Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 19:10

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2006, o 20:00 
Dzieki, posprawdzam ta sonde czy kontaktuje. Tam sie przejezyczylem, nie chodzilo o to, ze daje jakies napiecie, tylko ze daje prawidlowe napiecie. Tzn. dawala w momencie testowania, chyba ze istnieje taka mozliwosc ze czasami chodzi dobrze, a czasami zle, ale watpie.

Z tym ukladem chlodzenia, to wlasnie tak bardzo dziwnie, bo ogladalem jak te bledu na Techu wygladaly i posiadaly tylko takie numerki, a nie takie jak przy innych bledach. Ja podejzewalem przepustnice, ale to chybe jednak na nia nie wskazuje?

Nie wiecie moze o co moze chodzic z tym ssacym motorem dmuchamy - co to jest? To jest wentylator?

A takze brak sygnalow obr/min, skad do kad ten sygnal mialby isc? Obrotomierz mi dziala normalnie:)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, o 01:40 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
z tym ssacym...chodzi o wentylator, tylko teraz sie pogubilem, ktory jest push a ktory pull :/ niech ktos zajrzy do TIS'a bo ja teraz nie mam dostepu.

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, o 07:48 
mjaza napisał(a):
A takze brak sygnalow obr/min, skad do kad ten sygnal mialby isc? Obrotomierz mi dziala normalnie:)


ZApewne chodzi o obroty wentylatora, one czesto sa kilkubiegowe.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, o 12:08 
Ssacy to jest ten od strony silnika, wedlug ksiazki naprawiam astre. Mam nadzieje, ze opel ma takie samo zdanie:)

Potestuje ten wentylator. Nie wiecie jakie napiecie go zasila? Podejzewam, ze 12v, ale wolalbym go nie spalic. Tez slyszalem, ze sa kilku biegowe. Czy to oznacza, ze powinienem przyczyny szukac tych biegow w module chlodzenia, czy tez gdzies indziej?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, o 17:16 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
ja tez mam z tym troche jazd :/ zasadniczo to te sa 4biegowe wg. techa. Jest procedura testowania wentylatora glownego w tym urzadzeniu.
Max 12V to najwyzsze obroty, "polbieg" jest na 6V.

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, o 17:41 
Wentylator chyba u mnie nie dziala. Podlaczylem go na krotko pod akumulator i nawet nie drgnal.

Szkoda, ze te jelopy z ASO o tym testowaniu nie wiedzialy. Wogole tam to tragedia, najpierw to twierdzili, ze bledow ukladu chlodzenia wogole w techu nie ma.

Dwa ostatnie pytania i przestaje zawracac glowe:

1. Ten wentylator zapewne nie chodzi caly czas, tylko wtedy gdy potrzeba, na to wskazuje fakt, ze ten blad mi sie przy 92 stopniach pojawia - czyli temperaturze otwarcia termostatu. Pytanie jest takie. Jak on wchodzi w awarie, komputer widzi, ze nie ma poboru pradu, to wyswietla blad i go odlacza, czy tez go nie odlacza? Mowiac w skrocie. Wchodzi mi w blad, parkuje sobie, wyciagam voltomierz i mierze napiecie na tej kostce od wentylatora. Taki sposob pomiaru jest prawidlowy? Jak jest to mam jasna sprawe, wentylator do wymiany.

2.W jaki sposob zabrac sie do wymontowywania tego wentylatora? Mam nadzieje, ze nie trzeba calej chlodnicy wymontowywac? Od ktorej strony to robic? Wszelkie sugestie mile widziane, bo troche ciasno tam jest.

Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, o 19:11 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
MAciek, ciasno :?: :) nie zartuj sobie...chodz do mnie rece powkladac :D

skoro wentylator na krotko podpiety do akku nie dziala....to niestety jest tylko jedno rozwiazanie :(

tylko tak..tam na kostce sa 3kable: masa i 6v i 12v
zeby wyjac wentylator glowny...gora nie wyjdzie na 100%
moze dolem daloby sie go zdjac, ale i tak bez sciagania zderzaka nie wyjdzie...
chyba czeka Cie niemala rozbiorka. dawaj znac co i jak...

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, o 20:53 
My mowimy o tym samym wentylatorze? Ja mowie o tym od strony silnika. I tam sa na kostce 2 kable. Wiec jesli tam sa biegi, to musza jakos inaczej dzialac - tzn. ze sterownika pewno. I tutaj zdjecie zderzaka, to raczej duzo nie da. Chyba, ze bym mial to cale rozmontowywac - intercooler, chlodnice obie.... - mam nadzieje, ze od drugiej strony sie da.
Ale co do wyjmowania, to mam nadzieje, ze nie bedzie ciezko - w ksiazce jest napisane, ze to tylko 4 sruby - aby je tylko bylo widac.

Maciek

Ps.
Nie wiecie czy wentylatory sie naprawia gdzies. Nowy u Bosch'a 350 - moze nie jakis skonczony rozboj, ale jak sie go da naprawic, to czemu nie sprobowac.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2006, o 08:45 
Trzeba by dac wentylator do elektryka, niech sprawdzi co jest uszkodzone, moze da rade naprawic. A tak IMO to dziwne ze padl wentylator, to sie bardzo rzadko psuje. Posprawdzaj jeszcze dobrze czyy na zlaczach nie ma jakichs zlych stykow. Moze tez czujnik temperatury jest walniety.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2006, o 18:35 
I oczywiscie Coube mial racje, w kostce sa trzy przewody. A ja jak glupi podlaczalem akumulator pod ta kostke na gorze wentylatora - 2 przewodowa. Do czego sluzy ta kostka? To jest termometr? ,bo mam podejzenie, ze u mnie juz teraz sie moze do wymiany nadawac...
Wentylator ladnie chodzi. W celu aby go wyjac musialem rozmontowac caly przod - zderzak, belka, intercooler. Pol dnia sie z tym pieprzylem, aby potem zobaczyc, ze dziala. Teraz to juz blad w ukladzie chlodzenia moze wynikac tylko z zepsutego sterownika, lub przerwanych przewodow. Nie mam juz do tego sily.

Acha wyszedl gora, ale tak ledwo ledwo.

Dobrze ze chodziasz sobie przy okazji uklad dolotowy przejzalem i pozaciskalem cybanty mocniej. Jedyny plus dzisiejszych robot.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2006, o 19:07 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
ten podwojny to jest jakis sterownik(opornik) od klimy...Maciek, nie martw sie..ja tez mam jazdy z ukladem chlodzenia...podobne z tego co widze do Twoich :roll:
ale u mnie trudniej cos zdiagnozowac...bo nie mam zadnego oryginalnego wentylatora :(

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL