Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 12:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, o 15:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
wymien termostat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, o 15:10 
Michaello84, masz termostat do wymiany. Najlepiej z całą obudową (koszt ok 140 zł.), jak wymienisz sam wkład to nie zawsze pomaga.

2.2DTI się długo nagrzewa i oszczędny jakoś bardzo nie jest (w porównaniu do diesli VW).

Mi Omega w Warszawie ok 9-9,5 paliła (śr. prędkość ~28/30 km/h, jazda do 3k obrotów). Tylko napęd na tył, auto dużo cięższe.

Przy sprawnym termostacie w 8l. powinieneś się mieścić. Poniżej raczej ciężko.

Nie licz też, że zejdziesz do 6 w trasie, bo wg mnie to jest realne ale w 1.9TDI 130KM (np. Octavią I kombi jeździłem to 5,5 wychodziło...).

Pozdr.
M.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 02:06 
Maciek napisał(a):
Nie licz też, że zejdziesz do 6 w trasie,


w trasie przy spokojnej jeździe pali 4,5-5,5... więc to jest jak najbardziej realne... jak dużo wyprzedzania to 6,0-6,2...

a czy te silniki w Vectrach C i Signumach (2.2DTI) to jest to samo co w Astrze Coupe? Kumplowi w Signumie palił ok 8,5 w mieście ale auto sporo cięższe...



dzisiaj jak byłem się poślizgać (ale i tak wielkiego funu nie było przez ESP) to po jakichś 15 minutach wskazówka temperatury skoczyła do połowy wskaźnika... więc może to nie termostat?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 02:41 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Michaello84 napisał(a):
... więc może to nie termostat?
nie zyczynaj gdybac, tylko wymien termostat !




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 02:54 
SirAdam napisał(a):
Michaello84 napisał(a):
... więc może to nie termostat?
nie zyczynaj gdybac, tylko wymien termostat !




Adam


OK. Dzięki :) w takim razie czekam na pensję ale niestety dopiero lutową i się zabieram za wymianę. Mam nadzieję, że dam radę to zrobić samemu. Jak to zrobię to dam znać co i jak :)

dzięki Panowie za pomoc :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 11:22 
Michaello84 napisał(a):

w trasie przy spokojnej jeździe pali 4,5-5,5... więc to jest jak najbardziej realne... jak dużo wyprzedzania to 6,0-6,2...

a czy te silniki w Vectrach C i Signumach (2.2DTI) to jest to samo co w Astrze Coupe? Kumplowi w Signumie palił ok 8,5 w mieście ale auto sporo cięższe...



Te 5,5 to chyba wynik z kompa, a nie mierzony :) Albo trasa 80km/h ;)

Silniki 2.2 dti są te same we wszystkich oplach, ale tu może mieć znaczenie to, że QP jest najlżejsza, najniższa, na trasie najmniejsze opory itp... jakby nie było - w końcu ma być to auto sportowe.

Pozdr.
M.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 13:07 
Maciek napisał(a):
Te 5,5 to chyba wynik z kompa, a nie mierzony :) Albo trasa 80km/h ;)


jak najbardziej mierzony, prędkość 90-100km/h


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 13:16 
Panowie to temat o Termostacie, więc skoncze juz z tym spalaniem, jest do tego inny topic ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 16:11 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Maciek napisał(a):
Michaello84, masz termostat do wymiany. Najlepiej z całą obudową (koszt ok 140 zł.), jak wymienisz sam wkład to nie zawsze pomaga.

2.2DTI się długo nagrzewa i oszczędny jakoś bardzo nie jest (w porównaniu do diesli VW).

Mi Omega w Warszawie ok 9-9,5 paliła (śr. prędkość ~28/30 km/h, jazda do 3k obrotów). Tylko napęd na tył, auto dużo cięższe.

Przy sprawnym termostacie w 8l. powinieneś się mieścić. Poniżej raczej ciężko.

Nie licz też, że zejdziesz do 6 w trasie, bo wg mnie to jest realne ale w 1.9TDI 130KM (np. Octavią I kombi jeździłem to 5,5 wychodziło...).

Pozdr.
M.


tyle że omega więcej waży i musi więcej spalić.koniec ot

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 19:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Dioda napisał(a):
Panowie to temat o Termostacie, więc skoncze juz z tym spalaniem, jest do tego inny topic ;)


@ryba1

ktorego slowa z powyzszego zdania nie zrozumiales ?
Potrzebujesz korepetycji z polskiego ?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, o 13:14 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
spoko.wyluzuj.musiałem dodać 2 słowa.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, o 16:42 
witam. temperatura średnio ok. - 10 ostatnio i tak patrze na temperature a mi silniczek się coś nie rozgrzwa...
dawno już nie widziałem żeby było 80 stopni.
chociaz fakt faktem, trasy jakie robie to 10km do szkoły rano i z powrotem do domu, bez korka, bo jezdze po 9.
lub do centrum ok.16km tez bez korka bo wieczorem.

zwykle jak była temperatura plusowa to w korku normalnie 90stopni lub po miescie, a jak normalnie bez korka i jazda gdzie mało świateł (toruńska, wisłostrada) było 80 stopni, wiec raczej normalnie?

pojawia mi się komunikat, że musze dolać płynu chłodzącego, ale nawet specjalnie nie dolałem żeby szybciej się nagrzewał, bo przy tych temperaturach nie grozi mi przegrzanie...

tak się zastanawiam czy to wina termostatu czy temperatury w nocy nawet -25 stopni, auto trzymam w garażu w którym rano jak wyjezdam pokazuje 2stopnie na plusie.

ojciec mówi ze jemu tez sie nie nagrzewa a jezdzi wiecej odemnie po miescie i dluzej, i nawet jesli to sie nagrzeje mało.

troche to denerwujące po jezdze spokojnie a spalanie ponad 10, zwykle przy tym stylu jazdy co teraz nie przekraczałem 9 albo troche ponad...

pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 7 stycznia 2009, o 16:46 przez dejm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, o 17:52 
deeeeejm, to termostat :(

zajrzyj tutaj, taki sam temat sie ciagnie:
viewtopic.php?t=593&postdays=0&postorder=asc&highlight=termostat&start=90


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, o 18:06 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Zrób więcej niż te pare kilometrów i zobacz co wtedy. Oczywiście uzupełnij też płyn.
Ja 80 stopni łapie po około 6 kilometrach (bez korków, toruńska).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, o 20:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
deeeeejm napisał(a):
pojawia mi się komunikat, że musze dolać płynu chłodzącego, ale nawet specjalnie nie dolałem żeby szybciej się nagrzewał, bo przy tych temperaturach nie grozi mi przegrzanie...


nie obraz sie, ale to jest dyletanckie podejscie do sprawy.
Takich bredni juz dlugo nie slyszalem.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL