Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 07:23

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, o 21:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
Witam. Od dłuższego czasu ucieka mi płyn chłodniczy ostatnio w pokaźnych ilościach. Po kupnie auta zbiorniczek był prawie suchy. Dolałem płynu i zauważyłem, że ucieka. Pod autem było widać kapiące krople płynu. Zbagatelizowałem problem i po prostu co jakiś czas dolewałem żeby było na zgrzewie. Po jakimś czasie problem ustał sam. Przestało ubywać, ale kilka miesięcy temu znów zaczęła się zabawa. Od tamtego czasu dolewam, ale powoli zaczynam mieć dość. Widać, że silnik od dołu lekko mokry, ale kiedyś na noc zostawiłem białe prześcieradło pod autem i rano było suche bez plam... Wnioskuję po tym, że płynu ubywa podczas jazdy i musi on od razu odparowywać bo kropel na asfalcie nie zostawiam. W zbiorniczku jest czyściutki płyn, auto nie zostawia dymów, pod korkiem oleju też ładnie, na bagnecie też, auto się nie przegrzewa. Wiadomo w korku czy tam podczas wolnej jazdy wyskoczy ponad te 90* ale po chwili spada na 90 lub lekko niżej. stwierdziłem, że może układ gdzieś przytkany i pod ciśnieniem wywala płyn, albo po porstu jakaś nie szczelność.. Pytanie jak to zlokalizować i czy np płukanka układu coś da? warto w ogóle?
druga myśl - termostat, pompa wody? Codziennie mam zamiar się za to zabrać ale nie wiem od czego zacząć. Na początek chcę to zrobić na własną ręke bo wiem jak warszaty lubią robić w (cenzura).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 05:29 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
sam sobie odpowiedziałeś jak silnik mokry to puszcza albo na termostacie lub n pompie chociaż waz wychodzący tez może być, osttanio miałem przypadek ze jakis szpec wymieniał termostat i zalozył na starej uszczelce a nowa w pudelku, po rozgrzaniu do 90 puszczalo tyle ze to w seacie :)

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 10:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
mokry ale nie wiadomo czy od płynu czy od oleju (bo wyciek z pod czapy tez mam) czy od czegos jeszcze innego. Kiedys kapalo pod auto ale wlasnie nie ma pewnosci czy to pompa czy termostat bo są też inne możwliości.

dodane: 17 sierpnia 2016, o 10:14

Specjalnie zagrzałem auto żeby sprawdzić czy włączy się wentylator bo ostatnio w ogóle go nie słyszę tak jak to miało miejsce wcześniej. pojeździłęm po okolicy, zagrzałem auto do 90* wjechałem na podwórko, zatrzymałem auto i patrzyłem czy się włączy, ale się nie doczekałem. Temperatura wyskakiwała minimalnie ponad 90 i po chwili spadała ale wentylator nie ruszył. jakis czas temu było słychać włączanie i dodatkowo zapalała się kontrolka na blacie od chłodzenia ale to przez to że nie mam gazu w klimie i ogólnie chłodnica klimy rozwalona a wentylator klimy był sprawny tylko łopatki miał wyłamane. wczoraj zauważyłem że wąż od spryskiwaczy reflektorów jest pocięty. Został uszkodzony przez ten właśnie wentylator chłodnicy klimy który nie ma łopatek i podejrzewam że sam wentylator się spalił bo wąż go blokował. Pytanie numer jeden. Czy główny wentylator chłodnicy (ten od strony silnika) jest jakoś zależny od tego od klimy? bo w obecnej sytuacji mam wrażenie jak by ten główny jak i ten od klimy w ogóle nie pracowały. Auto wyskakuje w korkach ponad 90 ale później się cofa a pracy wentylatorów nie słychać ani nie widać (kontrolka) jak to miało miejsce wcześniej.
dodatkowo na ciepłm silniku nie zauważyłem przelewania w zbiorniczku wyrównawczym, sam zbiorniczek jest zimny, odkręciłem korek, i w sumie nic się niepokojącego nie działo. węże od niego odchodzące też zimne, ale za to te dwa grube węże od chłodnicy ciepłe. Wszystko na jałowym biegu i obrotach ~600. Czy to zacznie się przelewać gdy płyn zacznie krążyć po całym układzie tzn po uruchomieniu się wentylatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 10:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sierpnia 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Imię: Dominik
Silnik: Z20LET
Wentylator od klimy ma taką awaryjną funkcje że gdy ten za chłodnicą wody nie wyrabia albo jest zepsuty załącza się na najwyższym biegu. Masz tam niezły sajgon wyciek płynu, wycieki oleju, połamany wentylator klimy i niedziałający ten od strony chłodnicy wody i tak sobie spokojnie to opisujesz w stylu "to mam rozj.bane, tamto też ale sobie jeżdżę" ;) Ogarnij to i wymień wentylator od klimy kontrolka pomarańczowa od chłodnicy z takim wiatraczkiem czy tam gwiazdką jak kto woli nie wskazuje tego że nie ma czynnika w układzie klimatyzacji, ona jest od wentylatorów i ich awarii jak się świeci trzeba sprawdzać wentylatory i ich wtyczki oczyścić psiknąć jakimś "kontaktem" i docisnąć.

Ja bym po pierwsze wymienił wentylator klimy, usunął wycieki oleju, zrobił plukankę układu chłodzenia po tym zabiegu wymienił termostat, zlokalizował skąd jest wyciek płynu i usunął go, jak masz op-coma to po tym wszystkim zrób test wentylatora chłodnicy wody na wszystkich biegach jak nie działa to załóż nowy i po tym wszystkim nie będziesz miał problemów z samochodem....

Trochę bez sensu jest zadawanie pytania "Chłopaki skąd mi płyn cieknie" ;) Bo skąd ktoś nie widząc Twojego samochodu ma zlokalizować wyciek? :) odczep wyrównawczy z zaczepów tam jest taki gruby wąż sprawdź czy jest dobrze zamontowany sprawdź wszystkie opaski zaciskowe itd. Jak ubywa to gdzieś się ten płyn leci najpewniej gdzieś przy wydechu kapie i paruje ale to powinno śmierdzieć...

Możesz mieć też wyciek z korka spustowego chłodnicy lub z samej chłodnicy i cieknie na wewnętrzną stronę zderzaka i dlatego nie ma plamy na ziemi bo tam się może zbierać jak w "korycie".

Wysłane z Galaxy s6 Edge za pomocą Tapatalka

_________________
Moje Cabrio RedDOT Stage 5.1

Obrazek



JAK COŚ STUKA, TO WIEDZ, ŻE COŚ SIĘ DZIEJE...



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 11:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
dzięki za odpowiedź :) ale czy jak by żaden wentylator nie działał, to układ sam by się chłodził? oczywiście dziś możliwe ze kupie całą chłodnicę z wiatraczkiem i zamontuje. puki co chciałem zrobić to co ważniejsze. świece, przegląd, ubezpieczenie. Dzięki za sugestie na pewno zrobie jak mówisz :)
aha i tak dodając. Kontrolka ta pomarańczowa układu chłodzenia świeciła się po tym jak rozwaliła mi się chłodnica klimy z wiatrakiem, i załączała się tylko przy starcie wentylatorów, a po ponownym uruchomieniu auta już jej nie było. Od tego czasu jak podejrzewam że spalił się wiatrak od klimy (ten bez łopatek) to ona się już nie zapala i nie słychać pracy wentylatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 12:07 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
układ będzie sie chłodził bo jest chłodnica..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 12:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
więc chyba coś się stało z wentylatorem. da rade go jakoś sprawdzić? chodzi mi o ten główny. Dziś podjade na szrot zapytam czy nie mają tego od klimy.
to by miało sens, bo wentylator się nie włączył, ale węże te grube do chłodnicy były ciepłe. zastanawia mnie teraz tylko dlaczego teraz zbiorniczek wyrównawczy był zimny i nic się tam nie działo a czasami jest gorący po jeździe. Pytanie pewnie banalne ale akurat tego nie rozkminiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 12:31 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
Dominik ci napisal ze sie da sprawdzic... opcomem
i podal ci krok po kroku co masz zrobic a drążysz :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 13:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
fakt przeoczylem. z tym ze op coma nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, o 14:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sierpnia 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Imię: Dominik
Silnik: Z20LET
Takie sprawdzenie po "Januszowemu" to go podepnij bezpośrednio pod 12v i tyle albo odpali albo nie :) Ale poprawnego jego działania nie sprawdzisz w ten sposób, bo wszystkich biegów nie sprawdzisz a ważne jest żeby na wszystkich działał a nie po prostu działał.

Wysłane z Galaxy s6 Edge za pomocą Tapatalka

_________________
Moje Cabrio RedDOT Stage 5.1

Obrazek



JAK COŚ STUKA, TO WIEDZ, ŻE COŚ SIĘ DZIEJE...



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sierpnia 2016, o 11:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
Właśnie podjechalem pod robotę i akurat temperatura była powyżej 90. Zajrzałem pod maskę, w zbiorniku płyn się przelewa a wentylator stoi. Przez to pewnie tak długo schodzi aż temperatura spadnie do 90 bo sama chłodnica musi wyrabiac bez wentylatora. Wg mnie problem tu robi niedziałający wentylator klimy. Dziś sprawdzilem bezpieczniki i przekaźniki i ok. Rano podepne na krótko

dodane: 18 sierpnia 2016, o 11:37

więc tak, problem wentylatora raczej rozwiązany. Wentylator chłodnicy startuje tylko gdy odłącze wtyczkę wentylatora klimy. Problem jednak jest taki, że po zbiciu temperatury nie zatrzymuje się on tylko cały czas działa aż do zgaszenia auta. Jak podłącze wtyczkę wentylatora klimy to ten od wody w ogóle nie startuje. Czyli problemem jest na 100% ten od klimy i trzeba go wymienic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sierpnia 2016, o 11:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
Może być też wina modułu który masz za zderzakiem przy nadkolu kierowcy, zdjął bym go i przedmuchał wtyczki na początek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2016, o 21:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
Hmm a co sądzicie o termostacie? Może on puszczać wodę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 września 2016, o 07:06 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
Powiem Ci jak rozwiązalem problem tajemniczego wycieku u mnie, pojechałem do aso na kontrolę szczelności ukladu, zapłaciłem 40 zł i dostałem numer weża z dziurą. Kupiłem taki na Allegro a Pan Arek u siebie w garażu wymienił mi go za kolejne cztery dychy. Wcześniej też chodziłem gazety podkładać i szukać samemu, różni fachowcy śledzili wyciek i w efekcie na borygo więcej kasy wydałem niż na naprawę i diagnostykę w aso


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL