Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 15:31

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj rozmawiamy o sprawach, które nie pasują do innych działów technicznych lub tyczą się całego auta.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 95 czy 98
PostNapisane: 17 października 2006, o 18:31 
Zazwyczaj tankowalem 95, ostatnio mnie cos tknelo i nalalem 98. Poprawy osiagow chyba za bardzo nie ma, albo nie odczulam, natomiast znaczaco odczulem wzrost spalania:( I teraz sam juz nie wiem co lac - 98 nie dosc, ze drozsza to wiecej jej schodzi, wiec juz roznica cenowa sie troche robi. A wiemy, ze astry i tak malo nie pala. Teraz srednie jest 13l, a na 95 bylo troche ponizej 12l.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, o 19:25 
Wlanie paliwa 98 nic absolutnie nie zmienia... Silniki i tak sa zaprogramowane na 95 a nie raz, tak jak Renault, mozna i jezdzic na 92 jeśli jest w jakichś krajach. W tą Vpower tez jakoś nie chce mnie sie wierzyć choć nigdy nie tankowałem bo nei widze sensu...
98 jest do silnikow ktore sa zaprogramowane na 98...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, o 19:36 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
zasadniczo poprawa przy laniu 98 jest nieznaczna z racji dlugiej adaptacji systemu motronic.
Zdejmij klemy albo zrestetuj pamiec komputera, zacznij lac tylko 98 i to ostro palujac od poczatku, wtedy zobaczysz roznice.

Bo z faktow to:
benzyna 98 jest mniej kaloryczna od benzyny 95 i wyzwala mniej energii przy spalaniu, spala sie rowniez wolniej od 95. Pozwala na mocniejsze przyspieszenie zaplonu i ograniczenie przy tym zabiegu spalania detonacyjnego, a przede wszystkim pozwala na jazde na wiekszym doladowaniu.

W seryjnym z20let, majac zamontowane EGT spokojnie mozna lac 95, sytuacja zmienia sie po remapie...

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, o 19:40 
ja słyszałem różne opinie od osób pracujących na stacjach po testy w gazetach.
mój kumpel robi na bp i mówi że nieraz z jednej cysterny( która nie ma podziału w sobie )lali zbiornika na 95 i 98. nie wiem co o tym myślec, znowu czytałem jakiś czas temu w auto motor i sport jakiś artykuł ale dotyczył niestety Niemiec że jezeli chodzi o shela to faktycznie różnice są w mocy a i w spalaniu badania doniosły ze silniki jeżdżące na 99 Vpower racing+ a teraz 100 oktanów spalały relatywnie mniej paliwa.

Ale tak szczerze to ja też w to nie wierze bo my mieszkamy w Polsce a u nas wszysko sie chrzci.Możemy sie jedynie zdać na własne doświadczenia i czerpanie z nich wniosków


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, o 20:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ide po chipsy i piwo, bedzie ciekawa dyskusja :wink:





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, o 21:21 
ta magiczna benzyna vpower racing 99+ to jest wymysl z tego co zaobserwowalem tylko Polski. W calej europie jest tylko albo 95, albo poprostu vpower - przy czym czasami pisza, ze to jest 98 oktanow.

Troche mi tez to uczenie sie monotronicka wnerwia. Bo odnosze wrazenie takie. Zdjalem kleme, wiec sie wszystko wykasowalo. Potem autko katowalem ostro, bo wlasnie czujnik temp. oleju zamontowalem i ciekawilo mnie do ilu dojdzie. I moze to przez to wlasnie, sie montronick nauczyl i teraz nawet jak wolno jade, to pali duzo?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2006, o 21:56 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
mjaza napisał(a):
ta magiczna benzyna vpower racing 99+ to jest wymysl z tego co zaobserwowalem tylko Polski. W calej europie jest tylko albo 95, albo poprostu vpower - przy czym czasami pisza, ze to jest 98 oktanow.


Nie masz racji, w DE jest na stacjach shell i aral normalnie benzyna 100okt.
W PL shell racing 100+ jest naprawde b. dobra benzyna i nie jest zadna sciema.
Ogladalem wydruki jakosci z Orlen'a i ostatnimi czasy Verva 98 ma czesto ~100okt.

pamietajcie jedna podstawowa rzecz, wyzsza oktanowosc to nie wyzsza kalorycznosc :!:
Poniewaz motronic wylicza sobie moment obrotowy potrzebny do danego przyspieszenia, mierzac go jako przyspieszenie walu przy kolejnych zaplonach, zalanie benzyny o wyzszej oktanowosci powoduje zwiekszone zuzycie paliwa przy katowaniu, bezpieczenstwo kosztem paliwa...niestety :(

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2006, o 11:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
rafał napisał(a):
Ale tak szczerze to ja też w to nie wierze bo my mieszkamy w Polsce a u nas wszysko sie chrzci.Możemy sie jedynie zdać na własne doświadczenia i czerpanie z nich wniosków

vpower racing 100 przyjeżdza bezpośrednio z niemiec i nie jest chrzczone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2006, o 11:40 
Coube ja w niemczech widzialem na shellu tylko 95 i vpower (pewno ona bylo 100 oktanowa), a tamkowalem tam z 20 razy conajmniej. Jakby byla dostepna vpower racing, to bym ja lal... Natomiast we francji i hiszpanii oznaczenia na shellu byly przy v-power 98oktanow i w dodatku nawet nie na kazdym shellu byl vpower dostepny. Czasami tylko 95. Akurat na ta vpower zwracalem uwage, bo poprostu ojciec zawsze ja leje, bo w instrukcji ma napisane, ze silnik jest zaprogramowany pod 98.

I wlasnie z tego co slyszalem, to ta v-power racing co u nas jest to jest poprostu zwykla v-power za granica. A zwykla v-power u nas, to wogole nie wiadomo co.... To jest z tego co shell podaje zwykla 95 z jakimis dodatkami czyszczacymi. Co jest bez sensu - mozna sobie nalac zwyklej 95 i tego dodatku czyszczacego.

Natomiast w aucie ustawionym na 98 jak sie naleje 95 to faktycznie czuc roznice, ze gorzej jedzie. Kiedys do vectry (z22se) nalalem benzyne 91 - to ten niemiecki wymysl - i kiepsko jechala. Predkosc maksymalna to tak o 15km spadla. Oczywiscie w instrukcji jest napisane, ze mozna lac slabsza - ale to nie sa silniki turbo.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2006, o 13:04 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
mjaza napisał(a):
Coube ja w niemczech widzialem na shellu tylko 95 i vpower (pewno ona bylo 100 oktanowa), a tamkowalem tam z 20 razy conajmniej. Jakby byla dostepna vpower racing, to bym ja lal... Natomiast we francji i hiszpanii oznaczenia na shellu byly przy v-power 98oktanow i w dodatku nawet nie na kazdym shellu byl vpower dostepny. Czasami tylko 95. Akurat na ta vpower zwracalem uwage, bo poprostu ojciec zawsze ja leje, bo w instrukcji ma napisane, ze silnik jest zaprogramowany pod 98.

I wlasnie z tego co slyszalem, to ta v-power racing co u nas jest to jest poprostu zwykla v-power za granica. A zwykla v-power u nas, to wogole nie wiadomo co.... To jest z tego co shell podaje zwykla 95 z jakimis dodatkami czyszczacymi. Co jest bez sensu - mozna sobie nalac zwyklej 95 i tego dodatku czyszczacego.

Natomiast w aucie ustawionym na 98 jak sie naleje 95 to faktycznie czuc roznice, ze gorzej jedzie. Kiedys do vectry (z22se) nalalem benzyne 91 - to ten niemiecki wymysl - i kiepsko jechala. Predkosc maksymalna to tak o 15km spadla. Oczywiscie w instrukcji jest napisane, ze mozna lac slabsza - ale to nie sa silniki turbo.


nie zrozumielismy sie we wczesniejszym poscie, nie ja na v-power w ogole nie zwracam uwagi, v-power racing = v-power, chodzi mi ciagle o 100okt. paliwo, nie wazne jak sie nazywa

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2006, o 13:15 
tak tez myslalem. poprostu na polskie potrzeby dorobili vpower, bo roznica cenowa miedzy 95 a vpower racing jest jednak zabojcza. to jest chyba 1,5zl/ litrze, co przy polskich zarobkach jest duzo.

Zmieniajac temat - widzialem cos takiego jak dodatki do paliwa, ktore maja niby podnosic o 3 oktany jakosc paliwa? Pierwszy raz cos takiego zauwazylem. To jest wogole warte uwagi?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2006, o 14:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
mjaza napisał(a):
bo roznica cenowa miedzy 95 a vpower racing jest jednak zabojcza. to jest chyba 1,5zl/ litrze, co przy polskich zarobkach jest duzo


Do "zwykłych" samochodów ludzie nie leją racinga, a tym co leją nie robi dużej różnicy czy kosztuje 5 czy 6zł/litr i shell dobrze o tym wie, dlatego cena z kosmosu dla "zwykłych" ludzi (no koszty związane z importem itd shell ma wieksze ale bez przesady)

SirAdam napisał(a):
ide po chipsy i piwo, bedzie ciekawa dyskusja


Oczywiście niemieckie chipsy i piwo...lepsze...
...dokładnie tak jak paliwo :wink:

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2006, o 18:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
Oczywiście niemieckie chipsy i piwo...lepsze...
...dokładnie tak jak paliwo



niekoniecznie, polskie piwo mi jeszcze smakuje :wink:






Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2006, o 19:48 
jestem ciekaw czy na naszych stacjach paliwo 95 ma te 95 :) - a jesli juz trafi sie o kilka oktanow mniej to czy ktos sie orientuje jakie beda konsekwence jazdy na takim paliwie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, o 16:26 
Takie małe info. Przez rok od zmiany oleju i filtrów lałem tylko orlenowski ON Verva. Przejechałem ok. 11 kkm i pojechałem na wymianę oleju. Koleś powiedział, że filtr paliwa był zaje**ny strasznie. Po 11 tys. km!!! I wcale już się nie dziwię, ze przez ok. 2 tyg. przed wymianą miałem trudności z odpalaniem rano auta :(
Mechanik mówi, żeby tankować na Statoilu. No to zatankowałem i ....... samochód jakby stracił tak z 10 kucy :( Chyba dłużej się zbiera i jest wyraźnie głośniejszy :(

Czyli Verva polepsza osiągi, ale przynajmniej u mnie jest zasyfiona strasznie :/


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL