Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 13:03

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwietnia 2013, o 22:23 
Witam. Otóż kilka dni temu zainstalowałem sobie gaz w Bertonce. Jednak gazownik wlew zainstalował mi pod zderzakiem centralnie po środku auta, gdyz nie chcial sie podejmowac wiercenia itd w karoserii..

Czy jest ktoś kto sam sobie przerabiał taki wlew aby był w klapce od tankowania benzyny i mogłby mnie jakos poinstruować co kupić i jak zrobić?

Chodzi o takie cuś:

Obrazek
Obrazek

Oczywiście pomoc będzie w jakiś sposób nagrodzona :P

Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 8 kwietnia 2013, o 22:46 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Jeżeli nie wiesz co robić, to lepiej się za to nie bierz...
To są naprawdę poważne sprawy, lepiej nie ryzykuj zabawą przy gazie.

Oddaj furę do ogarniętego gazownika... Raczej zmień swojego.
Piszę tak, ponieważ żaden ogarnięty gazownik w tej chwili nie pozwoli sobie na montaż korka w zderzaku (chyba, że w przypadkach gdy inne miejsce jest niemożliwe).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwietnia 2013, o 22:47 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 grudnia 2009, o 11:45
Lokalizacja: Toruń/Górsk/Bydgoszcz
Imię: Lukasz
Silnik: Y22DTR
Ja sie nie znam ale tego bym nie ruszal :/
..gazownika bym zmienil :]

EDIT:
Jak kolega wyzej mowi ::ok

_________________
once chicks go black they'll never go back..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwietnia 2013, o 22:51 
Każdy gazownik Ci to ogarnie, z tego co pamiętam do takiej imprezy jest dopłata 50zł, więc wydaję mi się, że warto ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 05:13 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
SlimShady nie trzeba nic wiercić w wekend zrobię fotę jak jest u mnie

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 06:14 
Moze nie wiercic ale jak przewód poprowadzic dobrze:)

Co do gazownika, powiedzial ze nie ptrafi i mi tak nie zamontuje. W zderzaku podobno tez nie mozna bylo, a w sumie to dobrze bo by dziura pozniej zostala :) Wiec zrobil centralnie pod zderzakiem ;/

Czekam na jakies info, Dzieki :)


Góra
  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 10:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 17:35
Lokalizacja: Krosno
Imię: Kamil
Silnik: inny
butla-przewód-wlew (to cię tylko interesuje)... po prostu kupujesz kawałek rurki miedzianej (bo ta co masz będzie za krótka) na rurkę kupujesz baryłki uszczelniające z obydwu stron, kupujesz inny wlew o przeznaczeniu jak w temacie , zakręcasz zawór przy butli, demontujesz stary wlew, prowadzisz nowy tam gdzie chcesz, na koniec odkręcasz zawór przy butli i "fukasz" na połączenia wodą z płynem do naczyń żeby sprawdzić szczelność i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 15:23 
Czyli tak... Kupuje:

Wlew

Przewód miedziany lub Przewód FARO

Baryłka uszczelniająca x2

Docisk baryłki x2

Następnie:

1. Zamykam zawór przy butli.
2. Demontuje stary wlew.
3. Podłączam rurke do zaworu i uszczelniam baryłką oraz dociskiem.
4. Wyprowadzam rurke w jakiś sposób w klapce wlewu PB ( mysle że ryba1 podpowie jak ) i montuje nowy wlew wraz z baryłką i dociskiem.
5. Otwieram zawór, sprawdzam szczelność i tankuje.

To bedzie tyle ?:D


Góra
  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 15:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 17:35
Lokalizacja: Krosno
Imię: Kamil
Silnik: inny
Dokładnie tak :) tylko nie musisz już kupować tych docisków, użyjesz tych co masz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 17:06 
Sa 2 typy przewodow.. Miedziane lub bardziej elastyczne FARO, a co za tym idzie 2 rodzaje docisków i beczułek uszczelniajacych..

Z tego co czytalem to dla niewprawionych lepiej przewod faro, ktory jest latwy w poprowadzeniu.. z tym ze mniej odporny na temperatury bo pali sie jak foliowka:P Ale homologacje posiada wiec mysle ze bedzie ok.. Caly zestaw wynosi 60zl + przesylka 15zl..

Mysle ze gazownik odda mi kase za ten wlew ktory mi zle zamontowal, a czesci mu oddam... :P


Góra
  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 17:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
SlimShady napisał(a):
Mysle ze gazownik odda mi kase za ten wlew ktory mi zle zamontowal, a czesci mu oddam... :P


Trochę w to wątpie. Trzeba było mu to powiedzieć przy odbiorze samochodu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 18:20 
Przy zamowieniu mowilem mu nawet ze chce wlew w klapce, przy odbiorze powiedzial ze nie potrafi tego zrobic i zrobil pod samochodem.. Stwierdzil ze sam moge dokonac modyfikacji bez utraty jakies gwarancji czy cos.. Bede na weekend u niego to bede rozmawial.. na fakturze mam oddzielnie wyszczegolnione komponenty to mysle ze da rade jakos :)


Góra
  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 18:35 
Wlew zamontuj na miedzi, będzie to dodatkowym usztywnieniem.


Góra
  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, o 18:39 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
SlimShady napisał(a):
Stwierdzil ze sam moge dokonac modyfikacji


darowałbym se to.zrobisz a gość powie że coś spieprzyłeś.ja bym na to nie szedł

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, o 12:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 17:35
Lokalizacja: Krosno
Imię: Kamil
Silnik: inny
też właśnie polecam miedź.. fakt trzeba się trochę nagimnastykować przy wyginaniu i dopasowaniu rurki ale masz wszystko sztywne i pewne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL