Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 12:22

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 maja 2012, o 13:01 
Witam,
wczoraj wracając z pracy zaświeciła się kontrolka serwisowa i przestała działać turbina. Stało się to przy gwałtownym przyspieszaniu (niestety samochód nie był dogrzany, ale sytuacja na drodze wymusiła wyprostowanie w kolanie prawej nogi). Dodatkowo na wolnych obrotach samochód zaczął falować. Po odczycie błędów metodą "dwóch pedałów" wyskoczyło P1106.
Szukałem na forum przez 2h podobnego problemu, ale nigdzie nie ma takiego przypadku jak mój (o błędzie P1106 jest dość sporo, ale albo samochód faluje, a reszta jest ok, albo turbina się wysypała a wszystko inne działa...).
Samochód mam od 3tyg i jestem zupełnym nowicjuszem.
Czy możecie po opisie powiedzieć co mogło się rozsypać?
pomocy...... ::beczy

jeżeli nie w tym dziale to proszę o przeniesienie,wszystko przez te nerwy ::sciana


Góra
  
 
PostNapisane: 3 maja 2012, o 14:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Błąd czujnika cisnienia w kolektorze ssacym czyli MAP. Pytanie tylko czy przeladowanie czy nie doladowanie. Winny moze byc czujnik, kabloteka, dziura w dolocie, ECM. Trzeba sprawdzic jakie parametry pokazuje podczas przyspieszania.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2012, o 16:25 
Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale przejechałem się kawałek. Na początku delikatnie do 2tys. Po rozgrzaniu wcisnąłem mocniej pedał gazu i przy około 2.3tyś słychać było, że turbina zaczyna pracować, ale samochód stracił jakieś 60% mocy.


Góra
  
 
PostNapisane: 3 maja 2012, o 16:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Może spadła rurka z wyjścia z turbiny prowadząca do intercooler'a to się często zdarza. Zerknij od spodu albo sięgnij ręką i sprawdź na dotyk.

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2012, o 19:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
P1106 oznacza za niskie ciśnienie. Na 90% nieszczelny dolot.

Swoją drogą temat był już przerabiany na forum.
viewtopic.php?f=30&t=11139&p=143875&hilit=p1106#p143875

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2012, o 07:50 
Wczoraj wieczorem byłem u kolegi w garażu i niestety rurka z wyjścia z turbiny prowadząca do intercoolera nie spadła, a dolot raczej jest szczelny. Turbina zaczyna pracować (rura nadmuchuje się) i raptownie odcina ją.
We wtorek jadę do mechanika. Mam nadzieje, że szybko odzyska moc ^^


Góra
  
 
PostNapisane: 5 maja 2012, o 09:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
decha1985 napisał(a):
Turbina zaczyna pracować (rura nadmuchuje się) i raptownie odcina ją.


Jak ja nadmucha to trzyma tak kilka sekund i potem jest wlasnie to odciecie znaczy sie "flak"- brak doladowania??
Trzeba sprawdzic co wlasnie podczas tego testu pokazuje MAP- jak sie ksztaltuje cisnienie doladowania porownujac zadane z aktualnym.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2012, o 16:28 
wesol napisał(a):
decha1985 napisał(a):
Turbina zaczyna pracować (rura nadmuchuje się) i raptownie odcina ją.


Jak ja nadmucha to trzyma tak kilka sekund i potem jest wlasnie to odciecie znaczy sie "flak"- brak doladowania??


dokładnie tak to wygląda.


Góra
  
 
PostNapisane: 5 maja 2012, o 17:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Oglądałeś dokładanie wszystkie podciśnienia??? a zwłaszcza te przy Turbinie a w szczególności chodzi mi o przewód który idzie z za Turbiny do takiego małego pudełeczka z wtyczką na Turbinie??? sprawdz jeszcze zawór WG (akutator) mi to wygląda na przeładowanie i motronic się broni odcinajac moc...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2012, o 17:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lutego 2010, o 23:23
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Imię: Daniel
Silnik: Z20LET
Jeżeli wszystkie powyższe elementy zostaną sprawdzone i nie znajdziesz usterki,sprawdz jeszcze przewód masowy(połączenie 4-ch przewodów masowych zaciśniętych złączką)w wiązce po prawej stronie silnika.Kilka razy poprawiałem takie połączenie w wiązce wtryskiwaczy i właśnie generowało błąd P1106.To środek zaradczy z TIS.Choć to mało prawdopodobne ale nadgorliwość w takiej sytuacji jest wskazana ;)

_________________
Bemowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2012, o 05:58 
Po podpięciu do kompa wyszło, że jest przeładowanie. Mechanik szukał nieszczelności (brak), rozebrał wszystko i przeczyścił. Przez jeden dzień było ok (turbina pracowała tak jak wcześniej) i dalej jest to samo. Pierwszy raz oddałem samochód do tego warsztatu (znajomy mojego dobrego kolegi wiec cena naprawy dość niska), dałem mu nawet wasze porady.
Już mi ręce opadają ::sciana


Góra
  
 
PostNapisane: 19 maja 2012, o 00:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Jeżeli dolot szczelny i wężyki też ok to sprawdź:
1. Wastegate i actuator - napompuj gruchę i zobacz czy sztyca się przesuwa
2. Map Sensor - tutaj podobno jest problem z masą
3. BCSy??
Nie mam więcej pomysłów.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, o 16:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2011, o 16:54
Lokalizacja: Wola k. Pszczyny
Imię: Mateusz
Silnik: inny
Witam.
Mam podobny problem.

Błąd P1106 (1) Sygnał ciśnienia ładowania poza zasięgiem

Na postoju można gazować bez problemu, błąd nie wyświetla się. Podczas jazdy do 3,5 tys. obrotów samochód jedzie normalnie później odcina doładowanie wyskakuje samochód z kluczykiem.
Podciśnienei sprawdzone, podpiętę według schematu od Łobuziaka.

Czy to czujnik padł czy coś innego? Wymianiłem wkład turbiny, nie wiem czy wcześniej wystepował ten bład.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, o 17:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Sprawdź czy dolot szczelny i wężyki przy actuatorze.
A może actuator źle ustawiony?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, o 17:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 października 2011, o 16:54
Lokalizacja: Wola k. Pszczyny
Imię: Mateusz
Silnik: inny
Dolot raczej szczelny, teraz go płukałem. Po odpięciu czujnika normalnie ciągnie. Actuator trzeba sprawdzić, ale jak dobrze pamiętam to był w połowie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL