = większa temp. w dolocie = odczuwalna strata mocy :( Z tym nic nie zrobisz (pomijam takie rzeczy jak nadmuch na IC lub natrysk wodny itp)

Na ciepłe dni zaradzi większy IC ale to są koszta... :(

Co do kopa przy 2 i 3 tyś rpm to zobacz sobie przebieg momentu na seryjnym silniku i wyjasni sie sprawa...największy skok momentu jest właśnie od 2 - 2,5 tyś obr. od 2,5 tyś trzymie się na stałym poziomie stąd właśnie ten kop przy 2 tyś obr. i mniejszy przy 3 tyś wzwyż
I jeszcze overboost do tego ;)

Edit:
Nie dopisałem jednego

Cytuj:
Na ciepłe dni zaradzi większy IC ale to są koszta... :(


oczywiście chodziło mi tutaj o auto w ruchu bo w korku to większy IC nic nie zdziała

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2008, o 15:49 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 14:14 
obejrzalem sobie wykresik i faktycznie, to wyjasnia tego kopa. Wyjasnia tez jego brak powyzej pewnych obrotów.

a mozecie mi jeszcze wyjasnic sprawe z overboostem ? Zalacza sie tylko w jakims zakresie obrotów ? Czy moze trzyma przez caly czas.

Nasze silniki maja te 190 kucy z hakiem przy normalnym ladowaniu, czy w overbooscie ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 14:29 
figlarz napisał(a):
nasze silniki maja te 190 kucy z hakiem


Trzymajmy się faktów - 200 koni z hakiem ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 15:46 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
figlarz napisał(a):
Nasze silniki maja te 190 kucy z hakiem przy normalnym ladowaniu, czy w overbooscie ?


Nasze silniki mają max, moc przy ok. 5300obrotów...z overboostem to nie ma związku

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 16:56 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Ale Nm to chyba mają związek z doładowaniem?
Dobrze myśle, że to szarpnięcie przy 3k rpm jest wtedy, gdy włącza się overboost?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 17:55 
Pamiętajcie, że mamy globalne ocieplenie (na mazowszu temp. wzrosła +1,5 C) ;) :DD


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 18:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
a overbost to nie jest przeladownie cisnienia zanim nie zareaguje elektronika i nie zmniejszy cisnionka i bezwladnosc turbiny tez ma na to wplyw. To ze sie otworzy WG gdy juz turbina sie rozkrecila na maxa to nie znaczy ze cisnienie odrazu spadnie. Musza spasc jej obroty i wtedy juz mniej pompuje.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 21:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
wesol, tak funkcjonuje typowy overboost, a u nas podobno to właśnie elektronika steruje overboostem. Nasza turbinka seryjna ma małą średnicę łopatek więc szybko wytraca obroty.

Ale mogę się mylić, jeżeli się myle to niech mnie ktoś poprawi xP

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, o 21:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Wtrace te swoje 3 grosze, bo juz czytac nie umiem;
Z20LET NIE POSIADA overboost-u !!!
Wystarczy troche fachowej literatury poczytac, zanim sie cos napisze. xP




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL