Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
95 czy 98 http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=1009 |
Strona 5 z 6 |
Autor: | kolezka [ 10 lutego 2013, o 18:51 ] |
Tytuł: | 95 czy 98 |
Obecnie jest to 8% i niestety jest aktualnie w kazdym paliwie. W poprzednim roku bylo to 5% i jakos do wakacji bioetanolu nie posiadaly Vervy. Sprawa bioetanolu w benzynie wielu szkod nie robi, ale juz w ON w przypadku nowych samochodow to sprawia problemy. |
Autor: | lukas800900 [ 10 lutego 2013, o 19:17 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
To ja w takim razie tankuje w Auchan 95. Jakies opinie? |
Autor: | kolezka [ 10 lutego 2013, o 19:55 ] |
Tytuł: | 95 czy 98 |
Normy na paliwa w Polsce sa o ile dobrze pamietam z lat 70. Koncerny paliwowe stworzyly swoje normy (duzo wyzsze) ktorych sie trzymaja. Stacje marketowe musza spelnic jedynie normy Panstwowe, wiec sam sobie odpowiedz na to pytanie. Jak masz prosty silnik to tankuj przy marketach. Przy nowszych konstrukcjach, taka oszczednosc nie bedzie oplacalna |
Autor: | krzysiek44 [ 11 lutego 2013, o 19:01 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
Kolega pracuje na stacji 94 oktany nigdy tyle nie mieli.Sieć Statoil.Chyba że oficjalnie.Spierać się nie będę bo nie pracuję na stacji. |
Autor: | bartusiak [ 11 lutego 2013, o 20:36 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
Mało oktanów to sobie lpg załóżcie tam macie cały czas grubo ponad 100 nawet ponad 110 Jak tylko na takim jeżdżę, do upalania Vpower Racing 100, do oszczędzania lpg. |
Autor: | Polus [ 12 lutego 2013, o 10:50 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
U mnie na statoilu jest 15gr różnicy między 95, a 98 więc uważam, że przy tak niewielkiej różnicy cenowej lepiej lać 98 |
Autor: | darek1947 [ 12 lutego 2013, o 21:33 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
Polusu Ciebie to ma sens ale w wolnossakach bez przesady,nie odlecą chyba ze kasy za dużo |
Autor: | micho90 [ 12 lutego 2013, o 23:06 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
Akurat, jeśli o kase chodzi to niema prawie różnicy , bo mi na pełnym baku wychodzi jakieś 10 zł więcej tylko za 98, a przejeżdżam na nim jakieś 30-50 km więcej, tak więc w najgorszym wypadku wychodzę na zero. A, więc kasa przy wyborze nie ma najmniejszego znaczenia . Jak dla mnie silnik ma lepszą kulturę pracy, jak wspominał Manieczka, bo dynamika to rzeczywiście może być efekt placebo, bo różnice są naprawdę minimalne. Jak pisałem wcześniej przerzucę się na 95 na jakiś czas i jeszcze potestuję, bo jeśli za tą samą cenę silnik ma mieć lepsze warunki pracy to dla mnie wybór jest oczywisty . Ale jeszcze myślę, że w tym roku nie będę musiał wybierać którą lać, bo planuję montaż sekwencji |
Autor: | lukas800900 [ 24 lutego 2013, o 22:58 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
Więc tak, jestem po "testach" benzyny 95 i wnioski mam następujące. *Na początku rzeczywiscie miałem wrazenie ze szybko wskazówka poziomu opada i mowie sobie "kurcze nie no tak to my daleko nie zajedziemy", ale teraz po trzecim tankowaniu juz wydaje mi sie że pali m-w tyle co na 98. *Jeśli chodzi o kulture pracy to hmmm... wydaje mi sie ze gładziej chodzi na 95 niz 98. *Za to sa wyczuwalne częściej szarpniecia silnika jak dodaje gazu z niskich obrotow, na 98 zdazalo sie to sporadycznie. *Moc raczej bez zmian z małym wskazaniem na 95. *Na 95 chyba lepsza elastycznosc. Teraz juz chyba zostane na 95, bo jest taniej. |
Autor: | MISQ [ 25 lutego 2013, o 00:58 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
Jak juz 98 to tylko do turbawki reszta 95. FIrma Klassen zaleca lać do turbawki 98 po programie. Zwykły silnik na 95 po prostu lepiej chodzi i lepiej je spala gdyż mapy są na niej ustawione 98 to psychiczne nastawienie ze lepiej się zbiera i mniej pali, bo pali go wiecej ze zwgledu na kalorie zawarte w 98. Proponuje zagłębić się głęboko w ten temat i przekonacie się do tego szybko Co do obliczania spalania to nie jest to takie proste jak wam sie wydaje bo trzeba kilka a nawet kilkanaście rzeczy ogarnąć zęby było w miarę dobrze obliczone:D |
Autor: | MANIECZKA [ 25 lutego 2013, o 02:02 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
co do spalania to nie wiem...ale u mnie V-power 98 jest elastyczniejsza w kulturze pracy silnika niż zwykła 95 |
Autor: | lukas800900 [ 25 lutego 2013, o 08:38 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
MANIECZKA no wlasnie tez sie zdziwilem ze na 95 jest lepiej. Wiecie to byla przesiadka po paru miesiacach jezdzenia na 98 wiec na swiezo wszystko co wychwycilem to napisalem. |
Autor: | Lobuziak [ 25 lutego 2013, o 10:05 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
MANIECZKA napisał(a): co do spalania to nie wiem...ale u mnie V-power 98 jest elastyczniejsza w kulturze pracy silnika niż zwykła 95 Wydaje mi się że polskie paliwo Shell VPower to paliwo 95 oktanowe + dodatki czyszczące i może podwyższające kaloryczność...chyba że po zwiększeniu zawartości bioetanolu zwiększyła się też oktanowość... VPower Racing to 100 oktanów z dodatkami czyszczącymi i podwyższającymi kaloryczność... do tego import ;-) Lobuziak |
Autor: | lukazz [ 25 lutego 2013, o 13:00 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
ja tam zazwyczaj jeżdżę na 95 i spalanie wskazuje na biegu jałowym 0,9 i sie waha do 0,8. jak zatankuje 98 to spalanie na jałowym 0,8 waha sie do 0,9 wiec raz na jakis czas leje 98 na szeluu i daje mu ostro po po garach wtedy. Robię tak od 5 lat i zero problemu z przepustnicą czy wtryskami |
Autor: | MISQ [ 25 lutego 2013, o 16:13 ] |
Tytuł: | Re: 95 czy 98 |
lukazz napisał(a): ja tam zazwyczaj jeżdżę na 95 i spalanie wskazuje na biegu jałowym 0,9 i sie waha do 0,8. jak zatankuje 98 to spalanie na jałowym 0,8 waha sie do 0,9 wiec raz na jakis czas leje 98 na szeluu i daje mu ostro po po garach wtedy. Robię tak od 5 lat i zero problemu z przepustnicą czy wtryskami Ale nie dlatego ze zalewasz 98 tylko ze regularnie"przepalasz auto" dlatego chodzi jak powinno |
Strona 5 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |