Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 21:28

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, o 20:04 
Witam
Może ktoś mi pomoże.
Założyłme nowy temat, bo nie znalazłem nic podobnego a przeszukałem już chyba wszystko.
Mam problem polegający na tym, że gdy temperatura jest pomiędzy 85-92 silnik gaśnie.
Zauważyłem też, że gaśnie tylko jak jest na wolnych obrotach.
I zapala się kontrolka od układu chłodzenia.
Na dodatek gdy silnik zgaśnie nie mogę go zapalić.
Dopiero gdy temperatura spadnie do ok 78-80 silnik mogę zapalić bez żadnych problemów.
Wentylatory chodzą i załączają się przy ok 90-92.
Aby dojechać do domu musiałem trzymać silnik na obrotach.
Przejechałem tak z 60 km i nie zgasł.
Pod samym domem sapdł na ok 800 obrotów i zgasł.
Musiałem odczekać jak spadnie temp. i znów zapalił.
Wiadomo, że najlepeij sprawdzić błędy na tech'u. Niestety nie jestem w Polsce....
Obejżałem moduł wentylatorów i wszystko wygląda ok.
Ile jest czujników temperatury ?

Za pomoc w próbie rozwiązania problmeu z góry dziękuję.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, o 20:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
zczytaj bledy metoda "dwoch pedałów" i napisz cos wiecej

polega to na wcisnieciu pedalu hamulca i gazu a nastepnie przekrecenie kluczyka na zaplon.
dokladniejsza instrukcja jest na forum

pozdrawiam

[ Dodano: Pon 24 Sie, 2009 21:22 ]
czujnik temperatury cieczy chlodzacej jest jeden o ile sie nie myle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, o 20:25 
Jeżeli gaśnie tylko na wolnych obrotach i nie przerywa po rozgrzaniu na wyższych obrotach, to w pierwszej kolejności wykręć silnik krokowy i przeczyść go. Może też już całkiem padł.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, o 21:03 
Do tej pory nie miałem żadnych problemów.
Gaśnnie na wolnych tylko wtedy, gdy osiagnie tą temperaturę 84-92
do tego momentu chodzi tak jak powienien.
Zczytywałem tą metodą i coś dziwnego wychodzi.
10 3 4
10 3 3
jakiś nie pełny ten kod ...
i dziwne jest to, że nie mogę odpalić gdy zgaśnie,


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, o 21:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
http://www.astraownersclub.com/vb/showp ... ostcount=2

jak wywala Ci 10-3-4-10 to bedzie czujnik polozenia walka rozrzadu. sprawdz czy nie masz sparcialej izolacji na tym czujniku. Jezeli tak to jeden blad masz rozwiazany

10-3-3-10 to p0330 czujnik spalania stukowego

ja bym na poczatek sprawdzil czujnik polozenia walka rozrzadu

[ Dodano: Pon 24 Sie, 2009 22:37 ]
przed chwila wyczytalem tez ze w LET sa 2 czujnii temp. jeden do kompa i jeden do zegarow. Niech wypowie sie w tej kwestii ktos bardziej obeznany.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, o 21:52 
Właśnie też gdzieś wyczytałem, że są 2.
Tylko gdzie jest drugi?
Od zegara pokazuje dobrze, a ten do kompa szaleje i to może być przyczyną.
Jutro oczywiście przejżę wszystko .

[ Dodano: Wto 25 Sie, 2009 22:24 ]
Nadal bez zmian.
Sprawdziłem co mogłem ...
Gdzie znajduje się czujnik temperatury do komputera ?
Pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, o 12:03 
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego!miałem ostatnio taką sytuacje w Corsie 1.0, na zimno odpalała bez problemu ale jak podczas jazdy lub postoju temperatura wzrosła powyżej 90 stopni to silnik momentalnie gasł.Jak ostygł to było wporządku i znów zapalał.wymieniłem czujnik i po kłopocie... na 100% nie jestem pewny ale może to być to.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, o 17:19 
Natanos napisał(a):
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego!miałem ostatnio taką sytuacje w Corsie 1.0, na zimno odpalała bez problemu ale jak podczas jazdy lub postoju temperatura wzrosła powyżej 90 stopni to silnik momentalnie gasł.Jak ostygł to było wporządku i znów zapalał.wymieniłem czujnik i po kłopocie... na 100% nie jestem pewny ale może to być to.

ok, szukałem czyjnika temperatury płynu chłodzącego, który jak wyczytałem powienien być gdzieś ok alternatora, jednak go nie znalazłem.
Zajmę się teraz czujnikiem położenia wału, bo widzę, że identyczne obiawy co u mnie.
Wielkie dzięki pozdro.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, o 13:43 
ten silnik gaśnie obojetnę czy ragrzałeś go od silnika zimnego czy dzieję się tak, gdy podjeżżasz np do sklepu chodzisz tam jakie 15 min i potem chcesz jechać i silnik szaleje??? Jeżeli takie masz objawy to może być co innego, jeżeli obojetnie kiedy tylko że temp tak jak pisałeś to pewnie koledzy mają rację. Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, o 11:34 
Właśnie przeszukiwałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie. Czy poradziłeś sobie z problemem?

fader_audio napisał(a):
ten silnik gaśnie obojetnę czy ragrzałeś go od silnika zimnego czy dzieję się tak, gdy podjeżżasz np do sklepu chodzisz tam jakie 15 min i potem chcesz jechać i silnik szaleje??? Jeżeli takie masz objawy to może być co innego, jeżeli obojetnie kiedy tylko że temp tak jak pisałeś to pewnie koledzy mają rację. Pozdrawiam


U mnie jest właśnie w ten sposób - że odpalam zimny - jeżdżę sobie bez problemu. Gaszę silnik na 10 min - po czym samochód nie chce normalnie odpalić. Po przygazowaniu ostrzejszym - udaje się.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, o 12:12 
ja miałem takie cyrki w peugeot 106, ŻADEN nasz kochany srwis nie byłw stanie stwierdzić co jest, na kompie nic nie wykazało, silnik krokowy ok, moduł zapłonowy ok. Ale to że sam duzo przy autach grzebałem (pierwsza moja wizyta w serwisie samochodowym to teraz była wymiana rozrządu w QP- i zaraz problemy) opanowąłem problem. Był brak podgrzewania sondy lambda. Sprawdź to sobie najprawdopodobniej gdzieś kabel sie przetarł i jest prblem, wymień i będzie chodzić, jeśli problem będzie dalej to myślę żeby wymienić lambde na nową.
Powodzenia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, o 17:32 
Znalazłem co było przyczyną.
Czujnik położenia wału korbowego.
Dopiero dziś wymieniłem, bo czekałem jak mi żona przywiezie z polski.
Autko stało 2 tygodnie.
Dziś wymieniłem i jak ręką odją.
Wtedy po osiągnięciu temperatury ok 84-90 silnik gasł i niemogłem go odpalić.
Musiałem poczekać jak temperatura spadnie i odpalał normalnie.
Dodam, że silnik gasł tylko na wolnych obrotach.
Wyczytałem, że jest on odpowiedzialny między innymi za stabilizacje pracy silnika na biegu jałowym.
Nr części : 0261210150 93243251 1238241.
Natanos pomógł

Cytuj:
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego!miałem ostatnio taką sytuacje w Corsie 1.0, na zimno odpalała bez problemu ale jak podczas jazdy lub postoju temperatura wzrosła powyżej 90 stopni to silnik momentalnie gasł.Jak ostygł to było wporządku i znów zapalał.wymieniłem czujnik i po kłopocie... na 100% nie jestem pewny ale może to być to.

Dziękuję wszystkim za próbę pomocy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, o 19:18 
A więc cieszę się że utrafiłem w usterkę i mogłem pomóc :) pozdrawiam i bezawaryjnego śmigania życzę Turbolotem :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, o 06:36 
To super że sie udało zlokalizować usterkę. Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 18 marca 2012, o 20:08 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2009, o 16:52
Lokalizacja: Radom
Imię: Marcin
Silnik: Z20LET
Odnowie temacik a mianowicie silnik gaśnie i zaczyna się zapalać kontrolka http://i44.tinypic.com/34pbajt.jpg zaznaczona na czerwono. Więc z moich obserwacji ustaliłem tak - jak zimny silnik to odpala idealnie, pracuje regularnie... dochodzi do temperatury 95 stopni i jak się wiatrak załączy to silnik pracuje, temperatura spada do 87 stopni i gaśnie i automatycznie pokazuję się kontrolka. Wiatrak załącza się nie zawsze i od razu wyskakuje kontrolka o której wspominałem i silnik gaśnie i muszę czekać aż wystygnie to wtedy odpali. układ chłodzenia był delikatnie zapowietrzony ale to już ogarnąłem. jaka to może być przyczyna???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL