Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
Zbiornik płynu chłodniczego http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=2023 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | DAN [ 22 września 2007, o 19:21 ] |
Tytuł: | Zbiornik płynu chłodniczego |
Wymieniał ktoś może? Jeśli tak to mam kilka pytań: 1. Trzeba spuścić płyn? Jeśli tak to gdzie się spuszcza? 2. Jak ten zbiornik jest przymocowany? (zdjąłem zaczep z góry, ale nie chciał się ruszyć) PS. Ile płynu chłodniczego wchodzi do turbo? Pozdrawiam Leszek |
Autor: | Grzesiek 79 [ 23 września 2007, o 09:58 ] |
Tytuł: | |
1.Nie potrzeba. 2.Ściągnij zaczep i przesuń zbiornik do przodu ,jest nasunięty od spodu Spust płynu jest w chłodnicy na dole po prawej stronie, myślę że w turbo jest podobnie jak w1.8 Płynu do turbo wchodzi 7.6L |
Autor: | cezzar [ 24 września 2007, o 06:37 ] |
Tytuł: | |
Grzesiek 79 napisał(a): Spust płynu jest w chłodnicy na dole po prawej stronie, myślę że w turbo jest podobnie jak w1.8
Tak jest :) |
Autor: | cezzar [ 25 września 2007, o 06:50 ] |
Tytuł: | problem |
No i mam problem ze zbiorniczniem, jestem zmuszony go wymienić. Od kilku dni pokazuje mi komunikat o niskim stanie płynu, wiec waczoraj zajrzałem pod maske, a tam zbiorniczek w okolicach króćca-tego od przodu auta-mokry. Ściągnąłem wąż a ten króciec jest taki skruszały że rozszypał się w koncowej części.Teraz nie ma tej główki i obawiam się że wąż może się ześlizgnać. Na szczęście króciec jest wzmocniony metalową rurką. Mam pytanie, jakie ceny w ASO są tego zbioeniczka i czy pasuje od innej astry do LETa? |
Autor: | DAN [ 25 września 2007, o 10:29 ] |
Tytuł: | |
Hehe, mam dokładnie to samo. Cena zbiornika ok. 100pln bez korka. Chyba jest taki sam jak w 1.8, ale głowy nie dam. PS. Czy po wymianie zbiornika trzeba odpowietrzać układ chłodzenia? Pozdrawiam |
Autor: | cezzar [ 25 września 2007, o 11:21 ] |
Tytuł: | |
DAN napisał(a): Chyba jest taki sam jak w 1.8, ale głowy nie dam. Z tego co się zorientowałem, są zbiorniczki z 1 albo z 2 małymi króćcami u góry. Z20LEt ma 2 króćce. DAN napisał(a): PS. Czy po wymianie zbiornika trzeba odpowietrzać układ chłodzenia?
Pozdrawiam Nie ma potrzeby, wystarczy odciągnąć wężykiem płyn ze zbiorniczka, zamontować nowy i wlać płyn do wymaganego poziomu. |
Autor: | SirAdam [ 25 września 2007, o 19:06 ] |
Tytuł: | |
DAN napisał(a): Czy po wymianie zbiornika trzeba odpowietrzać układ chłodzenia?
Nie trzeba, system chlodzenia jest samoodpowietrzajacy, nawet po calkowitym spuszczeniu plynu. Do wymiany zbiornika wyrownawczego tak jak powyzej napisane , nie musisz spuszczac calego plynu. Adam |
Autor: | karczel [ 28 września 2007, o 19:11 ] |
Tytuł: | |
Podpinam sie pod temat. Czy mozliwe jest ze nie mam zbiornika plynu chłodzacego z czujnikiem, poniewaz nigdy mi nie zadziałał wyswietlajac komunikat na komputerze??? (a miałem ledwo płynu na dnie) :O Pozdr |
Autor: | DAN [ 28 września 2007, o 20:19 ] |
Tytuł: | |
Ten czujnik jest chyba od dołu montowany. Musiałbyś wyjąć zbiornik. PS. Jak obracam zbiornik do góry nogami to coś tam w nim lata. Tak ma być? |
Autor: | NasH [ 1 października 2007, o 19:30 ] |
Tytuł: | |
a nie lata ci czesc czujnika tzn plywak? |
Autor: | DAN [ 3 października 2007, o 10:37 ] |
Tytuł: | |
Pewnie tak. Pytam sie bo w starym zbiorniku tego nie było. |
Autor: | McBulii [ 9 listopada 2007, o 00:25 ] |
Tytuł: | |
witam jakis miesiac temu kupilem asterke bertone 1.8 2000r. po przejechaniu w ciagu tygodnia jakis 800 km wywalilo mi info na kompie " sprawdz plyn w chlodnicy" dolalem litr bo bylo malo. minelo jakies 3 tyg i dzisaij znowu mi sie zapalilo. czym moze byc to spowodowane.? zbiornik jest szczelny |
Autor: | cezzar [ 9 listopada 2007, o 07:38 ] |
Tytuł: | |
McBulii napisał(a): czym moze byc to spowodowane.? zbiornik jest szczelny
Cudów nie ma, gdzieś musi wyciekać. Sprawdz chłodnicę, węże w miejscach złączeń. Wchodzi w gre jeszcze uszczelka pod głowicą. |
Autor: | McBulii [ 9 listopada 2007, o 21:51 ] |
Tytuł: | |
jakby byla uszczelka pod glowica to jakie to sa koszty? z robocizna? i jakie koszty chlodnicy? |
Autor: | kolezka [ 9 listopada 2007, o 22:40 ] |
Tytuł: | |
Jeśli uszczelka pod głowicą to jak odkręcisz korek od oleju od silnika to powinieneś zobaczyć biały osad (chyba tak to było D ) Jeśli silnik w środku czysty to napewno nie uszczelka. Co do chłodnicy to: zamiennik chiński 185 zł, oryginał (jakaś firma na B..) 420 zł. U mnie okazało się, że była klejona i po czasie zaczeło płynu ubywać coraz szybciej, aż wreszcie któregoś dnia jak silnik był nagrzany to kapało regularnie :-( , więc zmieniłem chłodnice i mam już z głowy :-) |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |