Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 20:51

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 października 2013, o 20:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Witam panowie :) jako że od dłuższego czasu szukam informacji jak to zrobić ;) to w końcu coś znalazłem na jednej z niemieckich stron :) więc postanowiłem to wkleić ponieważ będzie to bardzo pomocne w dalszych modyfikacjach naszych QP :) niestety cały opis jest po niemiecku dlatego tłumaczenie całości we własnym zakresie na translatorze, lub jeśli ktoś umie niemiecki dobrze to możne nam przetłumaczy to po ludzku i będzie opis w całości po polsku



Anleitung: Tankdeckel elektrisch öffnen

Beitragvon andweb » 28.12.2008 15:04
Benötigte Teile:

Einen ZV-Stellmotor aus einem Astra, Vectra, Omega etc...
WICHTIG: Es sollte ein Stellmotor von der Heckklappe oder von dem Tankdeckel sein.

2 Bleche am bestn aus VA oder edelstahl...
siehe Bilder...

2 Schrauben + 2 Passende Muttern. (Siehe Bilder)

WICHTIG: Beide schrauben davon müssen einen sehr flachen Kopf haben

Einen Öffner (Schalter) z.B. der aus dem VW Golf 4.

Kabel (lieber mehr wie weniger)


Anleitung:

Nun nimmst du dir den Tankdeckel und schneidest in das Scharniergehäuse

auf der Rückseite ein Loch rein, in welches der "Stell-Arm" des ZV-Motors passt....

Jetzt montierst du den Stellmotor mit den beiden Aluwinkeln hinten ans Gehäuse

des Tankdeckels neben das eben ausgeschnittene Loch....

Jetzt das ganze wieder ins Auto einbauen und noch Kabel ziehen...

Fertig.

Pinbelegung Golf 4 schalter...

Pin 1 & 4 sind masse die ist durchschaltet wird.
Pin 2 ist plus für die LED.
Pin 3 ist leer.

ich hab meinen stellmotor auf DAUERPLUS gestellt und ne 20er sicherung dahintergesetzt... der tankdeckel geht jetzt auf (auch ohne zündung)

PS: Ich bedanke mich bei StefanTippl für seine Hilfe... ;)

PPS: Ich selnst habe diese "Steuerung" eingebaut und alles Funktioniert bestens.

Gruß Andy :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

źródło
http://astra-coupe.net/viewtopic.php?f=3&t=28292&hilit=tankdeckel+%C3%B6ffnen&sid=56beccc7e404b1f4d2624fdf5dfa0829

jako że do tej operacji trzeba ściągać boczek to również dodaje opis kolegi YOLK jak to zrobić

Uwaga!!!!
Aby zdemontować boczki tylnie trzeba wyjąć tylnią kanapę wraz z oparciem


Boczki tylnie zamontowane są na spinki (zaznaczone na niebiesko i zielono)
Obrazek
1. Najpierw należy wypiąć boczek ze wszystkich spinek zaznaczonych na niebiesko.

2. Po wypięciu ze spinek (tych zaznaczonych na niebiesko) należy go lekko pociągnąć do siebie i unieść do góry tak aby wypiąć go z trzech spinek zaznaczonych na zielono.
I tutaj mała uwaga, nie szarpcie się przy wyciąganiu boczka z tych spinek zaznaczonych na zielono bo zostanie wam w rękach cały boczek, a plastikowa listwa z uszczelką na tych spinkach i później trzeba będzie ją przykleić.

_________________
drugstoreviewer.com


Ostatnio edytowano 27 października 2013, o 20:57 przez bertoneqp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 października 2013, o 20:48 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Kris wejdzie na forum to pomoze :D
Eh fajnie ale trzeba rozpizdziaczac tapicerke zeny to dobrze zrobic.
Podobnie ma subaru o ktorym mowilem ::coll

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 października 2013, o 12:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Siemka :D zapomniałem jeszcze dodać że przed zdjęciem boczków trzeba też zdjąć tylną kanapę i oparcie :P
więc też dodaje opis kolegi YOLK jak to zrobić

Demontaż tylniej kanapy i jej oparcia

Tylnia kanapa mocowana jest na dwóch uchwytach w kształcie wygiętej litery "U", oraz dwóch małych łapkach trzymających ją w tylnej części (kolor czarny). Oparcie natomiast na czterech śrubach dwóch pod kanapą i dwóch od strony bagażnika (kolor niebieski), oraz uchwytach na nadkolach po obydwu stronach nadwozia (kolor zielony)
Obrazek

1. Aby wyjąć siedzisko trzeba lekko unieść siedzisko do góry na uchwytach z przodu (tych wygiętych w kształcie litery "U) a następnie popchnąć siedzisko w stronę oparcia (tak aby siedzisko wyszło z łapek trzymających siedzisko w tylnej części), jednocześnie wkładamy rękę między siedzisko a oparcie i stawiamy siedzisko do pionu.

Uwaga, jeśli ktoś przed nami grzebał przy tylniej kanapie (o czym nie wiemy :smile: ) spróbujcie od razu wsadzić rękę między siedzisko a oparcie i postawić je do pionu (jest bowiem trudno z powrotem zapiąć kanapę na te łapki)

2. Gdy mamy już kanapę postawioną w pionie musimy znowu kanapę podnieść delikatnie do góry, popchnąć do tyłu, a następnie w dół (wszystkie te operacje wykonujemy mając kanapę albo w pionie albo pod dużym kątem), chodzi o to aby wyciągnąć ją z tych zakrzywionych uchwytów w kształcie litery "U" (ciężko jest to opisać jak to zrobić ale na pewno dacie sobie radę). Siedzisko wyjęte

3. Teraz pora na oparcie odkręcacie cztery śruby mocujące oparcie.

4. Wyciągacie najpierw jedną część oparcia z jednego uchwytu (zaznaczony na zielono), a później drugą. I tutaj uwaga, oparcie w tym uchwycie mocowane jest na takim trzpieniu, na który nałożona jest sprężyna dociskająca trzpień do uchwytu. Najprościej wziąść jakiś duży śrubokręt płaski wsadzić między uchwyt a sprężynę, lekko ją ścisnąć i dopiero próbować wyciągnąć oparcie.

5. Oparcie wyjęte.

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 października 2013, o 15:05 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lipca 2012, o 00:47
Lokalizacja: Berlin/Szczecin/Pila
Imię: Kris
Silnik: Z22SE
Potrzebne czesci :

silownik od zamka centralnego z astry,vectry,omegi itd.

Wazne : Powinien to byc zamek z bagaznika lub wlewu paliwa.

- 2 blaszki najlepiej z VA ( nie wiem co to) lub ze stali.
siehe Bilder = widoczne na zdjeciach

- 2 srubki i pasujace nakretki (widoczne na fotkach)

Wazne : Obydwie sruby musza miec plaska glowke.

Jeden otwieracz (wlacznik) np. ten z golfa 4.

Kable (lepiej wiecej niz mniej)



Instrukcja :

Bierzesz pokrywe wlewu paliwa i wcinasz w obudowe zawiasu.(eh?)

na tylnej stronie dziura w ktora bedzie pasowala "regulujaca raczka" z motorku(silownika) centralnego.

Teraz montujesz motorek ustawiajacy (silownik) z tymi dwoma aluwinklami na tylnej czesci obudowy

pokrywy do wlewu paliwa, obok dziury ktora przed chwila wycieles.

Teraz wbudowac to w aucie i pociagnac kable.

Gotowe.

Piny z wlacznika golf 4

Pin 1 & 4 to masa ktora bedzie przelaczana.
Pin 22 to plus do leda.
Pin 3 jest pusty.

On podlaczyl pod staly plus z 20ka bezpiecznikiem i teraz sie tez bez zaplona otwiera.

Ps. on sam to podlaczyl i wszystko dziala bez problemow.

Nie wiem czy to lepsze od google translator no ale sprobowalem. Jezeli byly by wszelkie pytania to pisac bo jest tam pare pytan na ktore odpowiadal.
Mam nadzieje ze jakos pomoglem.

Pzdr

_________________
Nie jezdzimy szybko, latamy nisko! Moje Tornado ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=13137&start=315

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 października 2013, o 17:25 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Wszystko juz mam :D ::tralala1 czas zakupic browar i demolka ::tralala1
Silownik astra g + nowa centralka :D
Blaszki srubki gotowe , jak ogarne to moze zrobie manuala ::coll

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 października 2013, o 22:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Kris Dziękuję bardzo za tłumaczenie :)

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 listopada 2013, o 10:57 
MISQ napisał(a):
jak ogarne to moze zrobie manuala


ojjj bardzo by się przydał koleszko :D


Góra
  
 
PostNapisane: 1 listopada 2013, o 17:29 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Trzeba dołożyć do pieca ::tralala
klapka ala lambo dors ::coll
Obrazek

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL