Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 15:51

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 maja 2005, o 13:31 
Witam,

Jetem w posiadaniu Astry II 2.0 Sport. Mam pytanie czy ktoś z was drodzy forumowicze robił SWAP silnika na 2.0 T (Z20LET). Interesuje mnie jak dużo części trzeba wymienić i jaki jest to w przybliżeniu koszt.

Czy orientujecie ię jaki jest przybizony koszt takiego silnika ? Wstępnie mi powiedziano że ok 5000 zł, ale wydaje mi się że to mocno optymistyczna wersja jak na ten silnik z pełnym osprzętem.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2005, o 14:50 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2004, o 23:04
Lokalizacja: Wrocław
jeżeli chodzi o ten silnik to problemem może nie być cena tylko jego dostępność

_________________
Obrazek
Streetracing Team Wrocław | Astra Coupe Club PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2005, o 22:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Krotko mowiac, taki swap jest finansowo nioplacalny.Lepiej kupic "gotowe" turbo.
Wchodzi taniej.



SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2005, o 08:30 
Zdaję sobię sprawę że ciężko bedzie dostać taki silnik. Gość z którym rozmawiałem pojechał właśnie do Niemiec i ma popytać. W połowie przyszłego tygodnia będzie odp. czy da się załatwić i ile to bedzie kosztowało.

SirAdam dlaczego uważasz że taki SWAP jes nieepłacalny finansowo ? Pytam z ciekawości. Jeżeli uda się załatwić silnik za 5000 pln tak jak wstępnie mówił ten gość to chyba nie jest nieopłacalne finansowo. W Promotorze za uturbienie krzyczą 10 - 12k pln


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2005, o 17:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
5000 Zl za Z20LET :?:
Chyba po explozji,przeciez nowy goly silnik kosztuje oficjalnie 5200€
(Tylko blok z bebechami i glowica,nic wiecej)
a Ty chcesz za caly silnik chcesz za 1200-1300€ dostac :?:
zycze powodzenia w poszukiwaniu :D

Do tego potrzebujesz; (pozwole sobie zacytowac z niemieckiego forum chlopaka ktory to ma za soba)

Cytuj:
Du musst die Bremsanlage umrüsten (308er Scheiben Vorderachse),
der Kabelbaum muss umgerüstet werden, weil der turbo die abgasuntersuchung über OBD hat (Kabelbaum geht bis zur nummernschildbeleuchtung),
Lenkgetriebe muss vom turbo genommen werden (weil sie geschwindigkeitsabhängig ist),
Lenkwinkelsensor muss nachgerüstet werden,
Steuergerät für Airbag muss erneuert werden (wegen dem neuen Kabelbaum),
tank muss umgeändert werden (weil der tank beim turbo hat ein hitzeschutz und eine stärkere benzinpumpe),
kraftstoffleitung muss gelegt werden (der 1.8er hat nur zwei leitungen und der turbo drei),
getriebeaufhängung vorne und hinten muss erneuert werden und der halter für den ladeluftkühler,
die elektronische servopumpe muss umgeändert werden (wegen dem lenkwinkelsensor),
je nach kabelbaum muss klimatronik nachgerüstet werden (auch der wasserkasten),
diebstahlwarnanlage muss eingebaut werden (da man den kabelbaum nicht trennen kann, im kabelbaum befindet sich ein sogenanntes bus-system - fehlercodeabfrage möglich)
vorkat und kat muss nachgerüstet werden, da zwei Lambdasonden verbaut sind


a teraz po polskiemu dla niekumatych :P

- Hamulce z przodu (308mm)
- cala wiazka z kablami (z powodu .......sprawdzania jakosci spalin Euro4,wiazka zaczyna sie w komorze silnika a konczy na tylnych lampach i jest w calosci :lol: )
- przekladnia ukladu kierowniczego,servo (bo jest uzalezniona od predkosci)
- lenkwinkielsensor , hmmm.... jak to nazwac? czujnik skretu musi byc zamontowany,u ciebie go nie ma
- ECU do airbag-ow musi byc wymieniony (z powodu nowej wiazki kablowej :P )
- zbiornik paliwa (bo zbiornik z turbo ma oslony przeciw temperaturze z wydechu i mocniejsza pompe paliwa)
- przewody paliwowe musza byc zmienione (ty masz 2 a turbo ma 3 przewody)
- zawieszenie skrzyni biegow musi byc zmienione i mocowanie chlodnicy powietrza
- elektroniczna pompa servo musi byc zmieniona (zpowodu tego czujnika od skretu)
- jezeli masz klimatronik to i do niego trzeba zmienic wiazke kablowa
- alarm musi byc dodatkowo zamontowany (original Opel) bo w wiazce kablowej sa kontakty dla niego i musi byc zamontowany (nie idzie bez)
- pre kat i glowny kat musza byc zamontowane (z powodu Euro4) za 2. katalizatorem znajduje sie 2. lambda sonda ktora to kontroluje.


To bylo by z grubsza wszystko. Napewno dojdzie jeszcze to jedno albo inne pierdolko,alo to juz nie takie wazne.
I teraz policz wszystko razem i powiedz czy sie to finansowo oplaci ?
Najlepiej jakbys dostal gdzies jakiegos wypadkowca, to muglbys czesci wyciagnac, inaczej widze to na czarno.

Zycze powodzenia w przebudowie.





SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2005, o 17:50 
Ok dzięki :)
O taką odpowiedź mi chodziło. Wszystko jest jasne. Nawet jak by gość załatwił silnik za 5000 pln to i tak przebudowa "średnio" się opłaca.
czyli nie grzebać nie dotykać jeździć takim jaki jest i następny kupić Turbo :)

Jeszcze raz dzięki za fachową odpowiedź


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2005, o 18:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Wlasnie to chcialem Ci dac do zrozumienia,
ze taka przebudowa sie nie oplaci bo;

Trzeba miec WSZYSTKIE potrzebne czesci (czasem brakuje pierdolnika, i nigdzie go nie idzie dostac, a u Opla wiesz jakie sa ceny.
Trzeba miec warsztat z podnosnikiem.
Trzeba miec czas.
Trzeba miec nerwy ze stali i nie zalamywac sie przy pierwszych problemach, a bedzie ich DUZO gwarantuje Ci.
No i trzeba miec pieniazki w zapasie, nie tylko 5-6000Zl i liczyc na to ze jakos to pojdzie.

Summa Summarum _ daj sobie spokoj, jak bedziesz zmienial auto to szukaj Turbo.



SirAdam


PS. ciesze sie ze moglem Ci pomuc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2005, o 18:34 
Zdawałem sobie sprawę że to nie tylko silnik i byłem przygotowany na więcej kasy ale mimo wszystko tak jak mówisz było by dużo nieudanych prób.

Jeszcze raz dzięki i napewno przy kolejnym zakupie będę szukał turbo :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2005, o 14:00 
ja jednak poszukałbym tego silnika z kompem i wiazką założyć założysz a później możesz zmieniać hamulce itd.

sam miałem zakładać do cali z20let ale brak czasu u moich mechaniorów a później mały dzwonek pozbawiły mnie tego...

dodam jeszcze że silniczek z założeniam spokojnie kosztowałby mnie do 5000zł
poprostu liczy się źródło a raczej znajomości :wink:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2005, o 11:12 
Czy w oplu taki SWAP jest opłacalny tego nie wiem ale wcześniej jeździłem Corollą G6R i w klubie www.corollaclub.org jeden gość robiła SWAPA na silnik 1.6 o mocy 170 kucy i to bez turbiny (takie silniki były dostępne tylko na rynek japoński, australijski i w bardzo małej ilości w niemczech). O ile wiem całość wyszła ok 12 000 PLN . Moim zdaniem było to opłacalne ale na rynku nie było Corolli Turbo więc nie ma z czym porównywać.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2006, o 19:20 
Wyciągnąłem stary temat :D bo coraz poważniej myślę o przeszczepie Z20LET do mojego sedana :mrgreen: Po przeczytaniu listy rzeczy jakie trzeba wymienić zamierzam kupić rozbite coupe turbo i wszystko ładnie poprzekładać do siebie :mrgreen: .Wiem ,że pewnie taniej i łatwiej było by sprzedać moją astre dołożyć i kupić coupe turbo więc nie musicie mnie uświadamiać :D Potrzebuje raczej informacji czy mogą wystąpić jeszcze jakieś komplikacje albo może znacie kogoś kto już coś takiego zrobił z asterką :?:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2006, o 20:13 
Co do cen silnikow, to wiadomo, ze sa one dosc mocno wywindowane.
Dla przykladu w USA mozna sobie kupic Z22SE nowiutki w calosci za 2000 $, co przy aktualnym kursie, nawet po podatkach i transporcie nie wyjdzie za duzo - mozna by go komus przetransportowac w kontenerze z 2 innymi autami - w koncu nie jest az tak duzy. A dla kogos, kto chcialby cos mocniejszego - czyt. z20let, to moze sobie sprowadzic Z22SE w wersji z kompresorem. Chyba 210 koni mial. I on kosztuje 3500$. A podstawowa zaleta, to jest ze to sa nowe silniki, a nie uzywane.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2006, o 09:54 
gdzie znalazłeś z22se z kompresorem za 3500$??- bo wynikałoby z tego że 1500$ za kompresor który jest fajną sprawą bo nie ma żadnej ingerencji w silnik jak przy montażu turbo.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2006, o 15:24 
Znalazlem ta strone w wakacje:
http://www.crateenginedepot.com/store/n ... s-C57.aspx
Albo mi sie pomylilo, albo ten z kompresorem podrozal - 4400 teraz. Natomiast zwykly nadal 2000. Z kompresorem podaja, ze ma 205 koni.
Ogolnie fajna stronka z silnikami.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2006, o 15:33 
no wszystko pięknie ładnie tylko ten z kompresorem to jest 2.0 a nie 2.2 :?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL