5000 Zl za Z20LET :?:
Chyba po explozji,przeciez nowy goly silnik kosztuje oficjalnie 5200€
(Tylko blok z bebechami i glowica,nic wiecej)
a Ty chcesz za caly silnik chcesz za 1200-1300€ dostac :?:
zycze powodzenia w poszukiwaniu
Do tego potrzebujesz; (pozwole sobie zacytowac z niemieckiego forum chlopaka ktory to ma za soba)
Cytuj:
Du musst die Bremsanlage umrüsten (308er Scheiben Vorderachse),
der Kabelbaum muss umgerüstet werden, weil der turbo die abgasuntersuchung über OBD hat (Kabelbaum geht bis zur nummernschildbeleuchtung),
Lenkgetriebe muss vom turbo genommen werden (weil sie geschwindigkeitsabhängig ist),
Lenkwinkelsensor muss nachgerüstet werden,
Steuergerät für Airbag muss erneuert werden (wegen dem neuen Kabelbaum),
tank muss umgeändert werden (weil der tank beim turbo hat ein hitzeschutz und eine stärkere benzinpumpe),
kraftstoffleitung muss gelegt werden (der 1.8er hat nur zwei leitungen und der turbo drei),
getriebeaufhängung vorne und hinten muss erneuert werden und der halter für den ladeluftkühler,
die elektronische servopumpe muss umgeändert werden (wegen dem lenkwinkelsensor),
je nach kabelbaum muss klimatronik nachgerüstet werden (auch der wasserkasten),
diebstahlwarnanlage muss eingebaut werden (da man den kabelbaum nicht trennen kann, im kabelbaum befindet sich ein sogenanntes bus-system - fehlercodeabfrage möglich)
vorkat und kat muss nachgerüstet werden, da zwei Lambdasonden verbaut sind
a teraz po polskiemu dla niekumatych
- Hamulce z przodu (308mm)
- cala wiazka z kablami (z powodu .......sprawdzania jakosci spalin Euro4,wiazka zaczyna sie w komorze silnika a konczy na tylnych lampach i jest w calosci :lol: )
- przekladnia ukladu kierowniczego,servo (bo jest uzalezniona od predkosci)
- lenkwinkielsensor , hmmm.... jak to nazwac? czujnik skretu musi byc zamontowany,u ciebie go nie ma
- ECU do airbag-ow musi byc wymieniony (z powodu nowej wiazki kablowej
)
- zbiornik paliwa (bo zbiornik z turbo ma oslony przeciw temperaturze z wydechu i mocniejsza pompe paliwa)
- przewody paliwowe musza byc zmienione (ty masz 2 a turbo ma 3 przewody)
- zawieszenie skrzyni biegow musi byc zmienione i mocowanie chlodnicy powietrza
- elektroniczna pompa servo musi byc zmieniona (zpowodu tego czujnika od skretu)
- jezeli masz klimatronik to i do niego trzeba zmienic wiazke kablowa
- alarm musi byc dodatkowo zamontowany (original Opel) bo w wiazce kablowej sa kontakty dla niego i musi byc zamontowany (nie idzie bez)
- pre kat i glowny kat musza byc zamontowane (z powodu Euro4) za 2. katalizatorem znajduje sie 2. lambda sonda ktora to kontroluje.
To bylo by z grubsza wszystko. Napewno dojdzie jeszcze to jedno albo inne pierdolko,alo to juz nie takie wazne.
I teraz policz wszystko razem i powiedz czy sie to finansowo oplaci ?
Najlepiej jakbys dostal gdzies jakiegos wypadkowca, to muglbys czesci wyciagnac, inaczej widze to na czarno.
Zycze powodzenia w przebudowie.
SirAdam