Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 10:16

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2007, o 09:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
W Astarch są dwa rodzaje termostatów w zależności na jaki rynek auto było przeznaczone...było już o tym na forum!

Mi wskazówka przy jeździe trzyma się na 80st. lub troche poniżej/powyżej i tak ma byc...termostat nie jest zepsuty! Ale jak wskazówka całkiem leży to może warto szukać przyczyny (niekoniecznie w termostacie)

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2007, o 09:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
mich007 napisał(a):
Mi wskazówka przy jeździe trzyma się na 80st. lub troche poniżej/powyżej i tak ma byc...termostat nie jest zepsuty!


Niekoniecznie dobry bo termostat nie psuje sie zawsze tak ze padl i koniec. On dziala na zasadzie zmiany stanu skupienia eteru i moglo go troszke uciec. Lekko nadpsuty moze otwierac sie przy innych temp. Moze tez byc tak ze termostat jest dobry ale nie trzyma szczelnosci pomiedzy nim a obudowa i przepuszcza wode do obiegu duzego.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2007, o 12:02 
mich007 napisał(a):
W Astarch są dwa rodzaje termostatów w zależności na jaki rynek auto było przeznaczone...było już o tym na forum!

Mi wskazówka przy jeździe trzyma się na 80st. lub troche poniżej/powyżej i tak ma byc...termostat nie jest zepsuty! Ale jak wskazówka całkiem leży to może warto szukać przyczyny (niekoniecznie w termostacie)


czyli jednak trzeba będzie się zainteresować wymianą termostatu :-( u mnie w czasie jazdy z ogrzewaniem(w czasie zimy) ani drgnie(czy wpływa to na spalanie i jakie jeszcze są negatywy takiej sutuacji???) no chyba ze w korku jade...
a jaka moze byc inna przyczyna?? Sowjego czasy chlodnica w mojej qupecie była lekko uszkodzona i była na drobnej naprawie u plastikarza...ale w lato temp byla w normie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2007, o 14:58 
termostat wymieniony i teraz trzyma równo temperature
koszt wymiany z robocizna 350 PLN


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2007, o 15:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Uszkodzony termostat to objawia sie albo gotowniem sie wody czyli grubo powyzej 90 stopni na wskazniku albo po osiagnieciu po dluzszym czasie temperatury i wskoczeniu na szybsza droge ta tamperatura spada i t nie o 5 stopni tylko o powiedzmy 20 i wiecej.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2007, o 16:27 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Przemo napisał(a):
koszt wymiany z robocizna 350 PLN
:O Drogo wyszło! Ja kupiłem wahlera za 190 zł i wymiana kosztowała mnie 50 zł. Czyli łącznie 240 PLN

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2007, o 01:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, o 21:20
Lokalizacja: Płock
Imię: Adam
Silnik: Z20LET
mich007 napisał(a):
Mi wskazówka przy jeździe trzyma się na 80st. lub troche poniżej/powyżej i tak ma byc...termostat nie jest zepsuty!


Mam identyczny egzemplarz jak mich007 (i z tego samego kraju) i potwierdzam to, co on napisal.

_________________
Minifucha.pl - "szybki grosz". Wzbogać się na dorabianiu.
http://minifucha.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, o 18:03 
ja wymieniłem termostat
przed wymianą za wcześeni sie otwierał, wskazówka na twskażniku była zawsze około 80 ale na temeperature miała w znacznym stopniu temeperatura zewnętrzna powietrza
teraz po wymianie trzyma 90 stopni, szybciej sie grzeje:)
sa montowane dwa termostaty w zależnosci od typu silnika w jednym (na sto procent benzynie 2,2) otwieranie zaczyna sie przy 82 stopniach w innych (wiekszość modeli silnika)m przy 92 stopniach


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, o 08:32 
no dobra, teraz moja kolej,

od 3 dni mam maly problem z ogrzewaniem w aucie, tzn, nie leci cieple powietrze, paruja strasznie szyby. Zaraz mi pewnie napiszecie zebym termostat sprawdzil. Mysle ze termostat jest ok bo silnik temperature ladnie lapie, wiec odpada.

zastanawiajaca rzecza jest obieg zamkniety/otwarty. Przy wlaczonych na maxa wiatrakach jak zamyka sie obieg powstaje uczucie jakby wiatraki pompowaly wiecej powietrza... a przynajmniej tak mialem. teraz nie ma tego wrazenia.

szyby paruja, bez klimatyzacji strasznie, z klima wlaczona mniej ale nadal....

znajomi podpowiadaja ze moze byc to jakis zaworek przy nagrzewnicy ktory nie otwiera sie dla ciepla....

ale bardziej martwi mnie to parowanie....

jakies pomysly? (auto stalo 2 miesiace grudzien-styczen i jezdzone bylo tylko przez weekendy w celu przepalenia)

[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 09:35 ]
maly update...

sprawdzilem 2 weze ktore wchodza do kabiny (od nagrzewnicy) oba sa cieple.... wiec wydaje mi sie ze w nagrzewnicy jest cieple powietrze.

wiec pytanie... czy ktos wie co jest odpowiedzialne za obieg zamkniety ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, o 12:32 
Nash, tak jak bym czytał o moim problemie. Mam dokładnie to samo i takie same objawy. Nie mam na razie ani czasu ani ochoty sie za to zabrać. W zeszłym tygodniu auto stało nie ruszane i w wczoraj jak jezdzilem to wydawalo mi sie, mimo ze mam katar, ze czuje zapach par płynu chłodniczego. Oczywiście szyby zaparowane na maxa. tak wiec podejrzewam u siebie uszkodzenie nagrzewnicy (mimo ze dywaniki suche). Pytasz co jest odpowiedzialne za obieg zamkniety-jest tam taki silnik ktory otwiera klape przelaczajaca obieg. Ale widac ze on dziala. Obieg wewnetrzny nie przepuszcza chyba powietrza przez filtr, wiec stad to wrazenie ze pompuje wdedy wiecej powietrza.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, o 15:04 
Wedlug mnie obieg wewnetrzny i zewnetrzny przepuszcza przez filtr. Aby to obejzec trzeba wyjac schowek. Po lewej stronie, tak za radiem mamy filtr ( nie zaszkodzi wymienic), a po skrajnie prawej takie pudlo czarne zakonczone od gory polkula. I ta pulkola sie w polowie otwiera i zamyka. Jak sie otworzy to pobiera powietrze z wewnatrz, a ta czesc gdzie wlatuje powietrze z zewnatrz jest zaslonieta.

Ja bym obstawial wymiane filtra powietrza i sprawdzenie, czy jakies liscie nie powpadaly w miejsce wlotu powietrza nad maska z przodu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, o 17:59 
Identyczny problem mialem w Mondeo.
Wiatraki na 3/4 i obieg zewnętrzny i wiało bardzo mało, dopiero po przełaczeniu na 'wewnętrzny' jakby układ dostawał kopa...
Wyjąłem filt kabinowy i byłem w szoku - był w opłakanym stanie (tzn do wymiany).
Po wymianie - jak ręką odjął :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, o 18:49 
wiec u mnie juz problem przynajmniej polownicznie sie roziwazal...

brak cieplego powietrza to ZNOWU kwestia linki ktora co prawda byla byla na swoim miejscu ale suwala sie w takim "klinie" (a nie powinna)

zwiekszylem jej objetosc za pomoca izolacji i znowu goraco w kabinie.

puki co nie paruje ale jutro sie okarze co z tym obiegiem wewnetrznym....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2008, o 08:21 
Filtr kabinowy wymieniłem jesienią. A dzisiaj rano jak jechałem do pracy zrobilem taką obserwację. Do pracy mam kilka km i jak dojezdzam to silnik sie jeszcze dobrze nie zagrzeje i z parowaniem nie mam problemu-występuje dopiero po rozgrzaniu. Jade wiec sobie spokojnie i zachciało mi się wyprzedzić, więc rura, zaraz ze 3 auta wziąlem, wracam na swój pas a szyby moment zaparowane.
BTW, niech może admin wydzieli wątek pn parowanie szyb bo już w kilku się pisze na ten temat, a jest on jak widać dość ważny. A nie chcę kolejnego ostrzeżenia. ;/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2008, o 16:23 
cezzar napisał(a):
Filtr kabinowy wymieniłem jesienią. A dzisiaj rano jak jechałem do pracy zrobilem taką obserwację. Do pracy mam kilka km i jak dojezdzam to silnik sie jeszcze dobrze nie zagrzeje i z parowaniem nie mam problemu-występuje dopiero po rozgrzaniu. Jade wiec sobie spokojnie i zachciało mi się wyprzedzić, więc rura, zaraz ze 3 auta wziąlem, wracam na swój pas a szyby moment zaparowane.


Cezzar

Wygląda to jak by nagrzewnica była nie szczelna i jak się silnik nagrzewa to rośnie ciśnienie i temperatura w układzie i szczelina się powiększa i zaczyna parować tylko jak mówicie płynu nie ubywa i to ciężka sprawa :( Ja bym wszystko rozebrał i sprawdził czy na pewno wszystkie klapy się otwierają, troszkę będzie przy tym zabawy ale cóż zrobić

Grzesiek


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL