Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 6 października 2024, o 05:15

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 czerwca 2007, o 11:00 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż tylniej kanapy i jej oparcia

Tylnia kanapa mocowana jest na dwóch uchwytach w kształcie wygiętej litery "U", oraz dwóch małych łapkach trzymających ją w tylnej części (kolor czarny). Oparcie natomiast na czterech śrubach dwóch pod kanapą i dwóch od strony bagażnika (kolor niebieski), oraz uchwytach na nadkolach po obydwu stronach nadwozia (kolor zielony)
Obrazek

1. Aby wyjąć siedzisko trzeba lekko unieść siedzisko do góry na uchwytach z przodu (tych wygiętych w kształcie litery "U) a następnie popchnąć siedzisko w stronę oparcia (tak aby siedzisko wyszło z łapek trzymających siedzisko w tylnej części), jednocześnie wkładamy rękę między siedzisko a oparcie i stawiamy siedzisko do pionu.

Uwaga, jeśli ktoś przed nami grzebał przy tylniej kanapie (o czym nie wiemy :smile: ) spróbujcie od razu wsadzić rękę między siedzisko a oparcie i postawić je do pionu (jest bowiem trudno z powrotem zapiąć kanapę na te łapki)

2. Gdy mamy już kanapę postawioną w pionie musimy znowu kanapę podnieść delikatnie do góry, popchnąć do tyłu, a następnie w dół (wszystkie te operacje wykonujemy mając kanapę albo w pionie albo pod dużym kątem), chodzi o to aby wyciągnąć ją z tych zakrzywionych uchwytów w kształcie litery "U" (ciężko jest to opisać jak to zrobić ale na pewno dacie sobie radę). Siedzisko wyjęte

3. Teraz pora na oparcie odkręcacie cztery śruby mocujące oparcie.

4. Wyciągacie najpierw jedną część oparcia z jednego uchwytu (zaznaczony na zielono), a później drugą. I tutaj uwaga, oparcie w tym uchwycie mocowane jest na takim trzpieniu, na który nałożona jest sprężyna dociskająca trzpień do uchwytu. Najprościej wziąść jakiś duży śrubokręt płaski wsadzić między uchwyt a sprężynę, lekko ją ścisnąć i dopiero próbować wyciągnąć oparcie.

5. Oparcie wyjęte.


Ostatnio edytowano 1 sierpnia 2008, o 16:27 przez yolk, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, o 11:11 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż boczków tylnich

Uwaga!!!!
Aby zdemontować boczki tylnie trzeba wyjąć tylnią kanapę wraz z oparciem


Boczki tylnie zamontowane są na spinki (zaznaczone na niebiesko i zielono)
Obrazek

1. Najpierw należy wypiąć boczek ze wszystkich spinek zaznaczonych na niebiesko.

2. Po wypięciu ze spinek (tych zaznaczonych na niebiesko) należy go lekko pociągnąć do siebie i unieść do góry tak aby wypiąć go z trzech spinek zaznaczonych na zielono.
I tutaj mała uwaga, nie szarpcie się przy wyciąganiu boczka z tych spinek zaznaczonych na zielono bo zostanie wam w rękach cały boczek, a plastikowa listwa z uszczelką na tych spinkach i później trzeba będzie ją przykleić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, o 14:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Pozwolilem sobie ten temat wydzielic, bo z demontazem deski rozdzielczej , nie ma to wiele wspolnego.
Pozatym bedzie to latwiej przez opcje "szukaj" znalezc.
No i oczywiscie, dzieki za super opis.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, o 23:08 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż tylniej półki

UWAGA!!!
Półkę być może da się wymontować bez wyjmowania tylniej kanapy z oparciem i boczków tylnich, niestety nie przerabiałem tego tematu więc nie jestem tego pewien. Natomiast na 100% nie trzeba zdejmować osłon tylnich słupków.


1. Należy zdemontować dwie boczne plastikowe osłony znajdujące się po bokach otworu do bagażnika. Mocowane są one na dwie plastikowe spinki jedna u góry druga na dole oraz na gumowe odboje od kanapy (kolor żółty). Spinki najłatwiej jest wyjąć podważając je śrubokrętem płaskim a następnie pod łepek spinki wsadzić jakieś szczypce (najlepiej z okrągłymi końcówkami zagiętymi pod kątem 90 stopni) i wyciągnąć spinkę.

Obrazek

2. Zdjąć gumową listwę z krawędzi górnej otworu do bagażnika

3. Wyciągnąć trzy spinki (kolor czerwony) mocujące półkę (wyjąć je tak jak opisano w punkcie 1)

4. Od strony bagażnika półka mocowana jest na cztery wsuwane metalowe bolce. Wepchnąć każdy z bolcy do środka.

Obrazek

5. Wyciągnąć delikatnie półkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, o 23:11 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż przedniego fotela

Odłącz przewód masy i przewód dodatni od akumulatora

1. Pod siedziskiem fotela na takiej szynie są przyczepione wtyczki od poduszek powietrznych, napinaczy i podgrzewania foteli. Wsadź rękę miedzy siedzisko fotela a tą metalową szynę i naciśnij zatrzask do dołu, zsuń cały zespół z tymi wtyczkami i poodpinaj wtyczki (te wtyczki to jeden taki zespół wtyczek koloru czarnego - odpina się go łapiąc po bokach naciskając za uchwyty i wyciągając, oraz mała od poduszek bocznych kolor żółty w której trzeba podważyć zabezpieczenie i rozpiąć).

2. Przesuń fotel do przodu, wejdź na tylnią kanapę, fotel jet przykręcony na dwie śruby z tyłu na prowadnicach, odkręć je (musisz mieć Torxa - nie pamiętam rozmiaru) tylko uważaj jeśli coś Ci nie idzie to nic na siłę (nowe śruby zawsze są posmarowane niebieską pastą zabezpieczającą przed odkręceniem) bo albo ukręcisz śrubę albo zniszczysz gniazdo Torxa a wtedy to już tylko szlifierka kątowa Ci zostanie.

Obrazek

3. Jak odkręcisz śruby z tyłu to chwyć fotel i pociągnij go do tyłu (nie naciskając uchwytu do przesuwania fotela) tak aby wysunął się z przednich zaczepów (takie dwie łapki). Żeby wysunąć fotel z tych zaczepów trzeba się troszkę czasami naszarpać.

Obrazek

4. Wyciągnij delikatnie fotel na zewnątrz, tylko nic nie obij.


Ostatnio edytowano 1 lipca 2007, o 23:16 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, o 22:16 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Demontaż boczków na drzwiach

Boczki drzwiowe zamontowane są na trzech wkrętach na dole drzwi, trzech wkrętach pod osłoną uchwytu do zamykania drzwi, kilku spinkach na obrzeżach boczka, oraz wsadzone w szczelinę między szybą a poszyciem zewnętrznym drzwi.

1. Aby zdemontować boczki należy najpierw zdemontować plastikowy trójkąt z głośnikiem.
Trójkąt mocowany jest na trzy spinki, należy delikatnie wsunąć cienki płaski śrubokręt między trójkąt a uszczelkę do której przylega i delikatnie wypiąć spinki (uwaga należy to robić bardzo delikatnie bowiem jest bardzo łatwo połamać zaczepy trójkąta w których są osadzone spinki - najlepiej podważać miejsca zaznaczone czerwonymi kółkami).

Obrazek

2. Po zdemontowaniu trójkąta z głośnikiem należy zdemontować osłonę uchwytu do zamykania drzwi, jest ona zamontowana na zatrzaski które bardzo mocno trzymają i trzeba bardzo uważać aby czegoś nie połamać. Wypinanie osłony najlepiej zacząć od górnej części nad przyciskami opuszczania szyb. Należy wsadzić delikatnie śrubokręt między tapicerkę drzwiową a plastik i delikatnie podważać przesuwając się w stronę zawiasów drzwi wypinając kolejne zatrzaski, a póżniej zacząć znowu od przycisków opuszczania szyb i poruszać się ku dołowi. Po odpięciu wszystkich zatrzasków należy złapać za klamkę otwierania drzwi pociągnąć za nią i zsunąć osłonę. Teraz możemy spokojnie poodpinać wtyczki od przycisków od opuszczania szyb i sterowania lusterkami.

Obrazek

3. Odkręcić trzy wkrety za osłoną.

Obrazek

4. Odkręcić trzy wkręty na dole drzwi

Obrazek

5. Wypiąć boczek ze spinek, spinki znajdują się na obrzeżach boczka

6. Po wypięciu wszystkich spinek, boczek lekko odchylić od poszycia zewnętrznego drzwi i unieść do góry tak aby wysunąć uszczelkę przymocowaną do boczka ze szczeliny między szybą a poszyciem zewnętrznym drzwi.

7. Po zdjęciu boczka drzwiowego należy odpiąć cięgno zamka od klamki w boczku.
Aby po zdjęciu boczka i odpięciu klamki otworzyć drzwi od wewnątrz wystarczy złapać za końcówkę metalowej linki wystajacej z osłony i pociagnąć.

UWAGA!!! PO ZDJĘCIU BOCZKA NIC NIE KOMBINOWAĆ PRZY PODŁĄCZONYM AKUMULATORZE Z TAKĄ PLASTIKOWĄ ZAŚLEPKĄ DO KTÓREJ PRZYCZEPIONY JEST TAKI MAŁY PROSTOKĄTNY CZUJNIK W OTWORZE MONTAŻOWYM ZNAJDUJĄCYM SIĘ PO ŚRODKU NA DOLE DRZWI. JEST TO SENSOR PODUSZEK POWIETRZNYCH BOCZNYCH (OCZYWIŚCIE JEŚLI KTOŚ MA TAKOWE PODUSZKI).


Ostatnio edytowano 9 lipca 2007, o 08:26 przez yolk, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, o 11:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Panowie prosze o szybka odpowiedz. Chodzi o demontaz wewnętrznego plastikowego progu. Trzyma mi sie jedynie na przedostatnim zaczepie (nad tylnym lewym boczkiem). Czy musze sciagac cały boczek czy mam to urwac w pi....lec.
2. czy mozna jezdzic z odpietymi wtyczkami: napinaczy pasów, poduszek w fotelach?

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 czerwca 2018, o 12:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2014, o 20:57
Imię: Karolina
Silnik: Z20LET
czy ma ktos jeszcze fotki jak zdemontowac boczki na przednich drzwiach ? i czy w ogole da się to potem dobrze poskładać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 czerwca 2018, o 13:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: inny
Aktualny samochód: BMW
https://www.astraownersnetwork.co.uk/sh ... rub-strips


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL