Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 14:45

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 grudnia 2015, o 17:09 
Offline

Dołączył(a): 21 listopada 2014, o 21:20
Lokalizacja: Warszawa / Legionowo
Imię: Michał
Silnik: Z20LET
Witam. Moim problemem (a raczej mojej Bertonki) jest problem z grzaniem. Autko zostało kupione w lutym zeszłego roku i nie posiadało ogrzewania, co mnie nie zniechęciło do jej zakupu :D temat naprawy ogrzewania podjąłem niedawno, zimę auto przestało pod domem, ponieważ w listopadzie 2014 rozwaliłem kolano (pierwsza rehabilitacja, później operacja i kolejna rehabilitacja) i nie miałem do tego głowy. Magik zdiagnozował nagrzewnicę do wymiany, więc tydzień temu (6.12) z kolegą zabraliśmy się za wymianę. Okazało się, że była mocno zasyfiona i zapchana, więc ją przetkaliśmy i zamontowaliśmy spowrotem, ponieważ nie zanotowaliśmy żadnych wycieków i przecieków. Po wszystkim w aucie wreszcie było cieplutko, ale do czasu... po paru dniach, podjechałem po dziewczynę pod pracę, czekałem z włączonym silnikiem i ogrzewaniem (jakieś 10 min), stwierdziłem, że szkoda paliwa i wyłączyłem silnik, a zostawiłem włączone ogrzewanie (przez jakieś 5 min). Gdy przyszła moja luba i włączyłem silnik grzanie zniknęło Oo . Leci tylko ledwo letnie powietrze.
Dodam, że nagrzewnica jest gorąca, obie metalowe rurki są również gorące, linka od pokrętła temperatury na miejscu i działa dobrze (czuć chłodne powietrze, gdy przestawimy pokrętło na niebieskie pole). A no i klima manualna, żadnych wycieków dalej nie ma, nie ubywa płynu chłodzącego (odpowietrzone i dolane po naprawie nagrzewnicy). Jakieś pomysły o co chodzi?? (Posiadam filmik z tego jak chodzi linka od pokrętła...)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 grudnia 2015, o 20:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 22:02
Lokalizacja: Piła
Imię: Maciej
Silnik: Z18XE
Też jakiś czas temu tak miałem i w moim przypadku koniec linki wyczepił się z klapy która steruje ciepłe/zimne powietrze. Przy pokrętłach linka była na swoim miejscu a okazało się, że drugi jej koniec się wyczepił. Było to dobrze widoczne po wymontowaniu schowka pasażera.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 grudnia 2015, o 20:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
http://astra-g.pl/viewtopic.php?f=71&t=6837&start=30
Tu masz trochę podpowiedzi.

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 grudnia 2015, o 00:32 
Offline

Dołączył(a): 21 listopada 2014, o 21:20
Lokalizacja: Warszawa / Legionowo
Imię: Michał
Silnik: Z20LET
Emsi napisał(a):
Też jakiś czas temu tak miałem i w moim przypadku koniec linki wyczepił się z klapy która steruje ciepłe/zimne powietrze. Przy pokrętłach linka była na swoim miejscu a okazało się, że drugi jej koniec się wyczepił. Było to dobrze widoczne po wymontowaniu schowka pasażera.


Schowek też wymontowałem i wszystko było ok, widziałem jak koniec linki steruje klapą.

A jeśli chodzi o link do forum, to jedyne co mi przychodzi na myśl to termostat, ale też wymieniałem w zeszłym roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 grudnia 2015, o 01:09 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Moim zdaniem znowu sie zasyfila i ledwo jest przeplyw przez nia.
Albo masz pecha i spitolil sie ten zaworek na nagrzewnicy, ktory steruje przeplywem - do niego jest zestaw naprawczy w postaci lornetki.
Tak czy siak rozbieraj na nowo :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 grudnia 2015, o 01:55 
Offline

Dołączył(a): 21 listopada 2014, o 21:20
Lokalizacja: Warszawa / Legionowo
Imię: Michał
Silnik: Z20LET
Lornetka już siedzi, ktoś musiał to wcześniej założyć :D ok, w takim razie będę rozbierał na nowo, ale jakby komuś coś przyszło do głowy to z chęcią przeczytam, bo teraz dopiero w weekend będę miał czas zająć się tym...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 grudnia 2015, o 06:51 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Tez demontuje to zobacze co i jak ale w drugiej astrze spadło ciegno ktore otwiera klape ciepło /zimno i wszystko niby chodziło ok a leciało tylko zimno. wtedy sprawę rozwiązała opaska za 3zł :P jak by coś to mam wszystkie czesci aby to naprawić :D

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 stycznia 2016, o 22:07 
Offline

Dołączył(a): 21 listopada 2014, o 21:20
Lokalizacja: Warszawa / Legionowo
Imię: Michał
Silnik: Z20LET
Ale u mnie wszystko jest na miejscu, widzę końcówkę linki i jak się porusza, chyba, że tam gdzieś w środku (obudowie?) jest coś jeszcze ukryte.

dodane: 7 stycznia 2016, o 22:07

Z wielkim bólem, ale muszę odświeżyć temat... po zaliczeniu kilku mechaników, stwierdziłem, że kupię nową nagrzewnicę i wymienię, bo ten syf może jeszcze gdzieś w starej zalegał. Z kolegą wymieniliśmy, zalaliśmy nowy płyn chłodniczy i grzanie ponownie wróciło, jednak objaw jaki jest w temacie pojawił się ponownie. Teraz ciepełko zniknęło gdy silnik był uruchomiony, a ja wymieniałem ręczniki papierowe pod dywanikami, ponieważ sporo płynu chłodniczego wylało nam się podczas wyciągania starej nagrzewnicy i szyby parowały niemiłosiernie.
Błagam o jakąś wskazówkę, bo codziennie robię 20 km do pracy w jedną stronę :((


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 stycznia 2016, o 23:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Obie rurki od nagrzewnicy w kabinie masz gorące po rozgrzaniu silnika?

Najłatwiej to sprawdzić wyjmując tunel środkowy, później odpinasz kilka spinek i odchylasz obudowę nagrzewnicy.
Jak po rozgrzaniu silnika nagrzewnice też masz gorącą a dalej nie leci ciepłe powietrze tzn. że klapka mieszająca nie zmienia położenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 stycznia 2016, o 07:50 
Offline

Dołączył(a): 21 listopada 2014, o 21:20
Lokalizacja: Warszawa / Legionowo
Imię: Michał
Silnik: Z20LET
Obie sa gorace, po rozgrzaniu silnika praktycznie nie mozna ich dotknac. A gdzie dokladnie znajduje sie ta klapka? Po przekreceniu pokretla temp na niebieskie pole slychac, jak cos sie przestawia i leci zimne powietrze, a po przekreceniu na maxa na czerwone, leci ledwo cieplo- to nie swiadczy, ze ta klapka jednak jest sprawna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 stycznia 2016, o 08:18 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
Cytuj:
leci ledwo cieplo- to nie swiadczy, ze ta klapka jednak jest sprawna?

a moze swiadczy ze jest sprawna nie do konca? nikt tu rentgena w oczach nie ma.. rozebrac zobaczyc :)
mialem tak w zafirze i jednak klapka sie do konca nie otwierala, okazalo sie ze ktos juz cos grzebal i pomylil jakies wkrety i dal dluzszy tam gdzie powinien isc krotszy i chaczylo

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 stycznia 2016, o 11:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ja bym jeszcze dla spokoju dotknął nagrzewnice czy grzeje, jezeli tak to klapka mieszająca nie puszcza ciaplego powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 stycznia 2016, o 23:27 
Offline

Dołączył(a): 21 listopada 2014, o 21:20
Lokalizacja: Warszawa / Legionowo
Imię: Michał
Silnik: Z20LET
Nagrzewnica jest bardzo ciepla, goraca nawet. A gdzie ta klapka mieszajaca dokladnie sie znajduje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 stycznia 2016, o 00:31 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
1/ zobacz jeszcze koniec linki przy pokrętle ciepło/zimno, spinka powinna trzymać pancerz linki, jak się wysunie to nie będzie do końca sterowania. 2/Rozumiem że termostat jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 stycznia 2016, o 12:14 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
No to jesli nagrzewnica jest goraca to zostaje klapka/linka.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL