Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 21:27

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 95 czy 98
PostNapisane: 10 lutego 2013, o 18:51 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Obecnie jest to 8% i niestety jest aktualnie w kazdym paliwie. W poprzednim roku bylo to 5% i jakos do wakacji bioetanolu nie posiadaly Vervy.
Sprawa bioetanolu w benzynie wielu szkod nie robi, ale juz w ON w przypadku nowych samochodow to sprawia problemy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 10 lutego 2013, o 19:17 
To ja w takim razie tankuje w Auchan 95. Jakies opinie?


Góra
  
 
 Tytuł: 95 czy 98
PostNapisane: 10 lutego 2013, o 19:55 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Normy na paliwa w Polsce sa o ile dobrze pamietam z lat 70. Koncerny paliwowe stworzyly swoje normy (duzo wyzsze) ktorych sie trzymaja. Stacje marketowe musza spelnic jedynie normy Panstwowe, wiec sam sobie odpowiedz na to pytanie.
Jak masz prosty silnik to tankuj przy marketach. Przy nowszych konstrukcjach, taka oszczednosc nie bedzie oplacalna

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 11 lutego 2013, o 19:01 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 października 2009, o 22:54
Lokalizacja: Łódź
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Kolega pracuje na stacji 94 ::hmm oktany nigdy tyle nie mieli.Sieć Statoil.Chyba że oficjalnie.Spierać się nie będę bo nie pracuję na stacji.

_________________
Suzuki Swift 1.0GL 53KM 2003r.
Astra Coupe Turbo 245 KM 371 Nm ''już zostały tylko miłe wspomnienia''
Audi S4 Avant quattro 344 KM 410 Nm
Opel Zafira B OPC 240 KM 320 Nm krzysiek44


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 11 lutego 2013, o 20:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 września 2010, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Mało oktanów to sobie lpg załóżcie tam macie cały czas grubo ponad 100 nawet ponad 110 :P
Jak tylko na takim jeżdżę, do upalania Vpower Racing 100, do oszczędzania lpg.

_________________
Moja ignorancja dotycząca wyższości turbodoładowanej jednostki była tak wielka że nie mogę się ogarnąć po dziś dzień jak wciskam pedał gazu w podłogę a wskazówki się nie prawdopodobnie szybko przesuwają w prawą stronę, tylko jedna wskazówka idzie w lewo. To stan paliwa :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 12 lutego 2013, o 10:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
U mnie na statoilu jest 15gr różnicy między 95, a 98 ;) więc uważam, że przy tak niewielkiej różnicy cenowej lepiej lać 98 :D

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 12 lutego 2013, o 21:33 
Polusu Ciebie to ma sens ale w wolnossakach bez przesady,nie odlecą chyba ze kasy za dużo


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 12 lutego 2013, o 23:06 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
Akurat, jeśli o kase chodzi to niema prawie różnicy :) , bo mi na pełnym baku wychodzi jakieś 10 zł więcej tylko za 98, a przejeżdżam na nim jakieś 30-50 km więcej, tak więc w najgorszym wypadku wychodzę na zero. A, więc kasa przy wyborze nie ma najmniejszego znaczenia :) . Jak dla mnie silnik ma lepszą kulturę pracy, jak wspominał Manieczka, bo dynamika to rzeczywiście może być efekt placebo, bo różnice są naprawdę minimalne.

Jak pisałem wcześniej przerzucę się na 95 na jakiś czas i jeszcze potestuję, bo jeśli za tą samą cenę silnik ma mieć lepsze warunki pracy to dla mnie wybór jest oczywisty :P .

Ale jeszcze myślę, że w tym roku nie będę musiał wybierać którą lać, bo planuję montaż sekwencji :)

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 24 lutego 2013, o 22:58 
Więc tak, jestem po "testach" benzyny 95 i wnioski mam następujące.
*Na początku rzeczywiscie miałem wrazenie ze szybko wskazówka poziomu opada i mowie sobie "kurcze nie no tak to my daleko nie zajedziemy", ale teraz po trzecim tankowaniu juz wydaje mi sie że pali m-w tyle co na 98.
*Jeśli chodzi o kulture pracy to hmmm... wydaje mi sie ze gładziej chodzi na 95 niz 98.
*Za to sa wyczuwalne częściej szarpniecia silnika jak dodaje gazu z niskich obrotow, na 98 zdazalo sie to sporadycznie.
*Moc raczej bez zmian z małym wskazaniem na 95.
*Na 95 chyba lepsza elastycznosc.

Teraz juz chyba zostane na 95, bo jest taniej.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 25 lutego 2013, o 00:58 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Jak juz 98 to tylko do turbawki reszta 95. FIrma Klassen zaleca lać do turbawki 98 po programie.
Zwykły silnik na 95 po prostu lepiej chodzi i lepiej je spala gdyż mapy są na niej ustawione :D
98 to psychiczne nastawienie ze lepiej się zbiera i mniej pali, bo pali go wiecej ze zwgledu na kalorie zawarte w 98.
Proponuje zagłębić się głęboko w ten temat i przekonacie się do tego szybko :D
Co do obliczania spalania to nie jest to takie proste jak wam sie wydaje bo trzeba kilka a nawet kilkanaście rzeczy ogarnąć zęby było w miarę dobrze obliczone:D

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 25 lutego 2013, o 02:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
co do spalania to nie wiem...ale u mnie V-power 98 jest elastyczniejsza w kulturze pracy silnika niż zwykła 95 :)

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 25 lutego 2013, o 08:38 
MANIECZKA no wlasnie tez sie zdziwilem ze na 95 jest lepiej. Wiecie to byla przesiadka po paru miesiacach jezdzenia na 98 wiec na swiezo wszystko co wychwycilem to napisalem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 25 lutego 2013, o 10:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
MANIECZKA napisał(a):
co do spalania to nie wiem...ale u mnie V-power 98 jest elastyczniejsza w kulturze pracy silnika niż zwykła 95 :)

Wydaje mi się że polskie paliwo Shell VPower to paliwo 95 oktanowe + dodatki czyszczące i może podwyższające kaloryczność...chyba że po zwiększeniu zawartości bioetanolu zwiększyła się też oktanowość... VPower Racing to 100 oktanów z dodatkami czyszczącymi i podwyższającymi kaloryczność... do tego import ;-)

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 25 lutego 2013, o 13:00 
ja tam zazwyczaj jeżdżę na 95 i spalanie wskazuje na biegu jałowym 0,9 i sie waha do 0,8. jak zatankuje 98 to spalanie na jałowym 0,8 waha sie do 0,9 wiec raz na jakis czas leje 98 na szeluu i daje mu ostro po po garach wtedy. Robię tak od 5 lat i zero problemu z przepustnicą czy wtryskami


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 95 czy 98
PostNapisane: 25 lutego 2013, o 16:13 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
lukazz napisał(a):
ja tam zazwyczaj jeżdżę na 95 i spalanie wskazuje na biegu jałowym 0,9 i sie waha do 0,8. jak zatankuje 98 to spalanie na jałowym 0,8 waha sie do 0,9 wiec raz na jakis czas leje 98 na szeluu i daje mu ostro po po garach wtedy. Robię tak od 5 lat i zero problemu z przepustnicą czy wtryskami

Ale nie dlatego ze zalewasz 98 tylko ze regularnie"przepalasz auto" dlatego chodzi jak powinno ;)

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL