Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 14:18

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lipca 2010, o 20:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
ryba1 napisał(a):
szary napisał(a):
Swoją drogą...co ile powinno się zmieniać filtr? Słyszałem że co 10tys


przy każdym odgrzybianiu klimy które powinno się robić co roku+dobijanie czynnika.co 2 lata wymiana czynnika


Odgrzybiczanie/ozonowanie klimy zaleca sie robic co roku ale tez podaje sie dosc czesto ze co dwa lata sie to wymaga. Druga sprawa jest to ze czynnika sie nie wymienia bo nie oto chodzi tylko odnawia lub jak inni mowia "regeneruje"- chodzi o usuniecie z czynnika wody czy powietrza np. Trzecia sprawa jest to ze czynnika sie nie dobija bo i w wiekszosci przypadkow tego sie nie da zrobic bo poprostu trzeba czynnik najpierw odciagnac caly, zrobic podcisnienie i wtedy maszyna poda wczesniej ustawiona ilosc czynnika. Raczej zadko udaje sie dobic czynnik bo i zreszta jak odgadnac ile go podac. Czwarta sprawa jest tez fakt taki iz dosc czesto przyjezdzaj ludziska ze klima nie pracuje a czynnika jest poprostu za duzo a nawet w tych upalach co ostatnio wystepuje zeby klima zaczela pracowac trzeba nieco upuscic czynnika by bylo mniej jak podaje fiszka czy TIS.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lipca 2010, o 22:36 
wesol napisał(a):

Trzecia sprawa jest to ze czynnika sie nie dobija bo i w wiekszosci przypadkow tego sie nie da zrobic bo poprostu trzeba czynnik najpierw odciagnac caly, zrobic podcisnienie i wtedy maszyna poda wczesniej ustawiona ilosc czynnika. Raczej zadko udaje sie dobic czynnik bo i zreszta jak odgadnac ile go podac.


Troszkę się nie zgodzę z tym co napisałeś, bo na moim przykładzie powiem ci iż spr. wpierw jakie jest ciśnienie tego drugiego odczynnika zapomniałem jak się nazywa ale jest na wierzchu, zakręcony czarnym korkiem, każdy wie o co chodzi jak jest choć min. w temacie ale do sedna odkręcasz i wystarczy wcisnąć czymś cienkim, nawet długopisem i zobaczyć jakie jest ciśnienie, jak "fiuknie wysoko i nie sposób zauważyć to ok jest" a mało miałem tylko freonu. To pojechałem do znajomego od klimatyzacji domowych i dobił mi właśnie po znajomości z butli za 30 zł. Dodam że trochę ciężko znaleźć tak kogoś bo do aut nie przeprowadza czegoś takiego tyle tylko że człowiek człowieka dobrze zna to zrobił ale jak się zakręcicie w jakiejś podobnej firmie to warto, bo tak min. za dobicie biorą 130 zł u mnie było tak że zapłaciłem tyle co tylko za gaz. Od tamtego lata z nawiewem na twarz na 2-jce mrozi wystarczająco że zimno jest zaraz, a w taką pogodę to niczym ukojenie, tylko często ma się niestety chrypę..... ale coś za coś


Góra
  
 
PostNapisane: 18 lipca 2010, o 00:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
szary napisał(a):
powiem ci iż spr. wpierw jakie jest ciśnienie tego drugiego odczynnika zapomniałem jak się nazywa ale jest na wierzchu, zakręcony czarnym korkiem, każdy wie o co chodzi jak jest choć min. w temacie ale do sedna odkręcasz i wystarczy wcisnąć czymś cienkim, nawet długopisem i zobaczyć jakie jest ciśnienie, jak "fiuknie wysoko i nie sposób zauważyć to ok jest" a mało miałem tylko freonu.

Pawel,
prosze Cie;
skoncz takie brednie wypisywac, bo dam Ci ostrzezenie za rozpowszechnianie cherezji.
Ja sie tego zawodu wyuczylem i az kiszki sie we mnie skrecaja jak czytam co ty wypisujesz.

wesol napisał(a):
Trzecia sprawa jest to ze czynnika sie nie dobija bo i w wiekszosci przypadkow tego sie nie da zrobic bo poprostu trzeba czynnik najpierw odciagnac caly, zrobic podcisnienie i wtedy maszyna poda wczesniej ustawiona ilosc czynnika. Raczej zadko udaje sie dobic czynnik bo i zreszta jak odgadnac ile go podac.

Widzisz @wesol,
po tym poznasz fachowca od klimatyzacji od pracownika ktory tylko potrafi obslugiwac maszyne do napelniania.
Ja np. "dobije" Ci (jak to nazywacie) bez zadnego problemu klime, niezaleznie ile freonu jeszcze w niej pozostalo.
Sprawa polega na tym, ze trzeba wiedziec jak taka klimatyzacja wogole dziala i jakie prawa fizyki w niej obowiazuja.
Nie na daremno (w Niemczech) uczy sie tego zawodu 3,5 roku.
Ok, ale nie kazdy mechanik samochodowy musi sie na tym znac ;)



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lipca 2010, o 08:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Zle mnie troszke zrozumieliscie. Rozchodzi sie oto tez ze duzo zalezy od sprzetu do klim. My mamy jakis sprzet firmy "castrol" no i w nim sa takie rozne funkcje. Normalnie jest tak ze sie wybiera czy ma odciagnac czynnik czy ma sprawdzic szczelnosc i podac czynnik. Mozna ustawic na samo dawanie czynnika ale juz z niewielkiego doswiadczenia wiem ze jesli jest spore cisnienie w ukladzie w aucie to moze porostu nie podac czynnika z butli. Poprostu na wezy czerwonym( wysokiego cisnienia) nie da sie podac gazu tak by przelecial do ukladu. Czasami sie uda ale to sa wyjatki. Oczewiscie mozna tez nieco oszukac i tez sie da ale ja pisalem jak to wyglada bez kombinatorstwa. Drugim waznym powodem jest to ze ile podac tego czynnika jak ktos przyjedzie na uzupelnienie?? 100g, 200g a moze 300?? Trzecia sprawa jest to ze chyba jednak jak sie juz przyjezdza na robienie czegokolwiek w klimie to lepiej zrobic ten test szczelnosci dolac te 15 ml oleju świeżego i odswieżony czynnik. Koszt ten sam a druciarstwa sie uniknie lub ewentualnych reklamacji.

OStatnio do nas przyjezdzaja ludziska dosc czesto na klimy i przyczyna usterki jest za duza ilosc czynnika w ukladzie. Czasami jest do niby prawidlowa ilosc ale przy tych ostatnich temp. za szybko reaguje czujnik cisnienia i rozlacza kompresor ( bywaly takie przypadki juz). Czasami przyjezdzaja tez tacy ( ostatnio zafira B) i mial nabite 1900 gramow R134a a powinno byc 475g. Wiecej nie znaczy lepiej.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lipca 2010, o 11:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lutego 2010, o 23:23
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Imię: Daniel
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Zle mnie troszke zrozumieliscie. Rozchodzi sie oto tez ze duzo zalezy od sprzetu do klim. My mamy jakis sprzet firmy "castrol" no i w nim sa takie rozne funkcje. Normalnie jest tak ze sie wybiera czy ma odciagnac czynnik czy ma sprawdzic szczelnosc i podac czynnik. Mozna ustawic na samo dawanie czynnika ale juz z niewielkiego doswiadczenia wiem ze jesli jest spore cisnienie w ukladzie w aucie to moze porostu nie podac czynnika z butli. Poprostu na wezy czerwonym( wysokiego cisnienia) nie da sie podac gazu tak by przelecial do ukladu. Czasami sie uda ale to sa wyjatki. Oczewiscie mozna tez nieco oszukac i tez sie da ale ja pisalem jak to wyglada bez kombinatorstwa. Drugim waznym powodem jest to ze ile podac tego czynnika jak ktos przyjedzie na uzupelnienie?? 100g, 200g a moze 300?? Trzecia sprawa jest to ze chyba jednak jak sie juz przyjezdza na robienie czegokolwiek w klimie to lepiej zrobic ten test szczelnosci dolac te 15 ml oleju świeżego i odswieżony czynnik. Koszt ten sam a druciarstwa sie uniknie lub ewentualnych reklamacji.

OStatnio do nas przyjezdzaja ludziska dosc czesto na klimy i przyczyna usterki jest za duza ilosc czynnika w ukladzie. Czasami jest do niby prawidlowa ilosc ale przy tych ostatnich temp. za szybko reaguje czujnik cisnienia i rozlacza kompresor ( bywaly takie przypadki juz). Czasami przyjezdzaja tez tacy ( ostatnio zafira B) i mial nabite 1900 gramow R134a a powinno byc 475g. Wiecej nie znaczy lepiej.

Ciekawe gdzie mu nabili 1900?Pewnie sprężarka odrazu sie rozłączała.Teoretycznie jeżeli układ działa sprawnie to po ciśnieniach można wywnioskować czy czynnika jest za dużo czy za mało.Ja zawsze robię całą sekwencję czyli;odciąganie,próżnia,trzymanie próżni i dopiero nabicie i tak jest chyba najlepiej.

_________________
Bemowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lipca 2010, o 12:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Wlasnie to pisze ze lepiej caly program zrobic niz jakies dobijanie z niewiadomą iloscią. Zreszta niektre aparaty maja wbudowana aparature do odciagania z butli powietrza oraz wilgoci wiec zawsze to warto zrobic odnowienie czynnika.
Oczewiscie klima w tej zafi wlaczala sie na 2 sekundy i wylaczala sie na jakies 5-7 sek i tak w kolo Macieju. Zreszta dziw ze nie uszkodzilo w niej parownika czy cos innego bo ostatnio w innym aucie rozwalilo bo bylo za duzo gazu.
! Dobra koniec offtopa
DAN

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL