darek1947 napisał(a):
MOzna obie metody zastosowac to i tak zmiescisz sie w 50 zl kilkaa razy taniej niz to zrobi niby fachowiec ,przeciesz oni to samo robia tylko opakowania preparatow maja wieksze zeby starczylo na kilka samochodow,Ja wpuszczalem pianke do glownego kanalu i wlaczylem nawiew /filtr wyjety/ nawiew a nie klime /wessało cala pianke.
Jak kolega Darek pisze wyżej. Chwila pracy i niewielkim nakładem mamy odgrzybiony układ, który często – gęsto bywa przez długi czas lub wcale nie odgrzybiany.
By ją odgrzybić demontujemy schowek który jest przymocowanych na sześciu torxach.
Schowek wyciągamy powoli jednocześnie odłączając kostkę od podświetlania schowka. Gdy już mamy wyciągnięty schowek ku naszym oczom ukazuje się nam taki o to widok
następnie demontujemy 5 metalowych spinek z zatrzasków zaznaczonych na zdjęciu (jak dobrze pamiętam było ich włśnie 5) które są zatszaśnięte w pokrywie gdzie znajduje się filtr przeciwpyłkowy
Gdy zdejmiemy spinki uchylamy klapkę w miejscu gdzie jest filtr przeciwpyłkowy-klimatyzacji. Na zdjęciu już go nie ponieważ wcześniej go wyciągnołem. Zamontowany jest w pozycji poziomej i w takiej samej go wkładamy.
UWAGA BARDZO WAŻNE JEST BY WYKŁADAJĄC FILTR STRZRAŁKA BYŁA SKIEROWANA W KIERUNKU SZYBY CZOŁOWEJ
Z niego wyciągamy filtr jak widać pierwszej jakości to on nie był.....
Gdy mamy już wyciągnięty filtr a pokrywa jest pusta. Odpalamy nawiewy na 4-kę na różnych poziomach nawiewu. Wylecą wtedy dokładnie wszystkie syfy. Gdy już tak zrobimy.
Wyłączamy dmuchawę i wpuszczamy preparat do odgrzybiania w postaci piany, osobiście ja używłem takiego specyfiku powszechnie dostępnego w każdym sklepie motoryzacyjnym. koszt to nie całe 19 zł
Pianę wpuszczamy za pomocą rurki, która jest dołączona wraz ze specyfikiem, wpuszczając pianę nie żałujmy jej. Gdy widzimy iż jest po "brzegi" zatrzaskujemy klapkę.
Odpalamy silnik, włączamy dmuchawę na 3-kę, włączamy klimatyzację, zamykamy drzwi z do końca zasuniętymi szybami i czekamy ok 4-5 min aż wszystko po rozprowadza się po całym układzie. Po tych 4-5 minutach gasimy dmuchawy i silnik. Otwieramy klapkę gdzie wpuszczaliśmy pianę, powinno być sucho ewentualnie jakieś resztki. Po wszystkim wsadzamy nowy filtr (35zł) Montując pamiętajmy by strzałka, która jest na filtrzre narysowana była do przodu w kierunku szyby czołowej, zresztą jak stary wyciągniecie sami zobaczycie. Wkładając filtr robimy wszystko powoli i bez nerwów, żeby nigdzie się nie po załamywał. Po tym wszystkim wsio składamy do kupy. Po całym zabiegu czuć śieżusieńki zapach z całego układu. Gorąco polecam raz że samemu, dwa to nikt tak dokładnie jak wy sami wam nie zrobi, trzy troszkę kasy zaoszczędzone. Śmiało kupcie sobie po fajranice browarka.
w 2.2,1.8 jest taki sam a mianowicie ten mniejszy aniżeli w 1.6 gdzie zresztą już inaczej wygląda sama obudowa i sposób mocowania.