Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Wymiana nagrzewnicy - manual
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=7327
Strona 1 z 1

Autor:  Hammer [ 20 czerwca 2010, o 20:56 ]
Tytuł:  Wymiana nagrzewnicy - manual

WAŻNE!!!
Potrzebny tunel, lub podnośnik, żeby spod samochodu wymontować parownik (instrukcja poniżej)


Przepraszam za niefachowe nazewnictwo... ;)

ODŁĄCZAMY KLEMY OD AKUMULATORA

1. Dla wygody można wymontować siedzenie, mi nie chciala puścić śruba, więc zrezygnowałem.
Cztery śruby po rogach przy szynach.

Obrazek

Autor:  Hammer [ 20 czerwca 2010, o 21:00 ]
Tytuł:  Re: Wymiana nagrzewnicy - manual

2. Wymontowujemy tunel odkręcając 6 śrub po obu stronach, dwie z przodu pod półką, dwie na środku przy fotelach

Obrazek

i dwie z tyłu

Obrazek

Autor:  Hammer [ 20 czerwca 2010, o 21:05 ]
Tytuł:  Re: Wymiana nagrzewnicy - manual

oraz 7 śrubę u góry przy skrzyni biegów, wcześniej trzeba zdjąć osłonkę znajdującą się przy podłączeniu do komputera.

Obrazek

Następnie mieszek skrzyni biegów razem z mocowaniem, potem tylko go przełożymy przez otwór w tunelu (ja niepotrzebnie zdjąłem)

Obrazek

Potem popielniczka.
Obrazek

Należy pamiętać o odłączeniu kabelka od zapalniczki z tyłu.

Sterowanie ogrzewaniem foteli "samo" wyjdzie. Wyciągamy kostki pamiętając kolory.

Cały tunel można wyciągnąć, najpierw do góry tył, potem w tył całość...

3. Wyciągamy plastikowy tunel nawiewu z przodu pod sterowaniem
Po porostu ciągniemy mocno górną część do siebie, a potem całość w górę.

Obrazek

4. Następnie po dwie śruby po obu stronach, od mocowania tunelu, oczywiście z przodu pod sterowaniem. Warto zapamiętać kształt mocowania bo są różne, potem sie to przyda przy zakładaniu, tak samo jak kolor kostek od ogrzewania foteli.

Obrazek

WTACZAMY SAMOCHÓD NA KANAŁ, jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy.

Schodzimy do kanalu

SPUSZCZAMY PŁYN CHŁODNICZY
Żeby się nie zmarnował, użyłem czystego wiadra i uciętej na skos butelki po wodzie 1,5L. Skos konieczny ponieważ płyn leje sie pod sporym ciśnieniem i potrzebna ścianka do zbierania strugi płynu.

5. Stojąc pod silnikiem widzimy na dole od strony kabiny, na środku parownik połączony dwiema śrubami z obudową nagrzewnicy,

Obrazek

który to odkręcamy i wyciągamy do siebie

Obrazek

Udajemy się na górę do kabiny i tam już kontynuujemy resztę pracy.

6. Z przodu pod deską rozdzielczą, na środku za miejscem, gdzie był plastikowy kanał nawiewu, widzimy czarną obudowę nagrzewnicy, pospinaną naokoło spinkami metalowymi, które to za pomocą srubokreta zdejmujemy.

Obrazek

Obrazek

Dolną część obudowy ciągniemy w dół i do siebie.

Obrazek

Pierwsze co musimy potem zrobić, to odłączyć zalilanie od strowania przepływem płynu w chłodnicy. Taki czarny plastikowy mechanizm łączący nagrzewnicę z rurkami idącymi od strony slinika. Myślałem że fotka jest lepsza, niestety...
Trzeba znaleźć głęboko pod deską, na środku, te rurki, potem po nich czarne urządzenie i od niego prowadzi przewód, który odpinamy.

Obrazek

Wyciągamy mocowanie łączące rurki z czarnym urządzeniem (kierowca/pasażer). Widoczny drut, ciężko dostępny. Ja do wyciągnięcia, użyłem gumy z haczykiem na końcu, łapiemy za oczko w drucie. Trzeba użyć czegoś długiego i zagiętego na końcu, nie za miękkiego. Albo męczyć sie ze śrubokrętem ;)

Obrazek

7. Bierzemy sie za nagrzewnicę.
Należy położyć coś na dywaniki aby się nie zalały resztkami płynu. Ja tego nie zrobiłem :)

Nagrzewnica widoczna jest w górnej części obudowy. Jeśli tył jeszcze nie wypadł, ciągniemy w dół, a następnie całość do ciebie, odłączając nagrzewnicę wraz z czarnym urządzeniem

Obrazek

Odłączamy urządzenie...

Nagrzewnica wyjęta. W moim przypadku Beer.

Obrazek

MONTAŻ W ODWROTEJ KOLEJNOŚCI

Pozdrawiam i powodzenia

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/