Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 00:10

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lutego 2013, o 16:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Witam!

Przedstawię tutaj relację z moich poczynań z seryjnym szyberdachem który był montowany w astrach coupe.

Z moim coś się stało, najprawdopodobniej linka, bądź zębatka poszła...więc muszę sobie to naprawić...w serwisie wiadomo jakie ceny.

Zacznijmy od początku:

Chcemy się dostać do szyberdachu od wewnętrznej strony konieczne jest zdjęcie Podsufitki.

Co musimy zrobić?

1. Wykręcamy obydwa słoneczniki - każdy wie jak to zrobić.
2. Odłączamy lampkę środkową od zasilania.
3. Wykręcamy obydwa schowki na okulary ( jeśli ktoś ma ):
- w tym celu należy podnieść zapadkę osłaniającą śrubki:

Obrazek

Obrazek

Odkręcamy śrubki zaznaczone czerwonym kółkiem:

Obrazek

Słoneczniki 3mają się jeszcze na takiej jakby choince - z dwóch stron podważyć i pociągnąć do siebie:

Obrazek

4. Następnie musimy zdjąć środkowy słupek. W tym celu trzeba zdjąć osłony gumowe drzwi oraz delikatnie uwolnić boczek z zatrzasków ( żeby wyskoczyły ). 3 przy drzwiach i 3 u góry.

Obrazek

Teraz wypinamy boczek u góry - delikatnie odepchnąć do siebie aż wyskoczą

W tym momencie mamy dostęp do 2 śrub które 3mają środkowy panel - odkręcamy je...

Obrazek

Od góry lekko podważamy długim śrubokrętem lub ręką bierzemy i lekko do siebie ciągniemy...wyskoczy z takiego czarnego zaczepu ( kołko czarne ) oraz po tej czynności odpinamy delikatnie dwa małe zaczepy zaznaczone białym kółkiem:

Obrazek

5. Zabieramy się teraz za tylni boczek słupkowy

Tutaj konieczne jest ściągnięcie zaślepki pod którą jest śruba do odkręcenia. Tam gdzie są z tyłu małe wieszaki...Trzeba Bardzo delikatnie i powoli podważyć zaślepkę...w większości przypadków małe zaczepy się łamią niestety...na Czerwono zaznaczone miejsce, gdzie często się łamią:

Obrazek

Na żółto - zaznaczone ułamane a żółte to pozostałe dwa zaczepy

Obrazek

Odkręcamy śrubkę i wyjmujemy cały ten Haczyk...

Następnie lekko podważamy ten boczek cały - delikatnie z wyczuciem, aż wyjdą zaczepy...

Obrazek

Kolejnym krokiem jest wyjęcie czarnej zaślepki zaznaczonej na czerwono. Podważamy z dwóch stron - struktura choinkowa...od spodu

Obrazek

Wypinamy i wygląda ono tak:

Obrazek
Obrazek

6. Gdy mamy odchylone boczki możemy zabrać się za odczepienie podsufitki od 4 Rzep - trzeba z wyczuciem je odpinać - delikatnie - można sobie pomóc długim płaskim np. śrubokrętem...

Obrazek

Obrazek

7. Gdy odepniemy już Rzepy podsufitki - Wisi już ona swobodnie...zostało nam jeszcze odłączenie przycisku sterowania szyberdachem...
Obrazek

Jest on przymocowany na 4 jakby patyczkach:

Obrazek

Odpinamy główne zasilanie do przycisku:
Jest szara zapadka, wyciągamy ją...następnie wciskamy czarne coś i wtyczka rozłącza się:

Obrazek
Obrazek

8. Teraz musimy odczepić kabel sygnałowy od silniczka szyberdachu:

zaznaczyłem go linią czerwoną..on wychodzi z przycisku od szyberdachu i idzie na około aż do wejścia w silniczek szyberdachu...- trzeba poodginać te haczyki, na których się kabel 3ma...i odłączyć wtyczkę od silniczka...

Obrazek

9. Po tym zabiegu możemy swobodnie wyjąć podsufitke...Odsuwamy maksymalnie siedzenia do przodu pochylamy je...i wyciągamy sobie podsufitke przez drzwi...nie gnąc jej ...przodem wychodzi...ładnie - trzeba tam troszkę ją w różnych płaszczyznach ruszać ale wychodzi bez problemu...

10. Mamy już dostęp do Szyberdachu...

Tutaj powklejam foty jak wygląda silniczek oraz zamontowany szyberdach...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lutego 2013, o 17:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Super opis Maniek. Przyklejam.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lutego 2013, o 17:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Obrazek

Obrazek

i jak widać - zębatka żużyta, wyrobiona

Obrazek

Obrazek

i linki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lutego 2013, o 20:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Dodam, iż jedne linki prowadzą szyber w pozycje do góry ( uchylnie), zaś druga przesuwa go do końca...

Silniczki ogólnie trzeba "zaprogramować" i ustawić w odpowiednim położeniu ...pozycja zamknięta, otwarta, uchylna itd...inaczej po przyłożeniu od razu można silniczek sknocić...i nie będzie się nadawał już...

Silniczki, które ponoć pasują P&P to silniczki z TIGRY - opcja droższa oraz Calibra po lifcie...tańsza...

Serwis, który zajmuje się tymi szyberdachami to firma Brzyszcz Serwis na ulicy Gersona 19 w Warszawie...mają tam magazyn z częściami do tych szyberdachów...i ogólnie do szyberdachów////

Mamy dwie firmy, które produkują Nasze szyberdachy : WEBASTO oraz Rockwell-Golde - Opisywany tutaj to WEBASTO

Awaryjne otwieranie Szyberdachu w astrach Coupe gdy nie ma zasilania to:

Podwadzamy zaślepkę, która znajduje się na środku podsufitki:
Obrazek

Obrazek

Pojawia się nam zębatka i miejsce na wsadzenie almpula...
Obrazek

Odkręcamy ampulem tą zębatkę////

tak wygląda:

Obrazek

Następnie będzie miejsce na wsadzenie oryginalnego klucza do tego szyberdachu ( w kształcie z - z jednej strony ampul z drugiej taki ze "skrzydełkami" ) wsadzamy ten ze skrzydełkami bądź jeśli nie mamy to średnicą pasujący płaski śrubokręt i kręcimy aż do zamknięcia szyberdachu...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lutego 2013, o 22:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Dodaję jeszcze foto samego silniczka szyberdachu - jego podzespołów:

Obrazek

Obrazek

Mnie się zrypała ta zębatka:

Obrazek



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lutego 2013, o 20:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
To są Prowadnice boczne - urwane mocowania są...przy śrubkach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL