Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 07:27

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 00:27 
i po to Adamie jest to forum.
to były tylko czyste moje domysły.

i nie obrazam się, poprostu teraz bede wiedział.

człowiek uczy się całe życie ;)

swoją drogą co może się stać przy jeździe bez płynu chłodzącego w zime?

skoro to termostat to juz wiem co mam zrobic... pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 00:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
deeeeejm napisał(a):
swoją drogą co może się stać przy jeździe bez płynu chłodzącego w zime?


poplyna tloki i glowica,
wypala sie zawory,
ach, wyprobuj, potem zrob fotki i kazdy bedzie wiedzial, hehe :P

Teraz na powaznie - dolej plynu, nie wody !!!




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 00:57 
Oczywiście że płyn naleje. Zimowy. :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 01:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
deeeejm poprostu nie dajesz wysokich obrotów...
u mnie jak przejechałem 50km normalnie powoli tak samo wskazówka była na zero...no może troszeczke powyżej...jak zacząłem dobrze gazować odrazu temperaturka wskoczyła na 82 stopnie ...poprostu ostre - stopnie

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 09:12 
No wiem bo jak było ciepłej to albo jak stał albo jak dałem ogień to temperatura do 90 odrazu. Wczoraj jak stałem 5 minut na włączonym silniku to miałem ponad 80 stopni.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 16:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Postój nie ma tu nic do rzeczy. po prostu jak idzie powietrze na chlodnice to termostat sie nie domyka a powinien dlatego wskazowka spada. Jezeli termostat działa w 100% poprawnie po rozgrzaniu silnika do 90* temperatura nie ma prawa spasc ponizej. Od tego jest własnie termostat który w momecie spadania temperatury cieczy odcina duzy obieg i tym sposobem wyłacza z niego chłodnice wody. Jezeli chłodnica wody nie bierze udziały w obiegu to ciecz nie jest chłodzona i utrzymuje ciepło. Podczas gdy temperatura cieczy zaczyna przekraczac 92 stopnie termostat zaczyna sie otwierac aby w malym obiegu utrzymywac stala temp. wlasnie okolo 90*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 17:13 
czyli juz sam fakt ze w korkach lub jadac szybciej po torusnkiej mialem 90 stopni, a gdy jechalem spokojnie po torunskiej to spadało na 80stopni swiadczył o tym ze mam walniety termostat?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 17:20 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Tak.
Nie domyka sie ona całkowicie i przepuszcza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 17:28 
ok, termostat wymienie moze jutro, lub w przyszlym tygodniu ;)
dzieki za info SJR ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 17:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
sjR napisał(a):
Jezeli termostat działa w 100% poprawnie po rozgrzaniu silnika do 90* temperatura nie ma prawa spasc ponizej.

... poniżej 80.

sjR napisał(a):
Od tego jest własnie termostat który w momecie spadania temperatury cieczy odcina duzy obieg i tym sposobem wyłacza z niego chłodnice wody.

Woda zawsze leci przez chłodnicę, bo inaczej silnik ci się zagotuje. Tylko, że duży obieg odbiera więcej ciepła z silnika, bo jest w nim wtedy więcej wody.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 17:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
DAN, fakt moze z tymi 90 troche przesadzilem. chociaz wskaznik na desce rozdzielczej troche zaniza temp.

w 1.8 temp. otwarcia to 92 stopnie. u mnie nie schodzi ponizej 85 tak na oko. Nie zdarzylo mi sie zeby po rozgrzaniu wskazowka dotknela nawet 80*
85* to minimum jaki osiagnela


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 18:32 
Michaello84 napisał(a):
a ja mam pytanko o 2.2 DTI... przy normalnej jeździe cały czas wskazówka na minimum, jednak ogrzewanie w aucie jest i jest ciepełko :) co prawda temperatura w aucie rośnie dość długo, ale jednak rośnie i jest ciepło. Natomiast wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej cały czas na minimum. Rośnie tylko wtedy, jak auto dostanie w przysłowiową "pizzzdę" (przepraszam za wyrażenie :P ). Wtedy podejdzie do 82, może 83 stopni... raz jeden jedyny podskoczyła wyżej, jak leciałem autostradą do poznania przez ok 45 minut z prędkością >160km/h

miałem podobnie dziś wymieniłem wkładkę termostatu i jest ok cena wkładki 20 zł u producenta firma termot plus 40zł wymiana


Ostatnio edytowano 8 stycznia 2009, o 23:03 przez roberto, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, o 22:36 
Jeżeli chodzi o 2.2 dti to rzeczywiście długo rozgrzewa się. W środku jest w miarę szybko ciepło ale przy tych mrozach silnik u mnie osiągał temperaturę lekko ponad 80 stopni dopiero po 15-20 km jazdy. Jak stał dłużej na wolnych obrotach i miał włączone ogrzewanie na 21 stopni, to wskazówka schodziła do 60 stopni ale widzę, że wszyscy tak mają.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, o 19:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Musze poweidziec ze mimo ze diesle dosc dlugo sie grzeja to te oplowskie maja cos nie teges z tymi termostatami albo obudowa termostatu. W Polo 1,9D rozgrzewa sie na mrozie -5 tak w 7 minut i to na wolnych obrotach i do temp tak na oko 89 stopni. W golfie mam troszke dluzej (15 minut) i do 85 stopni ale bede wymienial termostat bo przeczuwam ze juz swoje wypracowal. Byla koncepcja na innym forum opowskim zeby wywalic ten termostat (Y2.0DTH) i wstawic jakas obudowe od innego auta z termostatem. Z tego co pamietam jak wymienialem w swojej termostat to mimo nowego wkladu to waz od chlodnicy robil sie cieply a temp nie byla wieksza jak 70 stopni.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, o 22:52 
wesol napisał(a):
Z tego co pamietam jak wymienialem w swojej termostat to mimo nowego wkladu to waz od chlodnicy robil sie cieply a temp nie byla wieksza jak 70 stopni.


To wkład czy termostat?
Nie wiem jak w QP, ale być może w obudowie termostatu jest czujnik, który czasami szwankuje.
Ja wymieniłem cały termostat (140 zł.) w 2.2DTI i ślicznie się nagrzewał.... ale tak to bywa jak się chce 100 zł. taniej i się sam wkład wymienia ;) a robota podwójna.

Pozdr.
M.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL