Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 13:58

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 marca 2006, o 00:27 
Przymierzam sie do wymiany termostatu, bo cos slabo z trzymaniem temperatury. Najpierw chcialbym go jednak odkrecic i sprawdzic czy to jego wina.

I tu pytanie, co sie stanie jak go odkrece, duzo plynu chlodzacego wyleci? Musze spuszczac plyn przed ta operacja, jesli tak, to jak go spuscic? Czy tez nie spuszczac, odkrecic troche wyleci, to uzupelnic?

Doradzcie cos, bo nie chcialbym odkrecic i zalac pol garazu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 01:17 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
Spuscic zaworkiem pod chlodnica, po stronie pasazera. Zebrac do jakiegos czystego naczynia. Potem rozebrac calosc wokol termostatu i sie do niego dobrac. Plyn potem wlac spowrotem.
Nie musisz spuszczac calosci...tylko ponizej wysokosci termostatu.

Jak chcesz sprawdzic czy to wina termostatu :?:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 01:21 
Czytalem, ze mozna to zrobic, tak. Zmierzyc wysuniecie termostatu. Wrzucic go do czajnika, zagotowac i zmierzyc czy sie prawidlowo wysunelo. Nie wiem, czy to wlasciwe, ale co szkodzi sprawdzic.

I wtedy jak bedzie widac, ze on sie zastal w jednym miejscu, czy tez sie do konca nie wysuwa, to go do smieci i nowy montuje:)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 01:22 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
mjaza napisał(a):
Czytalem, ze mozna to zrobic, tak. Zmierzyc wysuniecie termostatu. Wrzucic go do czajnika, zagotowac i zmierzyc czy sie prawidlowo wysunelo. Nie wiem, czy to wlasciwe, ale co szkodzi sprawdzic.

I wtedy jak bedzie widac, ze on sie zastal w jednym miejscu, czy tez sie do konca nie wysuwa, to go do smieci i nowy montuje:)



dobry pomysl, dawaj znac co wyszlo :mrgreen:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 01:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
zapomnij ze sprawdzaniem.Jak juz to musisz sprawdzic KIEDY zaczyna otwierac, a do tego musisz miec wode o okreslonej temperaturze itd.itd.
Jak juz termostat bedziesz trzymal w rece to pieprznij nim w kosz i kup nowy, to naprawde az tak drogo nie kosztuje, a i nerwy spokojniejsze potem sa :wink:




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 01:38 
Dobra, zapomnialem o sprawdzanu. Zamowilem juz termostat. W koncu jak nie trzyma temperatury, to raczej to jest jego wina. A nie chce mi sie tego dwa razy rozbierac. Ale jak wymontuje stary to sie nim pobawie i zobacze, czy da sie cos latwo zmierzyc.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 01:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mjaza napisał(a):
W koncu jak nie trzyma temperatury, to raczej to jest jego wina. A nie chce mi sie tego dwa razy rozbierac.



wlasnie to mialem na mysli, jak napisalem;
"a i nerwy spokojniejsze potem sa"





SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 11:16 
termostat 80 zl wymina 30 zl wiec chyba nie droga rzecz... a faktycznie glowa spokojna...

pisalem w innym poscie ze w aucie mam zimno :) he he to nei byl termostat ... linka od pokretel sie poluzowala :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 14:31 
U mnie sie nie poluzowala, bo po pewnym czasie ladnie grzeje. Jakos mi sie nie podoba trzymanie temperatury - straszne wachania sa. No i niestety sie strasznie dlugo rozgrzewa.

Podlacze sie z nastepnym pytaniem. Ile plynu chlodniczego wchodzi do ukladu w Z20let, bo u mnie instrukcji po hiszpansku to ciezko do tego dojsc?


Czy jak spuszcze plyn, to moge sobie normalnie uklad przeplukac zwykla woda z kranu? Chce poprostu waz podlaczyc pod zbiornik wyrownawczy i niech sie pluka, bo jakis metny ten plyn jest.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 20:56 
mjaza napisał(a):
Podlacze sie z nastepnym pytaniem. Ile plynu chlodniczego wchodzi do ukladu w Z20let, bo u mnie instrukcji po hiszpansku to ciezko do tego dojsc?
.


7,4 litra


Ostatnio edytowano 6 marca 2006, o 10:03 przez cezzar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 21:16 
ehhh jak juz jestesmy przy temacie plynow... ehh... wlasnie udalo mi sie jakims cudem odwodnic uklad chlodzenia.. ehh sp......la gdzies plyn ;( takze cos czuje ze mnie tez czeka spuszczenia i wlania plynu wiec przylaczam sie do pytanie ILE TEGO TAM WCHODZI


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, o 21:44 
Jeszcze jedno pytanie i juz glowy nie zawracam.
Jaki plyn lejemy? U mnie jest niebieski, czyli pewno kupie niebieski (to jest chyba glikol) i wleje. Ale czytalem, ze chyba powinien byc ten nowszy rozowy? Mozliwe, ze ktos kiedys sobie tego nie zauwazyl i mam teraz zly plyn? Jesli tak, to czy samo spuszczenie spowoduje usuniecie calego plynu z obiegu, bo ich podobno wogole nie wolno mieszac?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, o 08:59 
nash5009 napisał(a):
termostat 80 zl wymina 30 zl wiec chyba nie droga rzecz...


Za 80 PLN to zamiennik, jak rozumiem. Pamiętasz może jakiej firmy?
Ja za oryginał dałem ponad 200PLN.
Pozdr!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, o 09:40 
Za 80 to jest Wahler'a zamiennik dostepny na allegro. W intercarsie oni sobie za niego 120 licza.
http://www.allegro.pl/item90264775_termostat_ukl_chlodzenia_opel_1_8_2_0_2_2_16v.html

Jednakze stachowiak ma raczej dobre opinie, to chyba mozna zamawiac. Tzn. ja zamowilem, jak przyjdzie to moge napisac jak to wyglada.


Maciek


Ostatnio edytowano 6 marca 2006, o 10:14 przez mjaza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, o 10:05 
mjaza napisał(a):
Jeszcze jedno pytanie i juz glowy nie zawracam.
Jaki plyn lejemy? U mnie jest niebieski, czyli pewno kupie niebieski (to jest chyba glikol) i wleje. Ale czytalem, ze chyba powinien byc ten nowszy rozowy? Mozliwe, ze ktos kiedys sobie tego nie zauwazyl i mam teraz zly plyn? Jesli tak, to czy samo spuszczenie spowoduje usuniecie calego plynu z obiegu, bo ich podobno wogole nie wolno mieszac?


Nie ma znaczenia, to tylko kolor. Wszystkie płyny bazują na glikolu etylenowym. Ja używam petrygo i jest on niebieski. Ważne aby był z przeznaczeniem do chłodnic aluminiowych. Ma tam jakieś dodatki zapobiegające korozji. Ale podejrzewam ze 90% płynów na rynku to właśnie takie.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL