Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Zbiornik płynu chłodniczego
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=2023
Strona 1 z 3

Autor:  DAN [ 22 września 2007, o 19:21 ]
Tytuł:  Zbiornik płynu chłodniczego

Wymieniał ktoś może?

Jeśli tak to mam kilka pytań:
1. Trzeba spuścić płyn? Jeśli tak to gdzie się spuszcza?
2. Jak ten zbiornik jest przymocowany? (zdjąłem zaczep z góry, ale nie chciał się ruszyć)

PS. Ile płynu chłodniczego wchodzi do turbo?

Pozdrawiam
Leszek

Autor:  Grzesiek 79 [ 23 września 2007, o 09:58 ]
Tytuł: 

1.Nie potrzeba.
2.Ściągnij zaczep i przesuń zbiornik do przodu ,jest nasunięty od spodu
Spust płynu jest w chłodnicy na dole po prawej stronie, myślę że w turbo jest podobnie jak w1.8
Płynu do turbo wchodzi 7.6L

Autor:  cezzar [ 24 września 2007, o 06:37 ]
Tytuł: 

Grzesiek 79 napisał(a):
Spust płynu jest w chłodnicy na dole po prawej stronie, myślę że w turbo jest podobnie jak w1.8


Tak jest :)

Autor:  cezzar [ 25 września 2007, o 06:50 ]
Tytuł:  problem

No i mam problem ze zbiorniczniem, jestem zmuszony go wymienić. Od kilku dni pokazuje mi komunikat o niskim stanie płynu, wiec waczoraj zajrzałem pod maske, a tam zbiorniczek w okolicach króćca-tego od przodu auta-mokry. Ściągnąłem wąż a ten króciec jest taki skruszały że rozszypał się w koncowej części.Teraz nie ma tej główki i obawiam się że wąż może się ześlizgnać. Na szczęście króciec jest wzmocniony metalową rurką.
Mam pytanie, jakie ceny w ASO są tego zbioeniczka i czy pasuje od innej astry do LETa?

Autor:  DAN [ 25 września 2007, o 10:29 ]
Tytuł: 

Hehe, mam dokładnie to samo.
Cena zbiornika ok. 100pln bez korka.
Chyba jest taki sam jak w 1.8, ale głowy nie dam.

PS. Czy po wymianie zbiornika trzeba odpowietrzać układ chłodzenia?

Pozdrawiam

Autor:  cezzar [ 25 września 2007, o 11:21 ]
Tytuł: 

DAN napisał(a):
Chyba jest taki sam jak w 1.8, ale głowy nie dam.


Z tego co się zorientowałem, są zbiorniczki z 1 albo z 2 małymi króćcami u góry. Z20LEt ma 2 króćce.
DAN napisał(a):
PS. Czy po wymianie zbiornika trzeba odpowietrzać układ chłodzenia?

Pozdrawiam


Nie ma potrzeby, wystarczy odciągnąć wężykiem płyn ze zbiorniczka, zamontować nowy i wlać płyn do wymaganego poziomu.

Autor:  SirAdam [ 25 września 2007, o 19:06 ]
Tytuł: 

DAN napisał(a):
Czy po wymianie zbiornika trzeba odpowietrzać układ chłodzenia?

Nie trzeba, system chlodzenia jest samoodpowietrzajacy, nawet po calkowitym spuszczeniu plynu.
Do wymiany zbiornika wyrownawczego tak jak powyzej napisane , nie musisz spuszczac calego plynu.



Adam

Autor:  karczel [ 28 września 2007, o 19:11 ]
Tytuł: 

Podpinam sie pod temat.
Czy mozliwe jest ze nie mam zbiornika plynu chłodzacego z czujnikiem, poniewaz nigdy mi nie zadziałał wyswietlajac komunikat na komputerze??? (a miałem ledwo płynu na dnie) :O

Pozdr

Autor:  DAN [ 28 września 2007, o 20:19 ]
Tytuł: 

Ten czujnik jest chyba od dołu montowany. Musiałbyś wyjąć zbiornik.

PS. Jak obracam zbiornik do góry nogami to coś tam w nim lata. Tak ma być?

Autor:  NasH [ 1 października 2007, o 19:30 ]
Tytuł: 

a nie lata ci czesc czujnika tzn plywak?

Autor:  DAN [ 3 października 2007, o 10:37 ]
Tytuł: 

Pewnie tak. Pytam sie bo w starym zbiorniku tego nie było.

Autor:  McBulii [ 9 listopada 2007, o 00:25 ]
Tytuł: 

witam jakis miesiac temu kupilem asterke bertone 1.8 2000r. po przejechaniu w ciagu tygodnia jakis 800 km wywalilo mi info na kompie " sprawdz plyn w chlodnicy" dolalem litr bo bylo malo. minelo jakies 3 tyg i dzisaij znowu mi sie zapalilo. czym moze byc to spowodowane.? zbiornik jest szczelny

Autor:  cezzar [ 9 listopada 2007, o 07:38 ]
Tytuł: 

McBulii napisał(a):
czym moze byc to spowodowane.? zbiornik jest szczelny


Cudów nie ma, gdzieś musi wyciekać. Sprawdz chłodnicę, węże w miejscach złączeń. Wchodzi w gre jeszcze uszczelka pod głowicą.

Autor:  McBulii [ 9 listopada 2007, o 21:51 ]
Tytuł: 

jakby byla uszczelka pod glowica to jakie to sa koszty? z robocizna? i jakie koszty chlodnicy?

Autor:  kolezka [ 9 listopada 2007, o 22:40 ]
Tytuł: 

Jeśli uszczelka pod głowicą to jak odkręcisz korek od oleju od silnika to powinieneś zobaczyć biały osad (chyba tak to było :DD ) Jeśli silnik w środku czysty to napewno nie uszczelka. Co do chłodnicy to:
zamiennik chiński 185 zł, oryginał (jakaś firma na B..) 420 zł.
U mnie okazało się, że była klejona i po czasie zaczeło płynu ubywać coraz szybciej, aż wreszcie któregoś dnia jak silnik był nagrzany to kapało regularnie :-( , więc zmieniłem chłodnice i mam już z głowy :-)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/