Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 02:11

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 października 2007, o 17:42 
Witam wszystkich,

niestety mój z20let wyzionął ducha :( a dokładnie:

Pekł tłok w w pierwszym cylindrze, urwało zawory, kawałki metalu zatarły turbine....
Prawdopodobna przyczyna według mechanika krakowskiego ASO Marimex - zacinanie sie wtryskiwacza paliwa i niedomykanie przez to jednego z zaworów :/

Koszt naprawy w tymże ASO na orginalnych częściach Opla:
tłoki 4x 1060zł
zawory ssące 8x 138zł
zawory wydechowe 8x 257zł
komplet uszczelek góra 470zł
komplet uszczelek dół 610zł
wtrysk 430zł
szlif cylindra - ok. 350zł
robocizna - ok. 1800zł

Razem: 10 745zł

Do tego dochodzi koszt turbosprężarki - nowa w ASO około 5,5tyś bądź regeneracja starej za około 1000zł

Jak widać naprawa jest kompletnie nieopłacalna, przynajmniej przy tych cenach częśći.
W związku z tym mam pytanie czy ktoś może orientuje się gdzie można dostać zamienniki i jak się one spisują? czy może lepiej szukać nowego silnika?
A może ktoś z forum ma warsztat i chciałny sie podjąć naprawy? To już było by wogóle super :)))

Pozdrawiam i czekam na jakieś rady


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, o 18:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Moje wyrazy wsppolczucia,
mam taka akcje za soba, dlatego wiem jak to jest.
Moj silnik robilem sam na oryginalnych oplowskich czesciach, ale jako ze mieszkam w niemczech i mam jakotakie znajomosci w scenie oplowskiej, to nie mozna porownywac.
Ja bym ci w twoim przypadku polecal szukanie calego silnika, szczegolnie "na zachodzie" bo w Polsce to raczej nic porzadnego nie dostaniesz.
Powodzenia zycze.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, o 20:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Jednego cylindra nie idzie wymienic w LET?, turbo bym regenerowal, nie wiem ja z wtryskiem ale moze jakis szpec dal by rade. Ile moze kosztowac silnik w niemcowni? Moze juz lepiej zrobic swapa na jakas jednostke powyzej 2 litrow i tez bedzie kopyto. Przekalkuluj jeszcze i sie zastanow.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, o 22:55 
r4d3k napisał(a):
Koszt naprawy w tymże ASO na orginalnych częściach Opla:
tłoki 4x 1060zł
zawory ssące 8x 138zł
zawory wydechowe 8x 257zł
komplet uszczelek góra 470zł
komplet uszczelek dół 610zł
wtrysk 430zł
szlif cylindra - ok. 350zł
robocizna - ok. 1800zł

Razem: 10 745zł


jesteś w stanie zdobyć numery tych części, może masz gdzieś spisane? (chodzi mi o oryginalne numery oplowskie GM)?

tak na dzień dobry myślę że ok 20 % taniej będę wszystko w/w załatwić (oczywiście oryginał GM)

co do turbo to od razu wsadzaj od OPC - jakby co też takowe NOWE posiadam, cena dwukrotnie niższa od tej co podałeś... jakby co to pisz do mnie na PW

zycze powodzenia..

na allegro jest silnik ale 2.2 d...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, o 16:55 
Cytuj:
niestety mój z20let wyzionął ducha :(


O shit! Współczuję i to szczerze. ponad 10k naprawa!!! :( :(
Może faktycznie swap innego silnika wyjdzie taniej ?

Cytuj:
Prawdopodobna przyczyna według mechanika krakowskiego ASO Marimex - zacinanie sie wtryskiwacza paliwa i niedomykanie przez to jednego z zaworów :/


Można to jakoś wcześniej wykryć ? Jestem na etapie "swiezo po zakupie" i zaczynam się bać... :? ;-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, o 18:11 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
No właśnie były jakieś symptomy czy tak po prostu kabum?
To było przy pałowaniu czy przy normalnej jeździe?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, o 21:06 
220 na budziku miałem, jakies 5k obr. na 5 biegu :)

co do wczesniejszych objawow - cos mi sie zdawalo ze silnik inaczej chodzi ale akurat w krakowie byly przymrozki a ja jezdzilem tylko na krotkich trasach po mieście, wiec myslalem ze to przez zimny silnik :/

@PEKA
niestety nie podadzą mi nr części jak nie kupuje u nich ;)
co do turbiny - jakbym sie zdecydował na wymiane to będę pamiętał

Zastanawiam się jeszcze jakie inne silniki (turbo) pasują mojej Astry? z20leh? jakieś inne?

Pozdrawiam!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, o 21:24 
lol ;/ prawdziwe współczucia mam nadzieje że sie jakos ułoży ;)
może nie wniose dużo do tematu ale interesuje mnie co jest powodem takiego zdarzenia przecież silnik jest od tego żeby pracował.... czy jest to spowodowane jakimis błędami w użytkowaniu czy po prostu tak ma być bo jesli to drugie to jestem w szoku :O
pozdraiwam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, o 07:34 
xan napisał(a):
lol ;/ co jest powodem takiego zdarzenia przecież silnik jest od tego żeby pracował.... czy jest to spowodowane jakimis błędami w użytkowaniu czy po prostu tak ma być


Ja mam swoją teorię-jest to stosunkowo awaryjny silnik.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, o 16:12 
Jak masz AC to moze pomysl cos w tym kierunku......... ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, o 16:31 
o kurde, piękny kosztorys, za mniejsze pieniądze byś kupił 3.0 V6 z jakiejś omegi z anglika, trochę części z jakiejś vectry 2,5 i swapa zrobił, 210KM w astrze nieźle by wymiatało :)

a tak serio to bym wziął to auto do jakiegoś sensownego mechanika, niech wytarga silnik, motorex na kosynierów niech poszuka w katalogach części, auto-szlif czy podobna firma go doprowadzi do użytku i za 3-4kzł będziesz jeździł aż miło,
brat

edit:
ew szukać silnika u sprowadzaczy anglików na częsci i zobaczyć czy uda się znaleźć.


Ostatnio edytowano 30 października 2007, o 16:37 przez bratPit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, o 18:13 
Kazda Astra Turbo powinna mieć 210 koni


Ostatnio edytowano 30 października 2007, o 18:15 przez Zlatan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, o 21:19 
Zlatan napisał(a):
Kazda Astra Turbo powinna mieć 210 koni


mieć powinna :)
ale w/g nominału ma zdaje się 147kW? czyli 200KM, pozostaje jeszcze kwestia osiągów i spalania Z20LET, moment 250Nm od 1950-5300obr vs X30XE moment 270Nm przy 3600obr i oczywiście pytanie jakie ludzie do V6 skrzynie wkładają co się przekłada na osiągi itd, konkretnych informacji jakoś nie udało mi się znaleźć, w DE parę osób zrobiło takie swapy ale też konkretów jest jak na lekarstwo, ktoś też do astry wsadził Y32SE =P~ jedno jest pewne brzmienie takiej V6 - bezcennne :-)
brat


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, o 22:11 
A to się zgadzam V6 brzmi super ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL