Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 10:50

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 12:19 
Od wczoraj mam taki problem. Po rozgrzaniu silnika do temp 85-90st tyle przynajmniej pokazuje wskaźnik od temperatury. Silnik gaśnie, wskazówka od temp. opada poniżej skali i zapala się żółta kontrolka od kontroli trakcji, uruchamia się wiatrak od chłodnicy i nie moge odpalić silnika. Po kilku minutach jak otworze maske, wiatrak przestaje chodzić, kontrolka od TC gaśnie i dopiero wtedy moge odpalić silnik po 2-3 minutach na włączonym silniku sytuacja się powtarza. Podejrzewam termostat, do tego starsznie parują mi szyby wewnątrza auta.


Góra
  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 13:47 
jaki masz poziom plynu chlodniczego?


Góra
  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 13:48 
Poziom płyniu jest ok, ostatno dolewałem komputer pokazywał ostrzeżenie , że było go za mało. Ewentualnie czujnik temp. jeśli byłby uszkodzony może dawać takie objawy ?


Góra
  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 13:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lutego 2010, o 23:23
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Imię: Daniel
Silnik: Z20LET
Parujące szyby nie mają raczej nic do tego.Proponuje podłączenie pod komputer.Może to moduł ukł. chłodzenia może czujnik temperatury.Co do parujących szyb proponuję dostać się do filtra przeciwpyłowego i obejrzenie jego stanu.

_________________
Bemowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 14:00 
A uszkodzony termostat też może dawać takie objawy?


Góra
  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 14:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lutego 2010, o 23:23
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Imię: Daniel
Silnik: Z20LET
Nie.Poza tym 85-90 stopni to nornmalna temperatura na rozgrzanym silniku.Jeżeli dochodziło by do czerwonego pola to mógłbyś sie martwić.

_________________
Bemowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 14:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Rydzu napisał(a):
A uszkodzony termostat też może dawać takie objawy?


Nie... Uszkodzony termostat objawia się na 2 sposoby. obieg cały czas otwarty silnik niedogrzany i może też to powodować większe zużycie paliwa lub obieg zamknięty silnik przegrzany i może to doprowadzić do uszkodzenia silnika komputer nie pokaże błędu termostatu. Jeśli chodzi o szyby sprawdz tak jak mówi Boboszyn filtr kabiny albo czy masz sucho pod nogami (nagrzewnica)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 15:18 
A gdzie dokładnie znajduje się czujnik temperatury ? Czy to jest czujnik przy przepływomierzu ?


Góra
  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 16:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Czujnik temperatury cieczy o ile mnie pamięć nie myli jest przykręcony do obudowy termostatu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 listopada 2010, o 00:20 
Błąd jest nadal powtarzalny prawie co do sekendy, do tego chodzą oba wentylatory i jak pisałem wcześniej zapala się żółta kontrolka TC, w momencie wyłączenia wentylatorów kontrolka gaśnie i mogę normalnie odpalić silnik po 5 minutach znów silnik gaśnie itd... Elektromechanik rozkłada ręce po 2 dniach, jest problem z komunikacją z komputerem diagnostycznym, jeżeli się połączy prawie za każdym razem pokazuje różne błędy. Zauważyłem,że gdy lekko pukam w obudowe kasety, która znajduje się z przodu po prawej stronie pasażera, kaseta wydaje dźwięk jakby coś mieliła. Ktoś słyszał o takich objawach uszkodzonej kasety ?


Góra
  
 
PostNapisane: 18 listopada 2010, o 00:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Rydzu napisał(a):
gdy lekko pukam w obudowe kasety, która znajduje się z przodu po prawej stronie pasażera,

kasety ?
nie mam pojecia o czym mowisz ?
Sterownik chlodzenia znajduje sie w lewym nadkolu (strona kierowcy)
Po stronie pasazera w nogach pod schowkiem jest sterownik centralnego zamka, alarmu.....ale nic z chlodzeniem.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 listopada 2010, o 06:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
sprawdza kable od czujnika temperatury ciecz chlodzacej( tak jak kolega wspomnial na obudowie termostatu)- Wtyczka z pinami takze do obejrzenia. Zazwyczaj tu lezy problem ale tez moze byc siadniety czujnik temp lecz wtedy by pokazwyal rozne temp- swirowal by.

Awaria ukladu chlodzenia- cokolwiek by nie padlo, czujnik temp, kabloteka itd to wiatraki wchodza w tryb awaryjny i caly czas chodza. Blad znika chwilowo i iatraki staja.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 listopada 2010, o 12:31 
Sprawdzałem, odłaczałem czujnik temp. przy termostacie, czujnik temp też odłączałem, problem wystepował nadal.


Góra
  
 
PostNapisane: 20 listopada 2010, o 12:09 
Czy ktoś słyszał żeby komputer mógł się sam rozkodować ? Jeden mechanik twierdzi, że to właśnie jest przyczyną. W momencie załączenia wiatraków jest problem z komunikacją z samochodem. Nie można się połączyć, stacje diagnostyczne się zwieszają. Czujnik temp. od termostatu pokazuje brak napięcia w momencie gdy wiatraki się załączają i zapala się kontrolka od TC.


Góra
  
 
PostNapisane: 20 listopada 2010, o 15:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Rydzu napisał(a):
Czy ktoś słyszał żeby komputer mógł się sam rozkodować ?

nie, on moze sie zepsuc, ale EEPROM nigdy sie sam nie rozkoduje,
no chociaz moze po 100 latach......
Kosc EEPROM nie potrzebuje napiecia zeby "utrzymac" pamiec.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL