Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 14:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 16:53 
"przypadek garnulliego"
panowie przeczytalem sporo postow na ten temat ale mam w dalszym ciagu obawy ze jednak cos nie tak!!!ale to po kolei--
od maja mialem problemy z temperatura,ale jakos jak sie zrobilo cieplej to bylo lepiej,,,az sytuacja sie zmienila w czerwcu i znowu lipa----dzieki temu ze byl zlot w sielpi niemusialem czekac na aso na termostat(czekalem 3miesiace)(i niema nadal)--bo kolega lisu znalazl termost do 2,2 i mi go przeslal--ja od kopa zalorzylem i---lepiej bylo,nawet pisalem w postach ze po wmianie super--ale wiecie --temperatura powetrza zawsze byla pow 25 stopni!!!niestety jak przyjechalem z wakacji temp w krakowie nagle spadla do 5-9 stopni-noi moja qp znowu podjela generalny strajk i wali w gumki!!!
tzn--jak jade w mala trase do pracy tj okolo 30 km -to zanim wskazowka wogole ruszy to mija 15 min ,poczym leniwie pod koniec trasy siega 70 stopni(albo mniej),potem fura stoi np 3 godzinki i jak wsiadam to powtorka z rozrywki!!!natomiast jak w wieliczce stane na 3 zmainy swiatel to lapie "normanla jak dlamnie"ttemp 85 sstopni!!!(jak jezdze wolno po miescie czyli swiatla co skrzyzowanie i korki jest wszystko git!!!!)
wiem ze moge jezdzic (tak jak teraz)z pozaslaniana chlodnica ale co bedzie jak bedzie -20 stopni??!!!lipa!!!(aha--dluzszaa trasa tez byla i reasumując jak sie jedzei na 4-5 biegu ,to temp jest na 70-72 stopnie-zadko dochodzi do 80!!!)
ponadto zauwazylem ze kiedys jak odpalaem w w okresie zimowo jesiennym fure i wlanczalem ogrzewanie to w momencie mialem goraco w samochodzie i odrazu znizalem temp..a teraz nagrzewa sie po kilku km i to do stanu"nawet cieplego-ale gdzie tam mu do goracego!!!!
czy mam kolejny raz wymienic termostat???i sprawdzic te linki od nawiewow????
(gdy wymienialem termostat byl tez podpiety pod kompa i nic niepowychodzilo takiego--mialem tylko czyjnik od wlotu goracego powietrza walniety (odlutowal sie)ale odrazu to zrobilem-to byl problem ze uklad chlodzenia mi sie swiecil!!!)
czy mozliwe ze nawet nieorginalny termostat walnol po niecalych 2 miesiacach????
noi to trochu dziwne ze tak nagle!!!!!heheheh---chyba ze mam taki sfochowany egzemplazr co lubi tylko pory letnie-plazowe??!!!hehehehehe
co panowie myslicie???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 18:09 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Przeprowadź się do ciepłych krajów :DD
GARNULLI napisał(a):
czy mozliwe ze nawet nieorginalny termostat walnol po niecalych 2 miesiacach????

Myślę, że jest to możliwe. Objawy wskazują, że obieg jest cały czas otwarty, więc termostat nie zamyka. Powinien być jeden wąż w które płynie gorący płyn dopiero po otwarciu, więc łatwo sprawdzić, jeśli robi sie on ciepły przed osiągnięciem 90 stopni ( jakoś tak powinien otwierać sie termostat) to znaczy, że jest to wina termostatu bo obieg nie jest zamknięty, ale który to wąż to już ktoś musi podpowiedzieć :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 18:57 
hmmm a co powiecie, gdy w nocy jade 20 km i temperatura jest na 0 gdy postoje w koreczku rano wskakuje max na 80 i jak jade szybciej z 90 km /h to temp spada ? Czasem wogule ani drgnie .... przy okazji zauwazylem ze petrygo splynelo mi, ze zbiorniczka ;] ale nie cale a wymienialem z miesiac temu. Oczywiscie dolalem i jest to samo....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 19:00 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Według mnie to samo co u Garnulliego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 19:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Garnek, sprawdź czy termostat nie jest cały czas otwarty. Najprościej to na zbiorniku wyrównawczym. Rurka, która wchodzi od przodu samochodu jest z dużego obiegu.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 21:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Ja u siebie mialem to samo w x18xe1, bujalem sie z tym pare miesiecy nawet "mechanicy" wymienili mi caly termostat i powiedzieli ze jest on OK wiec zalozyli z powrotem stary ale nie testowali auta podczas jazdy. W koncu trafilem na forum Opel24 i tam mnie naprowadzili z powrotem na termostat. Pomogla wymiana wkladki na nowa. Koszt to niecale 30 PLN. Wkladka marki TERMOT

[ Dodano: Pon 22 Wrz, 2008 22:14 ]
btw. termostat sprawdzalem domowym sposobem w zime czyli wlaczylem zimny silnik i chwycilem w reke oba obiegi... siedzialem 30 min na mrozie ale wszystko sie wyjasnilo :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 21:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
@Garnulli

wymien termostat.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 21:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Moze lepiej sama wkladke jak caly termostat ?
Jest to o wiele mniejszy koszt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 21:42 
dziex panowie!!!
wymiana wkladki nie wchodzi w gre bo w 2.2 z tego co wiem to sie nieda!!!!
wyjazd na stale w cieple kraje tez nie!!!hehehehe
a adamie czy ten termostat tez ma wplyw na ocieplanie kabiny???
dan--i ta rureczka ma byc jaka??goraca??kiedy sprawdzac???(po jakim czasie??!!!)
naprawde mnie ten problem irytuje bo ledwo nowy termost i juz cza go wymieniac!!!(LLLisu moze jakas gwarancja od kolezanki????heheheh)
AAAdamie czy jest mozliwosc abys ty u siebie kupil mi term i go wyslal??bo wiesz ---unas w polsce ponoc niema w zadnym aso i pytalem w hurtowniach i niema orginalnych)w aso ponadto powiedzieli ze 2 tyg i sciagna z niemiec-minelo 5 miesiecy potym jak wielokrotnie dzwonilem--a oni ze nawet na fabryce niema!!!!wiec jakis dramat!!!!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 22:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Jezeli wymiana wkladki w jest nie mozliwa to czemu w katalogu MERA mozna znalesc takie wkladki ??

[ Dodano: Pon 22 Wrz, 2008 23:02 ]
10/99>12/05 2.2 16 Z22SE 1338007 82 Tv-182


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 22:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Chodzi o to czy przez tą rurkę do zbiornika wlatuje płyn.
Na zimnym (<80 st.) wlatuje tylko lewą rurką, na ciepłym (ok. 90 st.) obydwoma.
Jak na zimnym leci dwoma to termostat jest cały czas otwarty i silnik się nie może dogrzać.

Tak mi się jeszcze przypomniało. Tak jest w turbo, w 2.2 rurki mogą być odwrotnie. Ktoś z dobrym termostatem musiałby to sprawdzić.

_________________
Leszek


Ostatnio edytowano 22 września 2008, o 22:43 przez DAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, o 10:16 
GARNULLI napisał(a):
czy ten termostat tez ma wplyw na ocieplanie kabiny???

Ma wpływ
GARNULLI napisał(a):
unas w polsce ponoc niema w zadnym aso i pytalem w hurtowniach i niema orginalnych)w aso ponadto powiedzieli ze 2 tyg i sciagna z niemiec-minelo 5 miesiecy potym jak wielokrotnie dzwonilem--a oni ze nawet na fabryce niema!!!!wiec jakis dramat!!!!

Nie wiem czy tak jest tylko z termostatami do 2.2, ale ja do 2.0 T kupiłem zamiennik na allegro. Firma produkująca te zamienniki produkuje termostaty dla Opla (było na forum).


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, o 10:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Ale kupowales pewnie calosc a nie sam wklad ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, o 16:55 
Czy może mi ktoś z dowództwa powiedzieć co się stało z moim wczorajszym postem – który napisałem w tym topicu bez dwóch zdań na temat ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, o 19:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Spiderxxx napisał(a):
Czy może mi ktoś z dowództwa powiedzieć co się stało z moim wczorajszym postem – który napisałem w tym topicu bez dwóch zdań na temat ?


Nie mam pojecia.
Ja juz od dlugiego czasu nie kasowalem zadnego posta na forum (wszyscy sa grzeczni)
A moderatorowie raczej tez nie kasowali, ale pozwolmy im sie wypowiedziec.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL