Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

95 czy 98
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=1009
Strona 5 z 6

Autor:  kolezka [ 10 lutego 2013, o 18:51 ]
Tytuł:  95 czy 98

Obecnie jest to 8% i niestety jest aktualnie w kazdym paliwie. W poprzednim roku bylo to 5% i jakos do wakacji bioetanolu nie posiadaly Vervy.
Sprawa bioetanolu w benzynie wielu szkod nie robi, ale juz w ON w przypadku nowych samochodow to sprawia problemy.

Autor:  lukas800900 [ 10 lutego 2013, o 19:17 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

To ja w takim razie tankuje w Auchan 95. Jakies opinie?

Autor:  kolezka [ 10 lutego 2013, o 19:55 ]
Tytuł:  95 czy 98

Normy na paliwa w Polsce sa o ile dobrze pamietam z lat 70. Koncerny paliwowe stworzyly swoje normy (duzo wyzsze) ktorych sie trzymaja. Stacje marketowe musza spelnic jedynie normy Panstwowe, wiec sam sobie odpowiedz na to pytanie.
Jak masz prosty silnik to tankuj przy marketach. Przy nowszych konstrukcjach, taka oszczednosc nie bedzie oplacalna

Autor:  krzysiek44 [ 11 lutego 2013, o 19:01 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

Kolega pracuje na stacji 94 ::hmm oktany nigdy tyle nie mieli.Sieć Statoil.Chyba że oficjalnie.Spierać się nie będę bo nie pracuję na stacji.

Autor:  bartusiak [ 11 lutego 2013, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

Mało oktanów to sobie lpg załóżcie tam macie cały czas grubo ponad 100 nawet ponad 110 :P
Jak tylko na takim jeżdżę, do upalania Vpower Racing 100, do oszczędzania lpg.

Autor:  Polus [ 12 lutego 2013, o 10:50 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

U mnie na statoilu jest 15gr różnicy między 95, a 98 ;) więc uważam, że przy tak niewielkiej różnicy cenowej lepiej lać 98 :D

Autor:  darek1947 [ 12 lutego 2013, o 21:33 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

Polusu Ciebie to ma sens ale w wolnossakach bez przesady,nie odlecą chyba ze kasy za dużo

Autor:  micho90 [ 12 lutego 2013, o 23:06 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

Akurat, jeśli o kase chodzi to niema prawie różnicy :) , bo mi na pełnym baku wychodzi jakieś 10 zł więcej tylko za 98, a przejeżdżam na nim jakieś 30-50 km więcej, tak więc w najgorszym wypadku wychodzę na zero. A, więc kasa przy wyborze nie ma najmniejszego znaczenia :) . Jak dla mnie silnik ma lepszą kulturę pracy, jak wspominał Manieczka, bo dynamika to rzeczywiście może być efekt placebo, bo różnice są naprawdę minimalne.

Jak pisałem wcześniej przerzucę się na 95 na jakiś czas i jeszcze potestuję, bo jeśli za tą samą cenę silnik ma mieć lepsze warunki pracy to dla mnie wybór jest oczywisty :P .

Ale jeszcze myślę, że w tym roku nie będę musiał wybierać którą lać, bo planuję montaż sekwencji :)

Autor:  lukas800900 [ 24 lutego 2013, o 22:58 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

Więc tak, jestem po "testach" benzyny 95 i wnioski mam następujące.
*Na początku rzeczywiscie miałem wrazenie ze szybko wskazówka poziomu opada i mowie sobie "kurcze nie no tak to my daleko nie zajedziemy", ale teraz po trzecim tankowaniu juz wydaje mi sie że pali m-w tyle co na 98.
*Jeśli chodzi o kulture pracy to hmmm... wydaje mi sie ze gładziej chodzi na 95 niz 98.
*Za to sa wyczuwalne częściej szarpniecia silnika jak dodaje gazu z niskich obrotow, na 98 zdazalo sie to sporadycznie.
*Moc raczej bez zmian z małym wskazaniem na 95.
*Na 95 chyba lepsza elastycznosc.

Teraz juz chyba zostane na 95, bo jest taniej.

Autor:  MISQ [ 25 lutego 2013, o 00:58 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

Jak juz 98 to tylko do turbawki reszta 95. FIrma Klassen zaleca lać do turbawki 98 po programie.
Zwykły silnik na 95 po prostu lepiej chodzi i lepiej je spala gdyż mapy są na niej ustawione :D
98 to psychiczne nastawienie ze lepiej się zbiera i mniej pali, bo pali go wiecej ze zwgledu na kalorie zawarte w 98.
Proponuje zagłębić się głęboko w ten temat i przekonacie się do tego szybko :D
Co do obliczania spalania to nie jest to takie proste jak wam sie wydaje bo trzeba kilka a nawet kilkanaście rzeczy ogarnąć zęby było w miarę dobrze obliczone:D

Autor:  MANIECZKA [ 25 lutego 2013, o 02:02 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

co do spalania to nie wiem...ale u mnie V-power 98 jest elastyczniejsza w kulturze pracy silnika niż zwykła 95 :)

Autor:  lukas800900 [ 25 lutego 2013, o 08:38 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

MANIECZKA no wlasnie tez sie zdziwilem ze na 95 jest lepiej. Wiecie to byla przesiadka po paru miesiacach jezdzenia na 98 wiec na swiezo wszystko co wychwycilem to napisalem.

Autor:  Lobuziak [ 25 lutego 2013, o 10:05 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

MANIECZKA napisał(a):
co do spalania to nie wiem...ale u mnie V-power 98 jest elastyczniejsza w kulturze pracy silnika niż zwykła 95 :)

Wydaje mi się że polskie paliwo Shell VPower to paliwo 95 oktanowe + dodatki czyszczące i może podwyższające kaloryczność...chyba że po zwiększeniu zawartości bioetanolu zwiększyła się też oktanowość... VPower Racing to 100 oktanów z dodatkami czyszczącymi i podwyższającymi kaloryczność... do tego import ;-)

Lobuziak

Autor:  lukazz [ 25 lutego 2013, o 13:00 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

ja tam zazwyczaj jeżdżę na 95 i spalanie wskazuje na biegu jałowym 0,9 i sie waha do 0,8. jak zatankuje 98 to spalanie na jałowym 0,8 waha sie do 0,9 wiec raz na jakis czas leje 98 na szeluu i daje mu ostro po po garach wtedy. Robię tak od 5 lat i zero problemu z przepustnicą czy wtryskami

Autor:  MISQ [ 25 lutego 2013, o 16:13 ]
Tytuł:  Re: 95 czy 98

lukazz napisał(a):
ja tam zazwyczaj jeżdżę na 95 i spalanie wskazuje na biegu jałowym 0,9 i sie waha do 0,8. jak zatankuje 98 to spalanie na jałowym 0,8 waha sie do 0,9 wiec raz na jakis czas leje 98 na szeluu i daje mu ostro po po garach wtedy. Robię tak od 5 lat i zero problemu z przepustnicą czy wtryskami

Ale nie dlatego ze zalewasz 98 tylko ze regularnie"przepalasz auto" dlatego chodzi jak powinno ;)

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/