Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 20:07

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, o 08:21 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż bocznych nawiewów

Strona kierowcy:
Odłącz przewód masy od akumulatora
1. Wyciągnij pokrętło świateł do siebie (tak jak zapala się oświetlenie wewnętrzne) w pozycji "0"

2. W otwór od spodu pokrętła świateł wsadź cienki śrubokręt i delikatnie wciśnij zatrzask zabezpieczający ciągnąc jednocześnie pokretło
Obrazek

3. Używając dwóch cienkich śrubokretów wciśnij zatrzaski zabezpieczające po bokach włącznika świateł do środka i wyjmij go równocześnie
Obrazek

4. Opuść kratkę nawiewu do dołu, wsadź cienki śrubokręt między kratkę a obudowę i delikatnie wypchnij ją

5. Odkręć dwie śruby u góry i jedną na dole
Obrazek

Strona pasażera
1. Odkręć schowek (trzy śruby od spodu schowka i trzy u góry po otwarciu schowka)

2. Opuść kratkę nawiewu do dołu, wsadź cienki śrubokręt między kratkę a obudowę i delikatnie wypchnij ją

3. Odkręć dwie śruby u góry i jedną na dole (ukrytą za mocowaniem schowka)
Obrazek


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2007, o 08:26 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, o 20:40 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż kierownicy

Ustawić koła na wprost
Odłączyć przewód masy i przewód dodatni od akumulatora i odczekać około 1 min.


1. Odkrecić od spodu koła kierownicy dwie śruby mocujące poduszkę powietrzną
Obrazek

2. Zdjąć poduszkę powietrzną i odpiąć wtyczkę (wyciagnąć zabezpieczenie i wyciagnąć wtyczkę)
Obrazek

3. Odkręcić śrubę mocującą kierownicę

4. Rozpiąć wtyczkę łączącą sterowanie radiem z kierownicy
Obrazek

5. Zdjąć kierownicę (warto sobie jakimś flamastrem zaznaczyć położenie kierownicy przed zdjęciem)

UWAGA!!!!
Kierownicę powinno przykręcić się nową śrubą (oryginalnie jest ona nasmarowana niebieską substancją zabezpieczającą przed odkręceniem), dokręcić ją powinno się momentem 25 N*m
Poduszkę powietrzną powinno sie dokręcić momentem 10 N*m (każda ze śrub)


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2007, o 20:56 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, o 20:47 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż obudowy kolumny kierowniczej

1. Zdjąć dwie zaślepki i odkręcić śruby znajdujące się za nimi
Obrazek

2. Zdjąć górną część obudowy kolumny

3. Odkręcić dwie śruby od góry
Obrazek

4. Odkręcić śrubę od spodu dolnej obudowy kolumny kierowniczej
Obrazek

5. Zdjąć dolną obudowę

UWAGA!!!!!
Do zdjecia obudowy kolumny kierowniczej nie trzeba zdejmować kierownicy - wystarczy ją obrócić o 90 stopni raz w jedną stronę a później w drugą w celu odkręcenia śrub z pkt 1


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2007, o 21:10 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, o 21:04 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż włącznika kierunkowskazów i wycieraczek

Odłączyć przewód masy od akumulatora

1. Ścisnąć zaczepy na obudowie włącznika i wyciągnąć go
Obrazek

2. Rozłączyć wtyczki
Obrazek


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2007, o 21:11 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, o 21:41 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż zespołu wskaźników

Odłączyć przewód masy od akumulatora
1. Koło kierownicy opuścić całkowicie w dół i maksymalnie wyciagnąć do siebie

2. Zdjąć dwie zaślepki przy obudowie kolumny kierownicy i odkręcić śrubki znajdujące się za nimi.

3. Odkrecić dwie śruby u góry osłony wskaźników i wyciagnąć ją
Obrazek

4. Odkręcić dwie śruby na dole mocujące zespół wskaźników i przesunąć plastikową wajchę w lewo
Obrazek

5. Wyciagnąć zespół wskaźników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, o 22:21 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż obudowy tunelu środkowego

1. Wsadzić śrubokręt płaski między bok obudowy tunelu a panel z włącznikami podgrzewania foteli i wyłącznikiem kontroli trakcji (jak ktoś ma, jeśli nie to jest to ta zaślepka między popielniczką a mocowaniem mieszka skrzyni biegów) i wypchnąć go do góry

2. Otworzyć popielniczkę i odkręcić dwie śruby, delikatnie wyciagnąć popielniczkę (uwaga mocowana jest jeszcze na dwóch zatrzaskach po bokach tunelu)
Obrazek

3. Wyjąć plastikową zaślepkę między plastikiem mocującym mieszek skrzyni biegów a hamulcem ręcznym (delikatnie wsadzić śrubokret w szczelinę między plastikiem od mieszka skrzyni biegów a plastikową zaślepką i podważyć ją)

4. Odkręcić śrubę mocującą obudowę tunelu (kolor czerwony) i dwie śruby mocujące osłonę mieszka skrzyni biegów (kolor fioletowy)
A jakby ktoś nie wiedział to niebieskim kółkiem zaznaczyłem złącze diagnostyczne samochodu
Obrazek

5. Wyciagnąć do góry plastikową ramkę z mieszkiem hamulca ręcznego

7. Odkręcić śruby mocujące po bokach
Obrazek

8. Wyciągnąć obudowę tunelu środkowego a zobaczymy taki widok (oczywiście foteli nie trzeba wyciągać)
Obrazek

UWAGA!!!!!
NIE BAWIĆ SIĘ PRZY PODŁĄCZONYM AKUMULATORZE TĄ PUSZKĄ KTÓRĄ ZAZNACZYŁEM W KÓŁKU - JEST TO SENSOR PODUSZEK POWIETRZNYCH


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2007, o 22:24 przez yolk, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2007, o 23:35 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż konsoli środkowej

Odłączyć przewód masy od akumulatora

Konsola środkowa mocowana jest na czterech śrubach i jednym zatrzasku na górze
Obrazek

1. Otwórz popielniczkę i delikatnie podważ plastikową osłonę zapalniczki, mocowana jest na dwóch zatrzaskach (zaznaczone na niebiesko - uwaga jest je łatwo połamać więc jeśli nie czujesz się na siłach lepiej wymontuj cała popielniczkę), odkręć dwie śruby zaznaczone na czerwono
Obrazek

2. Jeśli posiadasz schowek na płyty CD wepchnij jego środkową część do środka, następnie pozostałą ramkę wyciągnij do siebie
Obrazek

3. Jeśli posiadasz oryginalne radio Opla wymontuj je (wprowadź w dwa otwory po lewej stronie i w dwa otwory po prawej stronie klucze do wymontowywania radioodbiorników i równomiernie wyciągnij radio)
Następnie na końcu kasety mocującej radio odkręć śrubę (znajduje się ona na środku kasety po prawej stronie od złączy radioodbiornika. Wyciągnij kasetę i odłącz złącza.

4. Odkręć śruby mocujące konsolę środkową (środkowa część konsoli)

5. Odepnij 4 zatrzaski (dwa na górze i dwa na dole) panelu sterowania klimatyzacją i wepchnij ją do środka (nie dotyczy klimatronika - tam po zdjęciu konsoli wystarczy odpiąć wtyczkę)
Obrazek

6. Śrubokrętem zdejmij klawisz od świateł awaryjnych, złap za dwa uchwyty włącznik i wyciągnij do siebie (gdybyś nie miał siły go wyjąć użyj śrubokręta w celu wypchnięcia go)
Obrazek

7. Naciśnij na górę konsoli środkowej (nad wyświetlaczem) i pociągnij ją do siebie
Obrazek

8. Odłącz wtyczkę od wyświetlacza oraz wypchnij w dół konsoli środkowej wtyczkę od włącznika świateł awaryjnych zanajdujacą się między kratkami nawiewów.


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2007, o 23:37 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, o 00:05 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż deski rozdzielczej

Odłącz przewód masy i przewód dodatni od akumulatora

1. Zdemontuj wszystko z deski rozdzielczej, wymontuj tunel środkowy oraz fotel kierowcy i pasażera

2. Deska rozdzielcza jest mocowana na trzy śruby u góry pod osłoną nawiewów na szybę, dwie śruby po bokach przy drzwiach i cztery śruby przy konsoli środkowej
Na zielono zaznaczyłem jak biegną korytka z wiązkami kabli które trzeba odpiąć od deski
Obrazek

Obrazek

3. Podważ śrubokrętem osłonę nawiewów na szybę i wyjmij ją

4. Odkręć wszystkie śruby mocujące deskę rozdzielczą

5. Odkręć dwie śruby mocujące skrzynkę z bezpiecznikami
Obrazek

6. Poodpinaj wszystkie korytka z przewodami od deski rozdzielczej i delikatnie wyciagnij deskę rozdzielczą kontrolując czy przypadkiem nie zapomniałeś czegoś odpiąć.

7. Jeśli ci się uda twoim oczom ukaże się nastepujący widok
Obrazek

UWAGA!!!!!!
DLA WSZYSTKICH ZAPALEŃCÓW KTÓRZY ZARAZ POBIEGNĄ WYMONTOWYWAĆ DESKĘ ROZDZIELCZĄ, DEMONTAŻ JEST PROSTY, ALE ZMONTOWANIE WSZYSTKIEGO DO KUPY Z POWROTEM JUŻ NIE.
DLATEGO JEŚLI NIE MASZ CZASU BĄDŹ CIERPLIWOŚCI LEPIEJ SIĘ ZA TO NIE BIERZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, o 20:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Podzielilem ten temat., zeby bylo latwiej informacje znalezc.

Jezeli ktos ma cos sensownego do dodania, to prosze.
Zbedne dyskusje bede kasowal.

Jak juz @mjaza pisal i ja - dzieki ci za ten kawal dobrej roboty.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, o 23:51 
Również demontaż kokpitu oraz usuwanie trzeszczenia tegoż (trudne słowa :) ):

http://astra.autokacik.pl/technika/napr ... zenie.html


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL