Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 11:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 października 2010, o 22:08 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 października 2008, o 21:23
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Artur
Silnik: Y22DTR
miałem te same objawy, wymiana wkładu termostatu za 35 zł rozwiązała sprawę.

cheers,
Art

_________________
"top down" non stop ::love


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 października 2010, o 22:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Tak.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 listopada 2010, o 17:00 
Witam a ja mam takie objawy od jakiegoś czasu jeszcze zanim naprawiałem nagrzewnice badzo wolno rosla mi temp jak juz dobila do 90stopni bylo ok od 2 dni wskazówka ani rusz czy stoje jade po miescie czy w trasie plyn w normie ale jakos tak slabo grzeje czy to tez termostat? czy czujnik tak jak podpowiada mi kolega ?


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lutego 2011, o 23:29 
a czy mógłby mi ktoś życzliwy w skrócie napisać jak wymienić termostat(wkładkę) w x18xe1, najlepiej z fotką silnika w którym miejscu się znajduje???


Góra
  
 
PostNapisane: 12 lutego 2011, o 00:00 
Fotki niestety nie mam.
Najpierw spuść płyn z układu. Obudowa termostatu jest po lewej stronie od przodu silnika przykręcona do głowicy (pomiędzy silnikiem a chłodnicą). Ściągasz gumowy wąż, I odkręcasz dwie śrubki jedna na górze druga na dole obudowy (jakaś gwiazdka tam była nie pamiętam jaka) i masz obudowę w rękach.
Pasowałoby założyć nową uszczelkę jak już będziesz składał.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 lutego 2011, o 00:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
jest na forum opisany manual krok po kroku ktory sam robilem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lutego 2011, o 16:45 
dzięki, znalazłem ten manual :D


Góra
  
 
PostNapisane: 26 października 2011, o 12:35 
Witam Panowie - odkąd mam autko to zauważyłem że maszyna dość długo się rozgrzewa, w trasie wskazówka spada poniżej 80 stopni a niekiedy do 60 , bez włączonego ogrzewani i klimy. Dzisiaj po przeczytaniu paru tematów na forum postanowiłem sam jakoś sprawdzić czy czasem termostat nie szaleje wiec:

- odpaliłem auto, chodziło sobie - wskazówka doszła do 90 stopni po ponad 15 minutach
- od chłodnicy są dwa węże, jeden po lewej co idzie to termostatu, drugi poniżej akumulatora - obydwie od początku nabierały temperatury aż stały się gorące
- do zbiorniczka wyrównawczego po jakimś czasie zaczął lecieć płyn rurką po jego lewej stronie, rurka była ciepła, druga rurka ta na dole była cały czas zimna.

Czyli jak mniemam do wymiany wkładka termostatu tak ? chcę się po prostu upewnić :)


Góra
  
 
PostNapisane: 26 października 2011, o 13:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
tak, termostat do wymiany


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 grudnia 2011, o 17:31 
Ja termostat cały wymieniłem w połowie września,
no i chyba padł znów...nie za szybko ?
Ostatnio jadę sobie do centrum handlowego, coś około 11km, ciepełko na maxa i dmuchawa na drugim poziomie, wskazówka może ruszyła się na chwilę tylko i spadła do zera. Po zakupach (2h) odpaliłem i złapał temp w jakieś 5 min i później nie spadała.
Dzisiaj jadąc do pracy (7km i korki) też grzanie na maxa i poziom 2 dmuchawy, do 90 stopni ani razu nie doszedł, oscylował coś koło 80 stopni, a jeżeli już wzrósł ponad nie to po ruszeniu zaraz wracał na 80 znowu. Niżej też miało to miejsce, wskazówka weszła na 70 i po ruszeniu do zera spadła. Termostat do wymiany znów ? Ten co mam teraz to jest na gwarancji, ale żeby go oddać muszę przecież kupić nowy :) Co myślicie ?
Jeżeli do wymiany to gdzie można kupić cały termostat Wahlera w rozsądnej cenie ?


Góra
  
 
PostNapisane: 12 grudnia 2011, o 19:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Koowall napisał(a):
Ja termostat cały wymieniłem w połowie września,
no i chyba padł znów...nie za szybko ?
Ostatnio jadę sobie do centrum handlowego, coś około 11km, ciepełko na maxa i dmuchawa na drugim poziomie, wskazówka może ruszyła się na chwilę tylko i spadła do zera. Po zakupach (2h) odpaliłem i złapał temp w jakieś 5 min i później nie spadała.
Dzisiaj jadąc do pracy (7km i korki) też grzanie na maxa i poziom 2 dmuchawy, do 90 stopni ani razu nie doszedł, oscylował coś koło 80 stopni, a jeżeli już wzrósł ponad nie to po ruszeniu zaraz wracał na 80 znowu. Niżej też miało to miejsce, wskazówka weszła na 70 i po ruszeniu do zera spadła. Termostat do wymiany znów ? Ten co mam teraz to jest na gwarancji, ale żeby go oddać muszę przecież kupić nowy :) Co myślicie ?
Jeżeli do wymiany to gdzie można kupić cały termostat Wahlera w rozsądnej cenie ?


To powiem Ci że masz niesamowite chłodzenie w ciągu sekundy wychłodzić płyn z 70 stopni do 0 .... A tak poważnie to raczej w tym przypadku problemem będzie czujnik temperatury który daje info na szafe o temperaturze płynu chłodzenia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 grudnia 2011, o 21:14 
No może z tym, że do zera spadła to przesadziłem ::fiu
Ale spada jak ruszę do dołu czasami, jutro wypróbuję sposób z rurą idącą od termostatu, jeżeli będzie się szybko nagrzewać to termostat ? Chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej tak ?

PS. W którym miejscu jest ten czujnik ? Bo w sam naprawiam o nim nic nie piszą, a znaleźć nie mogę :/


Góra
  
 
PostNapisane: 12 grudnia 2011, o 22:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Ale to tak trochę na chłopski rozum... nie mamy teraz -20 stopni i raczej nie jest możliwe żebyś mógł obserwować nagłe różnice w temperaturze płynu chłodzenia... dlatego podejrzewam że coś się dzieje z czujnikiem a o ile mnie pamięć nie myli znajduje się on na obudowie termostatu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 stycznia 2012, o 09:14 
A jakiej firmy polecacie wkład termostatu bo ja kupiłem TOPRAN i przepuszcza więc niepolecam


Góra
  
 
PostNapisane: 8 stycznia 2012, o 09:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
quinton hazel jest dobry. Ja kiedys do swojej AG zainstalowałem i byłem zadowolony.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL